ثبت نام بيست و دومين دوره المپياد علمی دانشجويی کشور

0
ثبت نام بيست و دومين دوره المپياد علمی دانشجويی کشور
بدین وسیله به اطلاع كلیه متقاضیان شركت در آزمون ورودی تحصیلات تكمیلی (دوره‌های كارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1396 در تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و دومین المپیاد علمی- دانشجویی كشور می‌رساند كه با توجه به نكات ذیل و همچنین در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شركت در آزمون، می‌توانند در آزمون مذكور ثبت نام و شركت نمایند.

شرایط ثبت‌نام‌:

ثبت‌نام برای آزمون ورودی تحصیلات تكمیلی (دوره‌های كارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1396 از روز چهارشنبه مورخ 95/10/1 آغاز و در روز سه شنبه مورخ 95/10/7 پایان می‌پذیرد. لازم به تاكید است كه ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

علاقه مندان به تحصیل در دوره های تحصیلات تكمیلی می بایست، ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان (مندرج در دفترچه راهنمای شركت در آزمون كه در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد)، در صورتی كه دارای شرایط مذكور باشند به عنوان داوطلب مقطع كارشناسی ارشد حداكثر در دو رشته امتحانی (رشته امتحانی اول و رشته امتحانی دوم طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام) متقاضی ثبت نام شوند.

داوطلبانی كه تمایل به پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی دارند می بایست به موارد ذیل توجه نمایند:

الف-‌ ثبت‌نام و شركت در آزمون:

1- داوطلبانی كه تا كنون نسبت به ثبت‌نام در سایت دانشگاه آزاد اسلامی اقدام ننموده‌اند لازم است از  تاریخ مذكور (95/10/1) منحصراً به سایت سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه و نسبت به انجام ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

2-داوطلبانی كه در سایت دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام نموده‌اند ضرورت دارد مجدداً در زمان اعلام شده در سایت سازمان سنجش نیز ثبت‌نام نمایند. بدیهی است هزینه ثبت‌نامی آنان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق دانشگاه مذكور عودت داده می‌شود.

تذكر مهم: در صورت عدم مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش كشور و عدم تكمیل تقاضانامه ثبت‌نامی، از نظر این سازمان این افراد به عنوان داوطلب آزمون دوره های تحصیلات تكمیلی سال 96 تلقی نخواهند شد و امكان شركت آنان در آزمون مذكور وجود ندارد. و بدیهی است برای پذیرش در رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز نمی‌توانند متقاضی گردند.

3-كلیه داوطلبانی كه براساس توضیحات فوق نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام می‌نمایند، لازم است در تاریخ مقرر و براساس اطلاعیه‌های این سازمان نسبت به پرینت كارت و شركت در آزمون متمركز(96/02/07 یا 96/02/08) اقدام نمایند. بدیهی است آزمون مستقلی توسط دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص برگزار نخواهد شد.

ب-‌ نحوه انتخاب رشته و پذیرش:

1-كارنامه تمامی داوطلبان آزمون مذكور توسط سازمان سنجش آموزش كشور براساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش كشور منتشر خواهد شد.

2-تمامی داوطلبانی كه مجاز به انتخاب رشته باشند می‌توانند:

2-1) برای پذیرش در رشته محل‌های دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به انتخاب رشته در زمان مقرر براساس جدول برنامه‌زمانی مندرج در دفترچه راهنما و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش كشور اقدام نمایند.

2-2) برای پذیرش در رشته محلهای دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته در زمان مقرر (نیمه دوم خرداد ماه سال 96) از طریق سایت دانشگاه مذكور به صورت مستقل و براساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های دانشگاه مذكور صورت خواهد گرفت.

تذكر: بدیهی است امكان‌انتخاب رشته و پذیرش برای داوطلبان مجاز در هر دو سایت به صورت مجزا امكان‌پذیر خواهد بود.

ج-‌ سایر موارد:

سایر موارد در خصوص سنجش و پذیرش دانشجو در آزمون دوره های تحصیلات تكمیلی سال 1396 در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی مطابق قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تكمیلی مصوب 94/12/18 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تكمیلی خواهد بود.

مراحلی كه داوطلب باید برای ثبت نام اقدام كند:

1-مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای تهیه كارت اعتباری ثبت نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1).  

2- تهیه فایل عكس اسكن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

3-آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

 4- با توجه به اینكه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله كارت‌های عضو شبكه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونیكی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 330.000 (سیصد و سی هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون یك كدرشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

تبصره: با توجه به اینكه مقرر گردیده است كه در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام كوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی كه تمایل به استفاده از خدمات پیام كوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 5000 (پنج هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام كوتاه، می توانند از این خدمات استفاده نمایند.

 5- داوطلبانی كه علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شركت در رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند، ضرورت‌ دارد كه‌ كدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌نمایند. این دسته از داوطلبان می‌بایست برای رشته امتحانی‌ دوم یك‌ كارت اعتباری دیگر ، به مبلغ 330.000 (سیصدو سی هزار) ریال علاوه بر كارت اعتباری اول خریداری نمایند.

تذكر 1: داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شركت در آزمون كدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) كه علاقه مند به شركت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ 102.000 (صدو دو هزار) ریال دیگر نیز برای دوره‌های مذكور، برای اعلام علاقه مندی اقدام نمایند.

تذكر 2: كلیه داوطلبانی كه در آزمون ثبت‌نام نمایند به عنوان داوطلب متقاضی دانشگاه آزاد اسلامی نیز تلقی خواهند شد.

دستورالعمل و نحوه تكمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

 به داوطلبان توصیه می شود كه مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور، اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارك داوطلب درصورت پذیرفته شدن در آزمون، قبولی وی (كان لم یكن) تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

زمان توزیع كارت اینترنتی و محل آزمون:

بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون تحصیلات تكمیلی سال 1396 در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 7 و 96/02/8 برگزار خواهد شد و داوطلبان لازم است از روز دوشنبه مورخ 96/02/04 لغایت روز چهارشنبه مورخ 96/02/06 با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به تهیه پرینت كارت و برگ راهنمای شركت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 36 تقاضانامه تعیین می گردد. لذا مقتضی است داوطلبان با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت نام و درج كد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

برگزاری‌ المپیاد علمی‌- دانشجویی‌ كشور:

داوطلبان علاقه مند می‌توانند همزمان ‌با برگزاری‌ امتحانات‌ آزمون ‌ورودی تحصیلات‌ تكمیلی (دوره‌های ‌كارشناسی ‌ارشد ناپیوسته ‌داخل‌) سال 1396، در اولین ‌مرحله دوره بیست و دوم آزمون المپیاد علمی- دانشجویی‌ كشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شركت نمایند.

توصیه‌های‌ مهم‌:

1- داوطلبان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای شماره 1 كه روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان قرار دارد، ‌مراجعه نمایند.

2- به داوطلبان توصیه می‌شود در انتخاب كدرشته‌های امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت لازم را مبذول فرمایند. لذا پس از دریافت كدپیگیری 16 رقمی در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

3- كلیه‌ فارغ‌التحصیلانی‌ كه‌ مقطع‌ كارشناسی‌ ارشد یا دكتری‌ خود را به‌ پایان‌ رسانیده‌اند و از لحاظ نظام وظیفه منعی ندارند، در صورت‌ تمایل‌ به ‌شركت‌ در رشته‌ دیگری‌ به‌ جز رشته‌ فارغ‌التحصیلی‌، لازم‌ است‌ نسبت‌ به‌ تكمیل‌ تقاضانامه‌ بر اساس‌ مقطع‌ كارشناسی‌ اقدام‌ نمایند؛ ضمن اینكه لازم است به تذكرات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام توجه نمایند. ضمناً دانشجویان مقطع كارشناسی ارشد و بالاتر مجاز به شركت در این آزمون نیستند.

4- توصیه‌ می‌شود حتماَ داوطلبان پس از تكمیل تقاضانامه و دریافت كدپیگیری، یك نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه، ومندرجات آن را كنترل و نزد خود نگهداری نمایند.

5- با توجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، كه این موضوع اكثراً برای داوطلبانی كه ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است، تاكید می‌گردد كه علاوه بر كنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عكس داوطلب دیگری به جای عكس شما ارسال نگردد. بدیهی است كه در صورت ارسال عكس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

6- هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

7-در صورت‌ لزوم‌،داوطلبان می‌توانند با شماره تلفن‌ گویای: 42163-021 با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ كرده یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نمایند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,297 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 دی 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir