آخرین مهلت شرکت در جشنواره جوان خوارزمی

0
آخرین مهلت شرکت در جشنواره جوان خوارزمی

عنایت سالاریان معاون مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان در گفت‌وگویی درباره جزئیات جشنواره جوان خوارزمی با اشاره به اینکه فردا ( ۱۰ شهریور) پایان مهلت نام نویسی در این جشنواره است، اظهار کرد: برگزاری جشنواره نسبت به سال گذشته تفاوت‌های بسیاری از نظر فرایند اجرا دارد.

او ادامه داد: فرایند برگزاری جشنواره از ۱۲ ماه به ۴ ماه کاهش یافته است و داوری‌ها صرفا به یک دانشگاه ارجاع داده نمی‌شود، بلکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی متعددی این کار را انجام می‌دهند.

معاون مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان اظهار کرد: امسال در نظر داریم تجلیلی مجزا از سازمان علمی صنعتی وزارت علوم برای منتخبان کشوری برگزار کنیم و در هر رشته ۳ برگزیده داشته باشیم.

تغییر در سازوکار داوری طرح‌های جشنواره جوان خوارزمی
سالاریان با اشاره به اینکه امسال سهم پژوهشسرا‌ها در تأیید و هدایت طرح‌ها افزایش می‌یابد، گفت: در این دوره دانش‌آموزان به جای دفاع حضوری سه روز به تهران می‌آیند و ارائه حضوری برای راستی آزمایی دارند که در این روند از ظرفیت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بهره می‌گیریم.

او درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای گلایه‌هایی که از فرایند داوری طرح‌ها وجود داشت، گفت: در هر رقابتی اعتراض به نتایج وجود دارد، اما همواره سعی کردیم تا بستر کار را بهبود ببخشیم، به دنبال این موضوع برای داور در جشنواره فراخوانی دادیم تا علاقه‌مندان به این کار وارد عمل شوند و اکنون ۳۰۰ نفر با توجه به ضوابط در نظر گرفته ابراز علاقه‌مندی به انجام این کار داشتند.

معاون مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با بیان اینکه چندین دستگاه برای مشارکت در بخش داوری وارد عمل شدند، ادامه داد: سازمان فضایی، ستاد سلول‌های بنیادی، امور تعاون وزارت تعاون و بخش‌هایی از وزارت علوم از جمله مهم‌ترین نهاد‌های داوری محسوب می‌شوند.

سالاریان درباره آمار دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این جشنواره گفت: تا امروز ۲ هزار و ۸۶۴ طرح از ۳ هزار و ۷۸۴ طراح دریافت کردیم و استان‌های فارس با ۴۱۶، تهران با ۳۶۹ و خراسان رضوی با ۳۶۴ طرح ارسالی بیشترین مشارکت را در جشنواره خوارزمی داشتند.

او با بیان اینکه در حوزه ادبیات فارسی بیشترین طرح‌ها را داشتیم، یادآوری کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا فردا حدود ۳ هزار طرح از دانش‌آموزان طراح به این جشنواره برسد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,314 بازدید

    1 نظر

    درج: 10 شهریور 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (1 مورد)

    عالیه
    .
    1398/06/13 - 10:27
  • +2
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir