الزام قانون برای رتبه‌بندی مدارس غیردولتی

0
الزام قانون برای رتبه‌بندی مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: هدایت برنامه‌ها، نظارت بر عملکرد و توانمند سازی نیروی انسانی از مهم ترین مولفه‌های کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی است.
مجتبی زینی‌وند در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اهمیت نقش مؤسسان مدارس غیردولتی در فعالیت این مراکز، اظهار کرد: کسی که قرار است به عنوان مؤسسه مدارس غیردولتی مشغول به کار شود مسئولیتش فقط بحث راه‌اندازی فضای آموزشی نیست، بلکه مهم‌ترین مسئولیت مؤسسان سرمایه‌گذاری در تربیت، آموزش و اثربخشی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در این مدارس است.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز ضرورت مدارس غیردولتی توجه به کیفیت‌بخشی است و انتظارات مردم ایجاب می‌کند هر برنامه‌ای که منجر به توسعه‌بخشی مدارس غیردولتی می‌شود، تقویت شود؛ ضمن اینکه آموزش معلمان، هدایت برنامه‌ها، نظارت به عملکرد و نیز توانمندسازی نیروی انسانی، مهم‌ترین وظیفه این مدارس است؛ در حالی که بیشترین حجم نیروی انسانی که در مدارس غیردولتی به کار گرفته شده است، نیروی آزاد است.
وی یادآور شد: توانمندسازی نیروی انسانی، آموزش معلمان در دستور کار اداره کل مدارس غیردولتی است و قانون تکلیف کرده است در مناطق کم برخوردار که توان افراد و مؤسسان برای پرداخت هزینه‌ها کمتر است، آموزش و پرورش به آنها کمک کند.
زینی‌وند با اشاره به نقش مهم نظارت بر فعالیت مراکز غیردولتی گفت: در بخش شهریه مدارس باید به اقتضائات محیطی و شرایط محلی توجه کنیم و متناسب با برنامه‌هایی که مدارس ارائه می‌دهند، شهریه آنها مشخص شود.
وی اضافه کرد: قرار است کارگروه الگوی شهریه مدارس غیردولتی بر اساس ماده 15 و 16 قانون در مناطق تشکیل شود و بر اساس مؤلفه‌های تعیین شده، شهریه دریافت شود و امیدواریم تا فروردین ماه سال آینده با تشکیل این کارگروه‌ها در مناطق الگوی میزان شهریه مشخص شود.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با بیان اینکه برخی مدارس غیردولتی شهر تهران، شهریه تعیین شده را رعایت نمی کنند، گفت: فعالیت‌های فوق برنامه بخش مؤثری از عملکرد مدارس غیردولتی است؛ در نتیجه انتظار داریم به شکلی برنامه‌ریزی شود که فعالیت‌های فوق‌برنامه منجر به ارتقا و توانمند شدن مهارت‌های علمی و عملی دانش‌آموزان شود.
زینی‌وند با بیان اینکه کلاس‌های تابستانی باید منجر به تقویت علمی و مهارتی دانش‌آموزان شود، افزود: نباید این کلاس‌ها مصروف به تدریس کتاب سال آینده دانش‌آموزان شود.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در مدارس غیردولتی، یادآورشد: برنامه جامع فعالیت فرهنگی در حال تدوین است.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با بیان این که آموزش‌ از راه دور در استان البرز و مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به صورت پایلوت انجام شده است، افزود: اهداف اجرای آموزش الکترونیکی تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، به ویژه در مناطق کم برخوردار است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، زینی‌وند از تصویب اساسنامه سازمان مدارس غیردولتی، صندوق حمایت از مؤسسان و آیین‌نامه ماده 12 در هیأت دولت خبرداد و گفت: انتظار داریم همه مؤسسان مدارس غیردولتی تا اسفند ماه سال جاری تحت آموزش الکترونیکی قرار گیرند.
وی تصریح کرد: دستورالعمل نظارت بر مدارس غیردولتی در قالب سامانه‌ای طراحی شده است و در این خصوص خودارزیابی مؤسسان از عملکرد خود در دستور کار است؛ ضمن اینکه رتبه‌بندی مدارس غیردولتی بر اساس سند تحول یک الزام قانونی است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,767 بازدید

    0 نظر

    درج: 3 دی 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir