دکتر نیل آرنوت

0
دکتر نیل آرنوت

دکتر نیل آرنوت یک پزشک و مخترع اسکاتلندی بود. وی مخترع یکی از اولین اشکال بستر آبی ، بستر آب آرنوت بود. و در سال 1852 به دلیل ساختن مشبک بدون دود ، و همچنین سایر پیشرفتها در تهویه و گرمایش ، مدال رومفورد دریافت کرد.


زندگی

او در آربروات (پسر الكساندر آرنوت) متولد شد. او از یک سری استادان نانوایی بود.

نیل آرنوت فارغ التحصیل برجسته دانشکده ماریشال ، دانشگاه آبردین بود (AM ، 1805 ؛ MD 1814) و پس از آن در لندن تحت نظر (Everard Home ) تحصیل کرد ، که از طریق او انتصاب جراح کامل را به دست آورد. پس از انجام دو سفر به چین به عنوان جراح در خدمت شرکت هند شرقی انگلیس (1807-9 و 1810-11) ، وی در لندن اقامت گزید و از سال 1811 تا 1854 به تمرین پرداخت و به سرعت شهرت زیادی کسب کرد. او در موسسه فیلوماتیک که به عنوان عناصر فیزیک (1827) منتشر شد سخنرانی کرد. وی در سال 1836 یکی از بنیانگذاران دانشگاه لندن بود. در عرض چند سال وی در سفارت فرانسه و اسپانیا پزشک شد و در سال 1837 پزشک فوق العاده ملکه شد. وی در سال 1838 به عضو انجمن سلطنتی (FRS) انتخاب شد.

او در مقابل آموزش کاملاً کلاسیک ، طرفدار سرسخت علمی بود. و او علاقه خود را به فلسفه طبیعی با اهدای 2000 پوند به هر چهار دانشگاه اسكاتلند و دانشگاه لندن نشان داد تا مطالعه آن را به صورت آزمایشی و عملی ارتقا بخشد. 


وی در سال 1874 در لندن درگذشت اما با مادرش در قبرستان دین در ادینبورگ به خاک سپرده شد. ابلیسک ساده در قسمت شمال غربی قبرستان اصلی ، در غرب اولیسک بزرگ بیتی قرار دارد.

 

 
 

 

انتشارات

او نویسنده چندین اثر در مورد علوم فیزیکی یا کاربردهای آن بود ، مهمترین آنها عناصر فیزیک وی بود (1827) ، که در طول زندگی خود شش نسخه را پشت سر گذاشت. در سال 1838 رساله ای در مورد گرم کردن و تهویه و در سال 1855 یکی در مورد شومینه بدون دود منتشر کردم.


دیدگاه در مورد سلامتی و علل بیماری

آرنوت طرفدار قوی دیدگاه طبیعی در مورد سلامتی و علل انواع بیماری ها بود. آرنوت در مقاله خود با عنوان "در مورد تبهایی كه ادینبورگ و گلاسگو غلبه كرده اند" خاطرنشان كرد: "این به همه سوالات مربوط به سلامتی سادگی قابل توجه می دهد كه بدانید از بین چیزها و تأثیرات پیرامون انسان بر روی زمین ، كه از نظر آنها می تواند كنترل داشته باشد ، تنها چهار مورد وجود دارد که وی باید بدست آورد و دو مورد دیگر نیز باید از آنها اجتناب کند ، تا زمانی که قانون اساسی بشر پایدار مانده است ممکن است سلامتی بدون وقفه داشته باشد. به عبارت دیگر ، فقط با برخی از خواسته ها یا سو استفاده از ملزومات ، یا توسط نمایندگی مستقیم آژانس های مضر می توان سلامتی وی را مختل کرد یا زندگی وی را کوتاه کرد."آرنوت معتقد بود که چهار موردی که باید تهیه شود برای داشتن سلامتی ، هوا ، دما ، غذا و ورزش ذهن و بدن مناسب بود و اگر فردی به هر چهار مورد دسترسی داشت ، ضمن جلوگیری از خشونت و سموم (مواردی که آرنوت معتقد بود باعث بیماری و از این رو باید اجتناب شود) ، که فرد از نظر سلامتی در طول زندگی خود مشکلی نخواهد داشت و می تواند تا زمانی که بدن به فرد اجازه زندگی می دهد زندگی کند و این که با چهار مورد اساسی احاطه شود ، آرایش بدنی انسان به تدریج توسط "شرایط بستگی که بیماری قلمداد نمی شوند اما مزاج ها و انواع مختلف نامیده می شوند ، با سلامتی و زندگی طولانی سازگار است" اصلاح می شود. آرنوت همچنین با اشاره به این ادعا که علت مالاریا در اثر بازدم حاصل از فرسایش یا تجزیه مواد حیوانی و گیاهی.

 

 
 

 

اختراعات
از همان ابتدای جوانی ، آرنوت علاقه شدیدی به فلسفه طبیعی داشت و به این امر نوآوری افزود که می توانست جایگاه خوبی در حرفه وی داشته باشد. این اختراع به او کمک کرد تا بستر آبی آرنوت را در قرن نوزدهم طراحی کند که برای جلوگیری از ایجاد بستر در افراد معلول ساخته شده بود. این تختخواب از یک حمام آب با پوششی از بوم آغشته به لاستیک تشکیل شده بود ، که ملافه های سبک تری روی آن قرار گرفت. با این حال ، آرنوت طرح خود را ثبت نکرد و بدون حق ثبت اختراع ، کسی توانست یک تختخواب در این طرح بسازد. این طرح بعداً به صندلی پر از آب برای جلوگیری از بیماری دریایی توسعه یافت. از دیگر اختراعات می توان به هواکش آرنوت و اجاق گاز آرنوت اشاره کرد.

 

 
 

 

 

 
 

 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    629 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 آبان 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    نام:*
    ایمیل:*
    سوال: نام پایتخت ایران؟
    پاسخ:*
    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    کنکوریوم سال 98 رو داخل نمایشگاه مجازی قرار دادین ممنون بابت
    سلام قبل امتحان نهایی به دستمون میرسه؟
    سلام برای رشته تجربی کی منتشر میشن؟
    به نظر من مطالعه دروس مختلف در آزمون کنکور روش‌های مختلفی دارند.
    سلام وقت بخیر نسخه ای که کنکور اردیبهشت بهش اضافه شده چه زمانی
    سلام وقت بخیر میتونم بپرسم اون درس هایی از پرسوال که ناموجود

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir