روش مطالعه ادبیات کنکور به سبک رتبه های برترکنکور

+7
روش مطالعه ادبیات کنکور به سبک رتبه های برترکنکور
ادبیات در کنکور سراسری به علت اینکه اولین درس دفترچه آزمون و بیشترین ضریب؛ یعنی ضریب ۴ را دارد٬ در کنکور سراسری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. تعداد تست در آزمون ۲۵ تست٬ زمان ۱۸ دقیقه و هر تست ۴۳ ثانیه. ادبیات مباحث متنوعی دارد که حالا با هم بررسی می کنیم.
آرایه: ۳ تست را به خود اختصاص می دهد که نیاز به یادگیری مفهوم آرایه٬ توجه کامل به تست و تمرین از طریق تست زنی به حد کافی دارد. وقتی سوال بیاید کدام آرایه در بیت زیر وجود ندارد٬ می توان با بررسی وجود آرایه های ساده ای مانند جناس٬ مراعات النظیر٬ تضاد و ... ٬ گزینه ای که این آرایه ها را ندارد٬ رد گزینه کرد. توجه کنیم که رد گزینه در همه مباحث ادبیات با توجه به نوع سوال می تواند مفید باشد.

تاریخ ادبیات: این مبحث هم ۳ تست به خود اختصاص می دهد که لازم است به درآمد ها٬ اعلام٬ توضیحات ابتدای دروس٬ حتی بیاموزیم ها٬ زبان فرسی و هر جا که حرفی مرتبط زده باشد٬ توجه کنیم. دوستان من بهتر است خیلی مطالب کدگزاری شود مثلا آثار نقاشی کما الملک با کلمه ((تمیز)) کد می شود چون حرف ابتدای هر اثر به هم وصل شود٬ این کد ایجاد می شود ولی بهتر است کدگردانی در خدمت مفهوم باشد چون نقاشی های کمال الملک بسیار ((تمیز)) و حرفه ای است.
لغت و املا: ۳ تست در کنکورلغت و ۲ تست املا. برای لغت٬ روش tick eight می تواند روش مناسبی باشد. بهتر است حداقل به لغات دشوار متن ها و آخر کتاب توجه شود. در معنی لغت راحت می توان کد ایجاد کرد به عنوان مثال کلمه ((بنان)) را که به معنای انگشت است را با ((بند انگشتی)) کد کرد و در بحث املا لازم است به کلمات املایی ای که در بیاموزیم ها٬ زبان فارسی و کلماتی که حروفشان از نظر آوایی مشابه هم هستند٬ مانند گزاردن و گذاردن٬ توجه خوبی داشته باشیم و لیستی کوتاه جهت مرور.
قرابت معنایی: معمولا ۹ تست می آید که بسیار قابل توجه است. روشی را می خواهیم برای شما بیان کنیم در بحث های تخصصی ادبی به اصل اقتدار متن معروف است. دوستان عزیز٬ از متن یا شعر٬ چیزی را برداشت کنید که از کلمات آن بر می آید و ذهنیت خود را که خارج از متن است به متن تزریق نکنید. با داشتن این نگرش و تمرین جهت افزایش درک ادبی به سادگی از پس این تست ها برخواهید آمد.
زبان فارسی: در اکثر موارد ۵ تست را شامل می شود. فقط از زبان فارسی سال سوم در کنکور تست مطرح می شود که شامل ۲۴ درس است و دروس ۱ ٬ ۲ ٬ ۳ ٬ ۴ ٬ ۹ ٬ ۱۳ و ۱۷ مهم ترینشان هستند. در کنکور معمولا یک تست تکواژ٬ یک تست واژه شناسی٬ یک تست اجزای جمله٬ یک تست گروه اسمی و یک تست ویرایش داریم.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,830 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 خرداد 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir