منبع سوالات آزمون سراسری

+1
به گزارش خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آزمون سراسری سال 94 برای داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی همانند سال گذشته در یک مرحله برگزار خواهد شد.

سوالات آ‍زمون عمومی و آزمون اختصاصی برای کلیه داوطلبان به صورت تستی چهار گزینه‌ای می‌باشد و سوالات دقیقا از کتب اعلام شده دوره‌ی دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید سالی واحدی که در دفترچه راهنمای شماره‌ی یک آزمون سراسری سال 94 به عنوان منابع طرح سوال اعلام گردیده طراحی شده است.

در طراحی سوالات هر درس از بخش، قسمت، مبحث و یا فصولی که وزارت آموزش و پرورش براساس بخشنامه‌های رسمی مطالب آن بخش، قسمت، مبحث و یا فصول را حذف نموده، سوال طراحی نشده است.

سوالات آزمون همانند آزمون سال گذشته مفهومی بود

لازم به ذکر است سوالات آزمون عمومی داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی پنچ گانه در یک دفترچه به نام دفترچه شماره یک چاپ شده است. در این دفترچه جمعا 100 سوال عمومی شامل 25 سوال زبان و ادبیات فارسی، 25 سوال زبان عربی، 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامی و 25 سوال زبان انگلیسی درج شده است و داوطلبان باید در مدت 75 دقیقه به سوالات آن پاسخ دهند.

داوطلبانی که به معارف غیر اسلامی پاسخ می‌دهند و یا زبان خارجه امتحانی آنان غیر انگلیسی می‌باشد، لازم است به ترتیب به سوالات اقلیتهای مذهبی مربوط (مسیحی یا کلیمی و یا زرتشت) و زبان خارجی غیر انگلیسی (فرانسه یا آلمانی یا ایتالیایی یا روسی) که به ضمیمه دفترچه آزمون عمومی آنان الصاق گردیده پاسخ دهند.

در آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره 2 می‌باشد که جمعا 135 سوال اختصاصی در آن درج شده است که کلیه داوطلبان گروه آزمایشی باید به 135 سوال اختصاصی در مدت 175 دقیقه پاسخ دهند.
همچنین آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی (به جز دارندگان دیپلم بهیاری و یا شاغلین به حرفه بهیاری) شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره 2 می‌باشد که حاوی 170 سوال اختصاصی است که داوطلبان باید در مدت 175 دقیقه به آن پاسخ دهند.

لازم به ذکر است که دفترچه شماره 3 حاوی تعداد 50 سوال دروس تخصصی بهیاری است که داوطلبان دارای مدرک دیپلم بهیاری و بهیاران شاغل باید علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره 1 (آ‍زمون عمومی) دفترچه شماره 2 (دفترچه آزمون اختصاصی) به 50 سوال دروس تخصصی بهیاری مندرج در دفترچه شماره 3 در مدت 30 دقیقه پاسخ دهند.

تعداد سوالات دفترچه آزمون اختصاصی گروه‌های آزمایشی 3و 4
دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی (گروه آزمایشی3) برای کلیه داوطلبان مجاز (به جز دارنده گواهینامه دوره پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی) شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره 2 می‌باشد که جمعا در آن 180 سوال اختصاصی در ج شده است که داوطلبان باید در مدت 165 دقیقه به آن سوالات پاسخ دهند.

آن دسته از دارندگان گواهی نامه دوره پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی که برابر ضوابط باید درس اصول عقاید و فقه را نیز امتحان دهند لازم است علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه‌های آزمون عمومی و آزمون اختصاصی به سوالات اصول عقاید و فقه (دفترچه شماره 3) پاسخ دهند.

در آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر (گروه آزمایشی 4) برای کلیه داوطلبان این گروه آزمایشی شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره 2 می‌باشد که جمعا 160 سوال اختصاصی درج شده که کلیه داوطلبان باید در مدت 165 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

همچنین در آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی (گروه آزمایشی 5) برای داوطلبین این  گروه آزمایشی شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره 2 می‌باشد که جمعا 70 سوال اختصاصی زبان آلمانی و 70 سوال زبان فرانسه درج شده است و داوطلبان مذکور باید بر حسب مورد به 70 سوال اختصاصی زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسه به 70 سوال اختصاصی زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسه مندرج در دفترچه شماره 2 در مدت 105 دقیقه پاسخ دهند.

داوطلبانی که در گروه زبانهای خارجی، زبان خارجی آنان زبان ایتالیایی و یا زبان روسی می‌باشد نیازی به پاسخگویی به سوالات اختصاصی ندارند. به  عبارت دیگر به این دسته از داوطلبان دفترچه شماره 2 (دفترچه آزمون اختصاصی) داده نمی‌شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,304 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 خرداد 1394

    توسط: safari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir