مشتری الکتریکی ستاره شناسان را شوکه می کند

مشتری الکتریکی ستاره شناسان را شوکه می کند

پروژه صاعقه

دانشمندان با ماموریت Juno ناسا به غول گاز مشتری مجدداً یافته هایی را که نظریه استاندارد علمی را پشت سر می گذارند گزارش می کنند در حالی که اصول اصلی تئوری جهان الکتریکی را تأیید می کنند. یک تیم از محققان در حال مطالعه شفق قطبی Jovian کشف "تکان دهنده" یک روند شتاب الکترونی به ظاهر غیر قابل توضیح است که به نظر می رسد باعث درخشان ترین شفق های مشتری است. پروفسور دونالد اسکات درباره اهمیت این کشف از منظر جهان برق بحث می کند.

شواهد حاصل از پروازهای نزدیک کاوشگر جونو از کنار مشتری نشان می دهد که نورهای خیره کننده قطبی خیره کننده غول گاز توسط مکانیزمی مرموز متفاوت از مکانیکی که شفق های قطبی شدید را در اینجا وجود دارد ، ایجاد می شود.

در مشتری ، همانند زمین ، نورهای شمالی و جنوبی در اثر برخورد ذرات باردار خورشید با اتم های گاز در جو و آزاد شدن انرژی در هنگام تابش نور ، تولید می شوند.

این دو روش متفاوت وجود دارد که در شفق های زمینی اتفاق می افتد. شفق های شدیدتر هنگام حمل الکترون ها به سمت قطب ها توسط میدان های الکتریکی قوی ایجاد می شوند که از میدان مغناطیسی سیاره پیروی می کنند و به جو نزدیک قطب ها شتاب می گیرند. اینها جریانهای مارپیچی مجزا از نور هستند که به شفق های گسسته معروف هستند.

شفق های قطبی کمتر توسط الکترون های محبوس شده در میدان مغناطیسی ایجاد می شوند که با نوسانات مغناطیسی کمی شتاب می گیرند. آنها با انرژی کمتری با اتم ها برخورد می کنند و درخشش کم نورتری ایجاد می کنند ، به نام شفق های تصادفی یا باند پهن.

شفق قطبی مشتری درخشان ترین منظومه شمسی است ، بنابراین دانشمندان سیاره ای تصور می کردند که آن را با فرایند گسسته تولید کرده اند.

با این حال ، مقاله ای در Nature در تجزیه و تحلیل داده های عبور از ارتفاع کم Juno از قطب های مشتری نشان می دهد ، در حالی که میدان های الکتریکی بسیار شدید مطابق با میدان مغناطیسی وجود دارد و نشانه هایی از سرعت الکترون به سمت پایین است ، شفق های قطبی بسیار کم تر از آنچه که تولید شده است توسط فرآیند باند پهن.

چرا؟ نویسندگان نمی دانند ، هرچند آنها حدس می زنند که شفق های شدید مشتری ممکن است با یک فرآیند گسسته و ایجاد یک جریان الکترون شروع شود که سپس توسط نوسانات میدان مغناطیسی که باعث ایجاد فرآیند باند پهن می شود ، مختل شده و پخش می شود.

داده های بیشتری مورد نیاز خواهد بود. خوشبختانه جونو ماموریت خود را در اطراف مشتری تا فوریه 2018 که قرار است در جو جووی فرو رود ، ادامه خواهد داد.