رازجوانی

0
رازجوانی
محققان آزمایش‌هایی بر روی گروهی از مردان و زنان در سنین متوسط به بالا انجام داده اند و نتایج آن موفقیت آمیز بوده است. مطالعه و تحقیقات جدید در کانادا بر روی کرم های ضد پیری و رابطه ورزش کردن و جوانی انجام شد.
دانشمندان کانادایی نشان داده‌اند ورزش کردن به طور منظم، کلیدی برای معکوس کردن روند پیری پوست است و دیگر نیازی به خرید کرم‌های گرانقیمت نیست.
محققان دانشگاه مک مستر در انتاریو با آزمایش‌هایی که بر روی موش و انسان انجام دادند، متوجه شدند ورزش اثرات مفیدی بر روی جوان ماندن پوست دارد.
آنها نخستین مطالعه خود را بر روی موش‌ها انجام دادند و یک گروه از موش‌ها را که ضعیف، بیمار، طاس و خاکستری شده بودند را در چرخ ورزش گذاشتند.
این آزمایش نشان داد چون قلب و مغز سالم بودند، پوست تغییر رنگ داد و موجب به دست آوردن سلامت آنها شد.
بعد از آزمایش‌ها بر روی موش‌ها، آنها مطالعه این پدیده را بر روی 29 داوطلب مرد و زن در گروه سنی 20 تا 84 سال ادامه دادند؛ نیمی از شرکت کنندگان حداقل 3 ساعت در هفته ورزش می کردند در حالی که گروه دیگر بی تحرک بودند؛ محققان در این آزمایش یک تکه از پوست بدن داوطلبان را مورد نمونه برداری قرار دادند.
دکتر مارک تارنوپولسکی پزشک طب ورزشی و رئیس خدمات بیماری‌های عصبی و عضلانی و اختلالات مغز و اعصاب دانشگاه مک مستر که این مطالعات را سرپرستی نیز می‌کند، می‌گوید: ورزشکارانی که بیش از 40 سال دارند نسبت به هم سن خود که بی تحرک بودند 20 سال جوان تر به نظر می رسیدند؛ نتایج بر روی پوست واقعا قابل توجه بود و به نظر می‌رسد ورزش، سرعت پیری پوست را کاهش می‌دهد همچنین قادر به معکوس کردن این فرایند است.
آخرین بخش از تحقیقات بر روی 65 غیر ورزشکار برای تناسب اندام با رژیم غذایی به مدت سه ماه انجام شد؛ هنگامی که محققان کیفیت پوست این دو گروه را مقایسه کردند، متوجه شدند که لایه‌های داخلی و خارجی پوست مانند افراد 20 تا 40 ساله به نظر می‌رسند و در مورد افرادی که ورزش می‌کردند مشخص شد گروهی از پروتئین‌های (myokinesIL-15) توسط سلول‌های عضلانی ترشح شده و در بدن پخش شده که می تواند 50 درصد اثرات پیری را از بین ببرد.
هرچند این مطالعات انجام شده یک نمونه کوچک است اما نتایج آن دلگرم کننده هستند و تأکیدی بر فواید فعالیت بدنی است اما لازم است تحقیقات بیشتری صورت گیرد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,689 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 تیر 1393

    توسط: askari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir