همه چیز در مورد گلکسی S20 FE سامسونگ

0
همه چیز در مورد گلکسی S20 FE سامسونگ
در بالا-وسط نمایشگر، مثل گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ، سوراخ مربوط به دوربین سلفی به‌چشم می‌خورد. از نمایشگر دستگاه گوریلا گلس ۳ محافظت می‌کند که در‌مقایسه‌با نمایشگر گوشی‌های پرچم‌دار، مقاومت کمتری در برابر خط‌وخش و ضربه دارد؛ بنابراین اگر قصد خرید گلکسی S20 FE را دارید، حتما یک محافظ نمایشگر هم برای آن تهیه کنید.

حسگر اثرانگشت گلکسی S20 FE زیر نمایشگر آن قرار دارد. این حسگر برخلاف گوشی پرچم‌دار گلکسی S20، به‌جای فناوری فراصوت از نور برای تشخیص اثرانگشت بهره می‌برد. با اینکه حسگرهای فراصوت جدیدتر و به‌روزتر از حسگرهای نوری هستند، ولی هنوز به پختگی کامل نرسیده‌اند و حسگرهای نوری عملکرد بهینه‌تر و قابل‌اعتمادتری دارند.
پشت گلکسی S20 FE و روی قاب مات و پلاستیکی آن، سه دوربین روی برجستگی مشکی‌رنگ و نه‌چندان زیبایی قرار دارند که از این نظر کاملا شبیه به دیگر گوشی‌های سامسونگ است. البته انتظار داشتیم که برجستگی دوربین‌ها کمتر باشد؛ چراکه اگر گوشی را روی میز یا سطح صاف قرار دهید، به دلیل همین برجستگی بزرگ، لق می‌زند.

از نظر کلیدها و درگاه‌ها، تفاوت خاصی بین گلکسی S20 FE و دیگر گوشی‌های سامسونگ وجود ندارد. کلیدهای پاور و کم‌وزیاد صدا روی لبه سمت راست و در ارگونومیک‌ترین جای ممکن قرار دارند. لبه‌ی سمت چپ کاملا خالی است و شکاف سیم‌کارت و کارت حافظه روی لبه بالایی قرار دارد. بد نیست بدانید که گلکسی S20 FE امکان استفاده از دو سیم‌کارت و کارت حافظه را به‌صورت هم‌زمان نمی‌دهد؛ بنابراین بین سیم‌کارت دوم و کارت حافظه باید یکی را انتخاب کنید. این گوشی از کارت‌های حافظه microSD با ظرفیت حداکثر یک ترابایت پشتیبانی می‌کند. درنهایت و روی لبه‌ی پایینی، درگاه USB 3.2 Type-C بین بلندگو و میکروفن اصلی دستگاه تعبیه شده است.
مورد مهم دیگر اینکه گلکسی S20 FE گواهی IP68 دارد؛ بدین معنی که تا حد زیادی در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. با وجود این، پیشنهاد نمی‌کنیم که با گوشی خود وارد استخر شوید.

 

 
 

 


نمایشگر و اسپیکر گلکسی S20 FE
پنل‌های OLED سامسونگ در سال‌‌های اخیر با سه نام Super AMOLED (مدل‌های پایه)، Dynamic AMOLED (پنل‌های پیشرفته‌تر با پشتیبانی از +HDR10) و Dynamic AMOLED 2x (بالارده‌ترین پنل‌ها با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز) تولید شده‌اند، اما متأسفانه در هریک از وب‌سایت‌های سامسونگ نامی متفاوت به نمایشگر گلکسی S20 FE نسبت داده شده است؛ به‌عنوان مثال در صفحه‌ی Newsroom و وب‌سایت کانادا از پنل دستگاه با نام Super AMOLED یاد می‌شود، درحالی‌که وب‌سایت آمریکا و آلمان پنل را از نوع Dynamic AMOLED می‌دانند!
در هر صورت پرچم‌دار اقتصادی سامسونگ از نمایشگر ۶٫۵ اینچی OLED با وضوح ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد، از محتوای مبتنی‌بر +HDR10 پشتیبانی می‌کند و می‌توان نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را روی آن تجربه کرد. وضوح Full HD نمایشگر گلکسی S20 FE در برابر وضوح +QHD برادرانش یکی از ضعف‌های این گوشی هوشمند به‌شمار می‌آید؛ اما نباید فراموش کرد که در پرچم‌داران دیگر سامسونگ برای دستیابی به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز باید وضوح نمایشگر را از +QHD به Full HD‌ کاهش داد.

 

 
 

 


در آزمایش‌های زومیت، حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت دستی و خودکار به‌ترتیب ۶۰۸ و ۱۲۷۰ نیت به‌دست آمد که هر دو عدد به روشنایی نیمه‌ی پایینی نمایشگر در معیار سنجش ۵۰ درصد (۵۰ درصد نمایشگر سفید و ۵۰ درصد مشکی) مربوط می‌شوند؛ بنابراین نیمه‌ی پایینی نمایشگر گلکسی S20 FE حدود ۱۰ درصد روشن‌تر از نیمه‌ی بالایی آن است. حداقل روشنایی ۲٫۲ نیتی نمایشگر نشان می‌دهد که در تاریکی هم می‌توان بدون فشار مضاعف بر چشم از دستگاه استفاده کرد.
گلکسی S20 FE امکان انتخاب یکی از دو پروفایل رنگی Natural یا Vivid را در اختیار کاربر می‌گذارد؛ پروفایل‌هایی که مطابق نامشان به‌ترتیب رنگ‌های واقع‌گرایانه یا چشم‌نواز را تولید می‌کنند. براساس بررسی‌های زومیت، پروفایل Natural پوشش ۹۸٫۲ درصدی از فضای رنگی مرسوم sRGB‌، با خطای میانگین بسیار خوب ۲٫۲ و تعادل رنگی بسیار خوب ارائه می‌دهد.

در پروفایل رنگی Vivid نمایشگر گلکسی S20 FE‌ بالغ‌بر ۹۸٫۱ درصد از فضای رنگی وسیع DCI P3 را پوشش می‌دهد؛ اما خطای رنگی میانگین به ۴٫۶ می‌رسد و رنگ‌ها گرایش زیادی به سردی می‌یابند. در پروفایل رنگی Vivid کاربر می‌تواند دمای رنگ‌ها یا تعادل رنگ‌های RGB را تغییر دهد، در این وضعیت چنانچه گرم‌ترین حالت را با کمترین مقدار رنگ آبی انتخاب کنید، خطای رنگی میانگین به ۳٫۹ کاهش یافته و تعادل رنگی تا حدودی بهبود می‌یابد.

 

 
 

 


نرم‌افزار گلکسی S20 FE
گلکسی S20 FE به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.5 به‌فروش می‌رسد؛ اما از تاریخ ۲۵ دسامبر (۵ دی‌ماه) انتشار به‌روزرسانی اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.0 برای این گوشی هوشمند آغاز شد. متأسفانه در طول بررسی، برای مدلی که در اختیار زومیت بود، One UI 3.0 در دسترس قرار نگرفت؛ اما به‌احتمال زیاد طی روزهای آتی، کاربران ایرانی گلکسی S20 FE نیز نرم‌افزار جدید را تجربه می‌کنند.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا نخستین پرچم‌دار سامسونگ با رابط کاربری پیش‌فرض One UI 2.5 بود؛ اما اکنون خانواده‌ی گلکسی S20‌ از جمله مدل S20 FE نیز از این رابط کاربری بهره می‌برند. چنانچه از کاربران نسخه‌های پیشین One UI باشید، به‌سختی متوجه تغییری در نسخه‌ی ۲٫۵ خواهید شد؛ چراکه تمرکز سامسونگ بیشتر بر بهبود قابلیت‌های موجود بوده است. 

Wireless DeX کلیدی‌ترین ویژگی One UI 2.5 به‌شمار می‌آید که امکان میرور کردن صفحه‌نمایش گوشی روی تلویزیون‌های سازگار و استفاده از نمایشگر دستگاه به‌عنوان ترک‌پد را فراهم می‌آورد. سامسونگ می‌گوید ویژگی Wireless DeX با تلویزیون‌های این شرکت از سال ۲۰۱۹ و جدیدتر سازگاری بیشتری دارد.
در One UI 2.5 حالت فیلم‌برداری حرفه‌ای امکان تغییر ناحیه‌ی فوکوس خودکار، تغییر جهت عملکرد میکروفون‌ها (جلو، پشت یا چندجهته) یا استفاده از ایربادهای گلکسی بادز به‌عنوان میکروفن را به کاربر می‌دهد. از سوی دیگر امکان استفاده از نسبت تصویر عریض ۲۱:۹ نیز در ویدئوها وجود دارد.

کیبورد سامسونگ در رابط کاربری One UI 2.5 یکپارچگی بیشتری با یوتیوب دارد؛ به‌طوری‌که در دل کیبورد می‌توان به‌صورت مستقیم ویدئوها را جست‌وجو کرد و با دیگران به‌اشتراک گذاشت. امکان دسته‌بندی پیام‌ها در اپلیکیشن Messages، امکان استفاده از ژست‌های حرکتی اندروید ۱۰ با لانچرهای متفرقه و ارسال خودکار پیام‌های درخواست کمک حاوی موقعیت جغرافیایی به‌مدت ۲۴ ساعت به مخاطب دلخواه از جمله‌ی ویژگی‌های دیگر One UI 2.5 هستند.

عملکرد گلکسی S20 FE
گلکسی S20 FE در دو نسخه‌ی 4G و 5G به‌فروش می‌رسد که از بین آن‌ها نسخه‌ی 4G از تراشه‌ی اختصاصی Exynos 990 سامسونگ و نسخه‌ی 5G از تراشه‌ی Snapdragon 865 قدرت می‌گیرد. متأسفانه در بازار ایران فقط نسخه‌ی 4G گلکسی S20 FE به‌صورت رسمی عرضه می‌شود؛ درحالی‌که نسخه‌ی 5G در چند فروشگاه انگشت‌شمار بدون کد رجیستری به‌فروش می‌رسد. بدین‌ترتیب زومیت نیز نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی Exynos 990 را برای بررسی در اختیار دارد.

باتری گلکسی S20 FE
گلکسی S20 FE درست‌مانند گلکسی S20 پلاس از  باتری نسبتا حجیم ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. سامسونگ می‌گوید این باتری می‌تواند انرژی موردنیاز گلکسی S20 FE را تا یک روز تأمین کند. برای پی‌بردن به صحت ادعای سامسونگ تست‌های باتری زومیت را روی پرچم‌دار اقتصادی سامسونگ اجرا می‌کنیم.

دوربین گلکسی S20 FE
قیمت تمام‌شده‌ی کمتر گلکسی S20 FE درمقایسه‌با برادران دیگرش، در زمینه‌ی دوربین نیز نمود پیدا می‌کند. دوربین واید گلکسی اس ۲۰ اف‌ای تفاوتی با گلکسی S20 / S20+ ندارد؛ اما این پرچم‌دار اقتصادی از دوربین‌های نازل‌تری برای ثبت عکس‌های بزرگ‌نمایی‌شده، اولتراواید و سلفی بهره می‌گیرد که درادامه در مورد آن‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

 

 
 

 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    613 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 بهمن 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir