هیوندای سانتافه مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

0
هیوندای سانتافه مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

شاسی‌بلند هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ با تغییرات بسیار زیاد در داخل و خارج کابین به‌همراه طیف وسیعی از سیستم‌های محرکه پلاگین هیبریدی و دیزلی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی شد.

خودرو هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ با انبوهی از تغییرات در داخل و خارج کابین رونمایی شد؛ اگرچه خودروساز کره جنوبی هنوز تمام مشخصات این شاسی‌بلند را اعلام نکرده است، مدل جدید سانتافه طراحی کاملا تازه‌ای را به نمایش می‌گذارد. شاسی‌بلند هفت‌سرنشین سانتافه، اولین مدل در خط تولید اروپایی هیوندای است که به سمت پلتفرم «نسل سوم» این شرکت حرکت می‌کند. هم‌اکنون سانتافه از پلتفرم خودرو هیوندای سوناتا در بازار ایالات متحده بهره می‌برد. هیوندای ادعا می‌کند که پلتفرم جدید باعث بهبود عملکرد، کارایی و ایمنی سانتافه خواهد شد.

 

 
 

 

همان‌طور که از تصاویر اخیر مشخص می‌شود، با وجود اینکه نسل کاملا جدیدی از سانتافه معرفی نشده است، این خودرو کاملا متفاوت از مدل کنونی به‌نظر می‌رسد. تغییرات بصری در قسمت جلویی خودرو آغاز می‌شود؛ جایی که جلوپنجره بزرگ و جدیدی وجود دارد که دارای دو طرح مش متفاوت است. طرح جدید جلوپنجره نه‌تنها بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد، بلکه با چراغ‌های جلو نیز یکپارچه می‌شود. هیوندای همچنین چراغ‌های روشنایی روز LED را به شکل حرف T طراحی کرده است، که اگر از زوایای متفاوت هم به آن نگاه کنیم، چراغ‌های DRL خودرو ولوو Thor را یادآوری می‌کند.

رقیب  اشکودا کودیاک (Kodiaq) ازلحاظ بصری نیز کاملا مورد بازسازی قرار گرفته و دارای طراحی جدید و جسورانه‌ای است. سانتافه ۲۰۲۱ اکنون روی مجموعه‌ای از رینگ‌های جدید ۲۰ اینچی قرار دارد و با تعدادی از سایر طرح‌های رینگ در اندازه‌های کوچکتر عرضه می‌شود. چراغ‌های عقب که اصلاح‌ شده‌اند، دارای نوار روشنایی ظریفی هستند. علاوه بر این بازتابنده (رفلکتور) بزرگی در این قسمت وجود دارد که عرض سپر عقب را فرا می‌گیرد.

 

 
 

 

گفته می‌شود این پلتفرم جدید از پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌ی ایمنی تصادف بهره می‌برد. مسئولان هیوندای می‌گویند که به لطف استفاده از روش چاپ «hot stamping» و ادغام صفحه فولادی با کشش بسیار بالا، این پلتفرم به سانتافه اجازه می‌دهد تا بهتر بتواند اثرات تصادف را جذب کند و درعین‌حال تغییر شکل اتاق را به حداقل برساند.

فضای داخل کابین سانتافه نیز مورد بازنگری قرار گرفته است. سیستم سرگرمی جدید مجهز به صفحه‌نمایش لمسی ۱۰/۲۵ اینچی روی داشبود نصب شده است، درحالی‌که در جلوی راننده، صفحه نمایشگر دیجیتال ۱۲/۳ اینچی قرار دارد. طرح کنسول مرکزی نیز بسیار متفاوت از گذشته است و طراحی زاویه‌دارتری را با دکمه‌های بزرگ دراختیار قرار می‌دهد تا حالت‌های پارک، معکوس، خلاص و درایو (رانندگی رو به جلو) را به‌جای اهرم تعویض دنده سنتی ارائه کند.

 

 
 

 

تمام تیپ‌های هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ دارای حالت «Terrain Mode» هستند که به رانندگان امکان می‌دهد تا بین حالت‌های رانندگی مختلف شیفت کنند و حداکثر بهره را از سیستم تمام چرخ محرک HTRAC ببرند. از جمله حالت‌های موجود می‌توان به ماسه، برف و گل، اکو، اسپرت، کامفورت و اسمارت اشاره کرد.

اگرچه هنوز اطلاعات فنی مدل جدید منتشر نشده است، اما احتمالاً این خودرو با پیشرانه ۲۶۴ اسب بخاری پلاگین هیبریدی موجود در کیا سورنتو عرضه خواهد شد و پیشرانه‌های هیبریدی بنزینی و مدل‌های دیزلی معمولی نیز برای مشتریان ارائه می‌شود. مسئولان این شرکت تأیید کردند که در اروپا برای اولین‌بار سیستم‌های محرکه هیبریدی و پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    945 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 خرداد 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir