مدارس حق دادن پیک نوروزی به دانش آموزان را ندارند

0
مدارس حق دادن پیک نوروزی به دانش آموزان را ندارند

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با مدارسی که از دستور العمل ابلاغی وزیر آموزش و پرورش به مدارس سراسر کشور تخطی کنند، برخورد خواهد شد و خانواده ها در صورت هر گونه شکایت و انتقادی نسبت به توزیع پیک های نوروزی می توانند به پرتال معاونت آموزش ابتدایی وزارتخانه قسمت تماس با ما مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند.
وی ادامه داد: روسای ادارات استان ها و مناطق آموزش و پرورش در سراسر کشور نیز آماده دریافت گزارش ها مبنی بر هر گونه تخلف مدارس هستند و مراتب را با جدیت پی گیری می کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین مرکز ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش فرم های نظرسنجی در این رابطه آماده کرده تا نظارت بیشتری بر فعالیت مدارس اعمال شود.

حکیم زاده بیان داشت: گزارش های دریافتی درباره تخطی از دستورالعمل مذکور بررسی می شود و اگر مبالغی از خانواده ها و دانش آموزان دریافت شده باید بازگردانده شود حتی مدارس برای انجام فعالیت داستانی در ایام نوروز نیز نباید دخالتی داشته باشند و حق انتخاب کتاب و نحوه اجرای این برنامه کاملا بر عهده دانش آموز است.

وی خاطرنشان کرد: حق انتخاب قالب برای داستان نویسی، داستان خوانی و داستان گویی توسط دانش آموزان آزاد است و معلمان صرفا می توانند به دانش آموزان مشاوره و راهنمایی دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل سال تحصیلی ۹۳ – ۹۲ تولید متمرکز پیک های نوروزی را نداشتیم و معلمان باید برای دانش آموزان کلاس خود مجموعه ای از فعالیت ها را به عنوان تکالیف یادگیری برای ایام نوروز آماده می کردند.

حکیم زاده یادآور شد: با دستورالعمل جدید این وزارتخانه مبنی بر حذف پیک های نوروزی و جایگزین شدن داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی، مدارس اجازه دادن هر چیزی با عنوان تکلیف نوروزی به دانش آموزان را ندارند.

وزیر آموزش و پرورش ۲۵ بهمن ۹۶ در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: برای نوروز آینده، تکلیف نوروزی به معنای آنچه پیش از آن وجود داشته، نخواهد بود و داستان گویی و خاطره نویسی جایگزین می شود و دانش آموزان آنچه را که در طبیعت می بینند، می نویسند.

سید محمد بطحایی تاکید کرد: پس تکلیف دانش آموزی وجود دارد اما ماهیت آن با آنچه پیش از این بوده متفاوت است.
پیش از آن نیز معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری از حذف پیک نوروزی از تکالیف دانش آموزان ابتدایی در تعطیلات سال ۹۷ خبر داده و گفته بود با هدف آشتی دادن کودکان با کتاب «طرح عید و داستان» (داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی) نوروز امسال جایگزین پیک های نوروزی دانش آموزان در دوره ابتدایی می شود.

اکنون از مجموع ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز کشور، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,632 بازدید

    0 نظر

    درج: 23 اسفند 1396

    توسط: poortahan
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir