کنکور تا سال ۹۸ حذف نمی‌شود

0
کنکور تا سال ۹۸ حذف نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با ما به برخی از پرسش‌ها در خصوص مسائل مبتلابه این وزارتخانه پاسخ گفت.
سید محمد بطحائی در پاسخ به این پرسش که حذف کنکور به چند سال زمان نیاز دارد و چه مقدماتی برای حذف آن نیاز است، گفت:همه مسئولان و دست اندر کاران کشور چه در وزارت علوم و چه در وزارت آموزش و پرورش به آفات و معایب کنکور در نظام آموزش و پرورش کشور اعتراف و اذعان دارند؛ بنابراین همه قصدشان این است که کنکور با شکلی که اکنون برگزار می‌شود، ان شاءالله برچیده شود. اما برچیده شدن کنکور مستلزم پیش نیازهایی است و یکی از این پیش نیازها این است که ما در آموزش و پرورش امتحان‌های معتبر و روایی را برگزار کنیم که نمرات این امتحان‌ها بتواند در طی دوره متوسطه دوم جایگزین آزمون کنکور شود.
وی در ادامه گفت:در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که روز سه شنبه هفته گذشته برگزار شد، به تفصیل در خصوص این موضوع صحبت شد. ان شاء الله این هفته نشستی را با همکارانمان در وزارت علوم خواهیم داشت. ولی آنچه امروز می‌توانم عرض کنم، به دلیل اینکه دانش آموزان نگران تغییر شیوه آزمون سراسری نشوند این است که حتماً این اتفاق تا سال ۹۸ رخ نخواهد داد و هر اتفاقی که بخواهد در مورد تغییر کنکور اتفاق بیفتد، پس از سال ۹۸ است.
وی در پاسخ به پرسش دیگر قدس در خصوص چگونگی وضعیت مقاوم سازی و استحکام بناهای مدارس، بویژه با وجود زلزله‌های اخیر، گفت: متأسفانه حدود ۳۰ درصد واحدهای آموزشی ما واحدهای بدون استحکام هستند که یا نیاز به مقاوم سازی دارند و یا لازم است باز سازی شوند.
وی گفت:اعتبار مورد نیاز برای این پروژه تا بتوانیم ۳۰ درصد مدارس را استحکام بخشی کنیم، بسیار سنگین است. چیزی حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد اعتبار ماست که تأمین آن قطعاً در یک سال امکانپذیر نیست. البته در قانون برنامه ششم اعتباری بدین منظور پیش ببینی شده که به دلیل آنکه صندوق ذخیره ارزی بدون درآمد بوده، هنوز نتوانسته‌ایم از آن محل وجهی را برای مقاوم سازی و بازسازی مدارس برداشت کنیم.
با این وجود پیشنهادهایی را در بودجه ۹۷ داده‌ایم که البته ارقام کافی نیست، ولی امیدواریم بتوانیم بتدریج این کار را جلو ببریم. این رقم در بودجه ۹۷ حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است که رقم ناچیز و کسر کوچکی از بودجه مورد نیاز است. امیدواریم بتوانیم با عنایت بیشتر مجلس و دولت با سرعت بیشتری این نگرانی را برطرف کنیم.
بطحایی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه یکی از آثار رتبه بندی معلمان، بهبود وضعیت حقوقی آن هاست، اما در شرایطی که جیب آموزش و پرورش خالی است، آیا این طرح میتواند به هدف خود برسد، گفت: همان طور که اشاره کردید، یکی از آثار جانبی طرح رتبه بندی ارتقای سطح معیشتی معلمان بود. در سال آینده هم با تکلیفی که مجلس برای دولت کرده، در زمینه استمرار قوی‌تر طرح رتبه بندی و در بودجه ۹۷ تا حدودی این مسئله دیده شده، اما به اندازه کفایت نیست. ما متناسب با اعتباراتی که در بودجه ۹۷ برای ما تصویب شود، طرح رتبه بندی را استمرار خواهیم داد. بویژه آن جنبه هایی را که می‌تواند بر وضعیت معیشتی معلمان تأثیر گذار باشد.
البته من چون نمیتوانم حرفی بزنم که در آینده همکاران معلم من بگویند حرف های تو گزاف بوده، یک گشایش عمیق در معیشت معلمان را وعده نمی دهم، اما مسلماً بتدریج در طول برنامه ششم معلمی را از سطح معیشت قابل قبولی برخوردار خواهیم کرد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,691 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 دی 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir