پایان یافتن آزمون سراسری سال ۹۳

0
آزمون سراسری سال ۹۳ امروز با پایان کنکور گروه علوم انسانی به عنوان آخرین گروه آزمایشی پایان یافت.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آزمون سراسری سال 93 در صبح و بعدازظهر پنجشنبه پنجم تیرماه در گروه علوم ریاضی و فنی و همچنین هنر، جمعه ششم تیرماه در گروه علوم تجربی و زبان‌های خارجه و صبح شنبه هفتم تیرماه در گروه علوم انسانی در 364 شهرستان و بخش کشور و 15 کشور خارجی برگزار شد. آزمون گروه علوم انسانی دقایقی پیش پایان یافت تا پرونده برگزاری آزمون سراسری سال 93 بسته شود.
ثبت‌نام از داوطلبان آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی و بین‌الملل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد، پیام نور و موسسات آموزش عالی، غیرانتفاعی و غیر دولتی در دو مرحله انجام شده بود که در مجموع یک میلیون و 31 هزار و 322 نفر متقاضی شرکت در آزمون سراسری بودند.
از این تعداد 608 هزار و 852 نفر زن و 422 هزار و 470 نفر مرد بودند. این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون سراسری سال 92 تعداد 52 هزار و 249 نفر، نسبت به سال 91 تعداد 34 هزار و 952 نفر، نسبت به سال 90 تعداد 101 هزار و 658 نفر و نسبت به سال 89 تعداد 255 هزار و 491 نفر کمتر شده است. در آزمون سراسری سال 93 همانند سال گذشته به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجه اجازه داده شده بود که در صورت علاقه در گروه آزمایشی هنر نیز علاقه خود را در فرم ثبت‌نام اعلام کنند که بر این اساس تعداد 43 هزار و 514 داوطلب علاقمندی خود را اعلام کردند.
با توجه به ضوابط آزمون به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر اجازه داده شده بود که در صورت علاقه در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه نیز علاقه خود را در فرم ثبت‌نام اعلام کنند که بر این اساس تعداد 119 هزار و 793 داوطلب علاقمندی خود را اعلام کردند. در کنکور سراسری سال 93 برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد 222 هزار و 507 نفر، گروه آزمایشی تجربی 522 هزار و 833 نفر، گروه آزمایشی علوم انسانی 263 هزار و 72 نفر، گروه آزمایشی هنر با توجه به آمار علاقمندان 57 هزار و 241 نفر و گروه آزمایشی زبان خارجه با توجه به آمار علاقمندان 128 هزار و 976 کارت صادر شد.
آمار حاضران در جلسه نیز از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود. کلید سوالات در تمام گروه‌های آزمایشی فردا بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد. نتایج اولیه آزمون سراسری سال 93 نیز نیمه اول مردادماه منتشر می‌شود و داوطلبان مجاز باید در نیمه دوم مرداد انتخاب رشته کنند تا نتایج نهایی در نیمه دوم شهریورماه اعلام شود. 
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,046 بازدید

    0 نظر

    درج: 7 تیر 1393

    توسط: pardis
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: عضو سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir