آغاز سفرهای نوروزی راهیان نور

0
آغاز سفرهای نوروزی راهیان نور

رئیس ستاد راهیان نور‌ سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سفر راهیان‌نور برای ایام نوروز از 22 اسفند شروع‌ و تا 15 فروردین ادامه دارد گفت: سال گذشته در این ایام 13 هزار و‌ 720 نفر از دانش‌آموزان به مناطق جنوب اعزام شدند.

عباس بایرامی شامگاه جمعه در نشست خبری شبکه باران با اشاره به هدف‌گذاری راهیان‌نور در گیلان اظهار کرد: در سال 94 برنامه‌ریزی شد که در برنامه‌ای پنج‌ساله 30 هزار نفر زائر گیلانی در مناطق راهیان نور حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد 26 هزار و 743 نفر به راهیان نور اعزام شدند افزود: ظرفیت اعزام و پذیرشی که در مناطق غرب، شمال غرب، کرمانشاه و در جنوب وجود دارد در مرز 60 هزار نفر است و امسال تاکنون 12 و هزار و 935 نفر اعزام‌شده‌اند که بیش‌ترین حجم اعزام‌ها نیز مربوط به دانش آموزان است.

رئیس ستاد راهیان‌نور سپاه قدس گیلان با بیان اینکه راهیان‌نور مانند مدرسه است گفت: راهیان نور نیز مانند مدرسه سال تحصیلی دارد و سال تحصیلی راهیان نور از 15 فروردین هرسال آغاز و تا 15 فروردین سال بعد ادامه دارد.

بایرامی با بیان اینکه سفر راهیان‌نور برای ایام نوروز از 22 اسفند شروع‌ و تا 15 فروردین ادامه دارد اظهار کرد: سال گذشته در این ایام 13 هزار و‌ 720 نفر از دانش‌آموزان به مناطق جنوب اعزام شدند.

وی با بیان اینکه امسال به خاطر مشکلات ساختاری و ‌جوی، نه هزار و 490 نفر اعزام شدند و هزار نفر نیز در برنامه است افزود: بخش دیگر اعزام مربوط اعزام دانشجویان بوده که تاکنون 220 نفر از دانشجویان دانشگاه‌ ‌گیلان‌ اعزام شدند‌ اما بیش از دو هزار دانشجو با کمک دانشگاه‌های مختلف استان در قالب‌ قرارگاه‌ شهید‌ سید حسین علم‌الهدی از 20 تا 25 اسفند اعزام می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه راهیان‌نور مانند دفاع مقدس است گفت: دفاع‌ مقدس‌ مانند یک ثروت عظیم فرهنگی و راهیان نور‌ یک حرکت بزرگ فرهنگی است که می‌تواند آن را تثبیت کند و برای نسل‌های حاضر و ‌آینده انتقال دهد.

بایرامی با اشاره به ساختار اردوی راهیان‌نور بیان کرد: در ساختار ملی، رئیس‌جمهور رئیس ستاد راهیان‌نور کشور است و به‌تبع آن سپاه نیز مشارکت دارد و کمیته اسکان و اعزام در سپاه است.

وی افزود: ثبت‌نام و پذیرایی از زائرین بر عهده سپاه پاسداران، پشتیبانی بر عهده معاونت‌ عمرانی در استانداری، فرهنگی بر عهده اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، حمل‌ونقل بر عهده اداره کل راه و حمل‌ونقل استان، بهداشت و درمان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی، ایمنی و اقدامات تأمینی بر عهده سپاه، نیروی انتظامی و اطلاعات استان و اطلاع‌رسانی نیز بر عهده رئیس سازمان صداوسیما‌ است.

رئیس ستاد راهیان‌نور سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دو سال قرارگاه راهیان‌نور در استان تعطیل بود گفت: از زمانی که استاندار جدید آمدند یک جلسه قرارگاهی در استان برگزار شد و این ستاد احیا شد و امیدواریم که کمیته‌ها فعال شوند و سفر راهیان‌نور خیلی آسان‌تر و بهتر از این‌ها برگزار شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,075 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 اسفند 1396

    توسط: poortahan
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir