کار آفرینی با انگل / تغییر شخصیت

0
کار آفرینی با انگل / تغییر شخصیت

تحقیقاتی جدید نشان می دهد ابتلای مغز به نوعی انگل، تغییراتی شخصیتی از جمله خطرپذیری را در افراد به وجود می آورد. این ویژگی به کارآفرینان کمک می کند.

طبق تحقیقی جدید یک پارازیت تک سلولی که وارد مغز می شود، احتمالا دلیل انگیزش کارآفرینان سراسر جهان است. استفانی جانسون از دانشگاه کلورادو در آمریکا و همکارانش این تحقیق را انجام داده اند.

این کشف نشان می دهد ابتلا به این انگل عجیب به نام Toxoplasma gondii در افراد نوعی مزیت به حساب می آید.

 

 
 

 

انگل مذکور که به وسیله گربه منتقل می شود، پس از ورود به مغز تغییرات شخصیتی مرتبط با خطرپذیری در فرد ایجاد می کند.اصولا علامت ورود انگل به بدن، ابتلا فرد به بیماری شبیه آنفلونزا ملایم است.

محققان دانشگاه کلرادو گزارش کردند که بین گربه ها و توانایی افراد در کارآفرینی رابطه بسیارعجیب و غریبی وجود دارد، در واقع انگل پروتوزایی، که در گربه یافت می شود می تواند اثر شگفت انگیزی بر مغز انسان ایجاد کند.

بطور کلی، پاتوژن میکروسکوپیک گربه منتقل شده برای بیماری می تواند منجر به سقوط موش شده و هیچ بویی از وجود گربه را نشان نمی دهد، در همین حال باعث می شود آنها فراموش کنند که آنجا هستند.

مسئله این است که آیا یک اثر نورولوژیکی مشابه در انسان وجود دارد؟ قطعا به نظر می رسد که با سیستم ایمنی بدن ما تخریب می شود، و واکنش التهابی ما را برای زنده ماندن دوباره بازسازی می کند.

 

 
 

 

از سوی دیگر تحقیقات پیشین عفونت T.gondii را با خودکشی و روان رنجوری مرتبط دانسته است. درهمین راستا آخرین تحقیق در این باره نشان می دهد یکی دیگر از عوارض این انگل انگیزش برای خطرپذیری است که به فعالیت های کارآفرینان کمک می کند.

این رویکرد جدید نشان می دهد که چیزی پوشیده تر می تواند وجود داشته باشد - نفوذی که به اندازه کافی شرایط روانی شدید ایجاد نمی کند.

این اولین مطالعه نیست که به دنبال نشانه های ظریف انگیزه انگلی در یک فرهنگ باشد. مطالعات دیگر ارتباطات بین نرخ عفونت و آسیب روان را نشان داده اند.

بخشی از این مطالعه تحقیق روی ۱۹۷ فرد حرفه ای بود که در رویدادهای تجاری کارآفرینی شرکت می کنند. این تحقیق نشان داد اگرآنها مبتلا به T.gondii باشند ۱.۸ درصد احتمال بیشتری وجود که کسب و کار خود راراه بیندازند.

همچنین ارزیابی۱۴۹۵ دانشجوی آمریکایی نیز نشان داد، افرادی مبتلا به این انگل ۱.۴ بار بیشتر از دیگران در رشته بازرگانی ادامه تحصیل می دادند. علاوه بر آن ۱.۷ درصد احتمال بیشتری وجود داشت که آنها روی گرایش «مدیریت و کارآفرینی» تمرکز کنند.

نتایج این تحقیق در ژورنال Proseeding of the Royal Society B منتشر شده است.

هرچند نتایج این تحقیق چندان قابل توجه نیست، اما محققان هنگام مطالعه آمار مربوط به ۴۲ کشور طی ۲۵ سال گذشته متوجه شدند عفونت مذکور یک نشانگر مثبت و متداوم از فعالیت کارآفرینی در آن کشورها است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    691 بازدید

    0 نظر

    درج: 2 شهریور 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir