پرواز «مرد پرنده» (تحقق رؤیای پرواز با زاپاتا ازفلای)

0
پرواز «مرد پرنده» (تحقق رؤیای پرواز با زاپاتا ازفلای)

در یک پرواز 20 دقیقه ای ، مخترع فرانسوی فرانکی زاپاتا موفق شد از فرانسه به انگلیس برسد. با "Flyboard" خود که خود را بر فراز دریا رانده بود ، در دومین تلاش خود برای عبور از 35 کیلومتری که هر دو ساحل را جدا می کند موفق شد.

اولین بار ، او مجبور شد پس از مشکلات سوخت گیری که باعث سقوط او به دریا شد ، مسیر را رها کند. فرانکی زاپاتا بلافاصله اطمینان داده بود که پرواز را هر چند بار که لازم باشد تکرار خواهد کرد تا نشان دهد که می تواند با دستگاه جدید خود از کانال مانش عبور کند و امروز صبح یکشنبه ، 4 اوت ، موفق شد.

قبل از فرود در خلیج سنت مارگارت ، در نزدیکی دوور ، در ساحل جنوبی انگلستان ، زاپاتا با همراهی سه هلیکوپتر به تماشای تماشاگران رسید.

پنج توربین موجود در کشتی قهرمان سابق جت اسکی وی را با سرعتی معادل 190 کیلومتر در ساعت حمل می کند که توسط کوله پشتی پر از نفت سفید تأمین می شود و می تواند حدود 10 دقیقه او را در هوا نگه دارد. هواپیمای 'Flyboard Air' آن تا ارتفاع 20 متر با 1500 اسب بخار پرواز می کند و با یک شتاب دهنده متصل به صفحه کنترل می شود.

این سفر کوتاه ، با سرعتی که به 170 کیلومتر در ساعت می رسد و در ارتفاعی بین 15 تا 20 متر از سطح دریا ، قدرت ورزشی و فن آوری را با چشم انداز مخلوط می کند.

 

 
 

 

حالا نوبت به زاپاتای خستگی ناپذیر است

کانالی که فرانسه و انگلیس را از هم جدا می کند برای قرن ها مرزی نمادین بوده است که انواع افراد را در جستجوی چالش ها به خود جلب کرده است. بلریوت ، پیشگام هواپیمایی ، تنها نبود. "بیش از یک قرن قبل ، در سال 1785 ، ژان پیر بلانچارد فرانسوی و جان جفری آمریکایی قبلاً از کره زمین عبور کرده بودند."

این تنگه مانعی برای شرکت های عجیب و غریب مانند شرکت جاناتان تراپ آمریکایی نبوده است که در سال 2010 با یک دسته گل 55 بالون رنگی که با هلیوم باد شده بود از ساحل به ساحل دیگر سفر می کرد. و حالا نوبت به زاپاتای خستگی ناپذیر است ، پیرمرد 40 ساله از مارسی که برای سه تیم با تیمی شامل سه مهندس آماده می شد و پس از شکست اول 10 روز زودتر دلسرد نشد.

 

 
 

 

او هنگام فرود در خلیج سنت مارگارت گفت: "خسته ام. من به تعطیلات احتیاج دارم. ”

دقایقی قبل ، نقطه کوچکی در افق ظاهر شده بود که رشد می کرد تا اینکه با پیروزی به ساحل رسید. به نظر می رسید صحنه ای از داستان های علمی تخیلی است. وی برای روزنامه نگاران جمع شده در خط پایان توضیح داد: "در پنج کیلومتر گذشته ، وقتی نزدیک شدن ساحل را دیدم ، احساس لذت زیادی کردم." "اگر این تاریخی است یا نه ، من تصمیم نمی گیرم ، به موقع خواهیم دید.

همان موقع پسرش با او تماس تلفنی گرفت و وقتی گفت "بابا ، تو بهترین هستی" ، او شروع به گریستن کرد.

زاپاتا و همکارانش بیش از یک هفته تمام وقت برای آماده سازی حمله جدید کار می کردند. هدف تعمیر وسیله نقلیه هوایی و اصلاح مواردی بود که در اولین تلاش ناموفق بود: سکوی سوخت رسانی در نیمه راه. Flyboard Air با پنج توربوجت با سوخت نفت سفید با استقلال حدود 10 دقیقه کار می کند ، برای عبور از کانال برای کشش کافی نیست. در تاریخ 25 ژوئیه ، مرد پرواز هنگامی که می خواست برای سوخت گیری متوقف شود به داخل سکوی دریایی زد و به دریا سقوط کرد. این بار سیستم عامل گسترده تر بود و مشکلی پیش نیامد.

 

 
 

 

موفقیت زاپاتا

این آزمایش نگاه اجمالی به آینده ای احتمالی را امکان پذیر می کند. در یک سرمقاله ، لیبراسیون این آخر هفته با یک فضای دیستوپی در مرکز پاریس پر از اسکوترهای پرنده شوخی کرد (اکنون مانند سایر شهرهای اروپا بحث در مورد اسکوترهای برقی مهاجم وجود دارد). این روزنامه تأکید می کند که Flyboard Air در واقع قسمت قابل مشاهده و رسانه ای تحقیقات در صنعت هوانوردی است. وی مثال ایرباس را آورده است که هواپیماهای شهری و مینی هلی کوپترها را مطالعه می کند.

در زمینه دفاعی ، اختراع موضوع اختلافات بوده است. داستان فرانکی زاپاتا نیز مربوط به نبض اوست که چند سال پیش با مقامات کشورش حفظ کرد. آنها تهدید کردند که او را به دلیل نقض مقررات هوایی متهم می کنند و او با تهدید به بردن وسیله نقلیه به ایالات متحده پاسخ داد. صلح با کمک 1.3 میلیون یورویی وزارت دفاع فرانسه برای تولید این محصول و حفظ آن در فرانسه مهر و موم شد. این نمایشگاه در 14 ژوئیه ، در خیابان شانزه لیزه قبل از رئیس جمهور امانوئل ماکرون و مسلح به یک تفنگ ، آن را تقدیس کرد.

"این می تواند برای تخلیه یک فرد زخمی از یک سکوی تدارکات ، برای حمل مهمات ، برای حمل مواد غذایی استفاده شود. یا می تواند به عنوان یک سکوی حمله برای کماندوها عمل کند. " به عنوان مثال مهندس ، خلبان و ذخیره سابق نیروی دریایی سلطنتی ، ریچارد براونینگ ، نمونه مشابهی را آزمایش کرده است ، اما بدون تخته.

موفقیت زاپاتا مخلوطی از غرور ورزشی را با افتخار به توانایی های فناوری بومی ، ساخت فرانسه تحریک می کند. مرد پرواز یک خودآموز است که قبل از اتمام دبیرستان ، دبیرستان را رها کرد. وی یک قهرمان جت اسکی جهان و مخترع یک ​​سکوی پرتاب با موتور آبی بود که با آن در سال 2013 در برنامه تلویزیونی Francia استعدادی باورنکردنی شرکت کرد.

 

 
 

 

روزنامه نگاران پس از فرود در انگلیس از او س himال کردند. "من باید ماشین پرنده را تمام کنم. و من دوست دارم در ابرها گشت و گذار کنم ».

در 25 ژوئیه ، 110 سال پس از شاهکار لوئیس بلیروت ، اولین هواپیمایی که از کانال عبور کرد ، در وسط مسیر ناوبری ناوبری سقوط کرد زیرا نتوانست در قایقی که در آبهای انگلیس منتظر بود فرود بیاید تا بسته جدیدی به او بدهد. 

زاپاتا ، که در جشن های روز باستیل فرانسه در 14 ژوئیه ، با پرواز در بالای رژه نظامی پاریس به لطف دستگاه خود ، جمعیت را به هیجان آورد ، گفت که او برای سوختن خود تغییر تنظیم کرده است. (بهترین شانس عبور موفق)

"ما یک قایق بزرگتر انتخاب کردیم"

زاپاتا در یک کنفرانس خبری روز شنبه ، درست در خارج از بندر شمالی کاله گفت: "این بار ، من می خواهم این کار را انجام دهم ، ما قایق را عوض کردیم ، یک قایق بزرگتر را انتخاب کردیم و یک سکوی بزرگتر ساختیم."

این یکشنبه ، ساعت 7 صبح به وقت محلی از فرانسه پرواز کرد و در وسط تنگه دوور با عرض 35 کیلومتر توقف سوخت گیری انجام داد.

زاپاتا قبل از پرواز به خبرنگاران گفت:

"امیدوارم برای یک نشست خبری دیگر شما را در انگلیس ببینم." "امیدوارم از دفعه قبل خشک تر باشم."

 

 
 

 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,324 بازدید

    0 نظر

    درج: 8 آبان 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir