سال تحصیلی ۱۴ میلیون دانش‌آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه آغاز شد

0
سال تحصیلی ۱۴ میلیون دانش‌آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه آغاز شد

دقایقی پیش رئیس‌جمهور زنگ آغاز سال تحصیلی را در مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) منطقه ۱۸ تهران نواخت و به این ترتیب سال تحصیلی ۹۹-۹۸ همزمان در ۵۷۰ هزار کلاس درس و ۱۱۰ هزار مدرسه سراسر کشور به صدا درآمد و ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش آموز روانه کلاس‌های درس شدند.

آخرین آمارهای ثبت نامی حاکی از آغاز سال تحصیلی با ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز و پیش‌دبستانی است که افزایش حدود ۵۰۰ هزار نفری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. از مجموع این آمار، هشت میلیون و ۱۹۶ هزار دانش آموزدوره ابتدایی هستند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، ۹۸.۵ درصد افراد لازم التعلیم تحت پوشش قرار گرفته‌اند و دو درصد رشد دانش آموز دردوره ابتدایی داشته‌ایم.

وزارت آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید را با ٨٧٠ هزار نفر نیروی شاغل پیش می برد که از این تعداد ۶۴ درصد معلم، ١١درصد نیروهای حق التدریسی، پنج درصد نیروی کیفیت بخشی و٢٠ درصد مدیر آموزشگاهی هستند.

همچنین بازگشایی مدارس ایرانی در ۱۱۰ مدرسه، ۷۷ شهر و ۴۹ کشور انجام می‌شود. شمار دانش آموزان اتباع در سال تحصیلی جاری به حدود ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد که ۱۲۳ هزار نفر آنها بدون مجوز و مدارک هویتی و حدود ۳۷۰ هزار نفر با مجوز هستند که در ۲۸ هزار مدرسه ثبت نام شده‌اند.

۵۷۰ هزار کلاس و ۱۱۰ هزار واحد آموزشی آماده بازگشایی مدارس‌اند که از این تعداد ۴۵ هزار مدرسه کمتر از ۵۰ دانش آموز دارند. همچنین ۵۱ درصد مدارس ما در مناطق روستایی قرار دارد در حالی که ۲۰ درصد دانش آموزان روستایی هستند. آن طور که رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرده است در آغاز سال تحصیلی ۱۰ هزار کلاس درس بهره‌برداری شده‌اند که عمده آن در استان خوزستان قرار دارند.

سازمان نوسازی مدارس در یک ساله گذشته روزهای سخت و پرکاری در مناطق سیل زده برای بازسازی مدارس و تکمیل پروژه‌های آموزشی مناطق زلزله زده کرمانشاه پشت سرگذاشت و طبق اعلام مسئولان این سازمان، در ابتدای مهر ماه برای بازگشایی مدارس در مناطق سیل و زلزله زده مشکلی وجود ندارد.

همچنین ۱۴۲ میلیون جلد کتاب درسی با ۱۰۰۰ عنوان در میان دانش آموزان توزیع شده است و علیرغم افزایش قیمت لوازم التحریر در بازار و مشکلات خانواده‌ها در این زمینه، کتب درسی با کمترین میزان افزایش قیمت در میان دانش آموزان سراسر کشور توزیع شدند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    865 بازدید

    0 نظر

    درج: 1 مهر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir