تعیین شهریه مدارس غیردولتی

0
تعیین شهریه مدارس غیردولتی

مجتبی زینی وند در نشست اعضای شورای موسسان شهر تهران گفت: خوشبختانه امروز نگاه سختگیرانه به مدارس غیر دولتی کمتر و اعتماد به این مدار س بیشتر شده است و همچنین مسئولان نظام هم بر این باورند که استفاده از ظرفیت مردم و مشارکت آنان در آموزش وپرورش به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
رییس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی با اشاره به اینکه رشد و توسعه هر کشوری متناسب با رشد آموزش و پرورش آن کشور است گفت: آموزش وپرورش کشور نباید منحصرا وابسته به منابع دولتی باشد بلکه باید از ظرفیت مشارکت مردم استفاده کند.
وی ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت به عنوان نیاز اصلی کشور به خصوص در آموزش و پرورش ادامه داد: امروزه دیگر منابع طبیعی و معدنی جزو عوامل رشد کشورها نیستند بلکه منابع انسانی، آموزش و مدیریت آن مبانی اصلی توسعه کشور و تولید ثروت و رشد آن محسوب می شود.
زینی وند به ماهیت تشکیل مدارس غیردولتی در سال های اول انقلاب اشاره کرد و اظهار کرد: تاکیدات و حمایت رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که فرمودند مردم را در فرهنگ شرکت دهید، نگاه خردمندانه، تیز بین و اندیشمندانی بود که مهر تایید بر ضررت این مشارکت را رقم زد و امروز آثار این مشارکت بر همگان مشخص شده است.
رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی ادامه داد: جامعه ای می تواند توسعه یافته باشد و قدرت اقتصادی و صنعتی داشته باشد که در تربیت نسلی پویا، توانمند و خلاق و با مهارت موفق باشد.
وی گفت: محدودیت منابع، انتظارات روزافزون مردم از آموزش و پرورش و گستردگی وظایف باعث شده که دولت به تنهایی نتواند رسالت سنگین تعلیم و تربیت را در کشور عهده دار شود و مستلزم مشارکت همه اقشار جامعه در آموزش و پرورش است.

 زینی وند تصریح کرد: مدارس و مراکز غیردولتی یکی از مهمترین بسترهای مشارکت اقشار جامعه در آموزش و پرورش و مطمئن ترین و کارسازترین زیرسیستم در سیستم نظام آموزش و پرورش در کارآمدی و اثربخشی فعالیتهای آموزشی و پرورشی است.
معاون وزیر با اشاره به اینکه سپردن بخشی از وظایف نظام تعلیم وتربیت به موسسان غیردولتی رسالت آنان را در تربیت نسلی توانمند و خداشناس و معتقد سنگین تر است، اضافه کرد: رسالت موسسان غیردولتی فقط سرمایه گذاری و راه اندازی فضای آموزشی نیست بلکه سرمایه گذاری در آموزش و تربیت بعنوان یکی از ارکان بنیادی مدیریت در واحدهای آموزشی و اثربخشی فعالیت های آموزشی و پرورشی است.
وی با تاکید بر ضرورت کیفیت بخشی در مدارس غیر دولتی توسط موسسان گفت: موسسان به عنوان هدایتگر و راهبر آموزشی و با نگاه آموزشی سه اصل اساسی حمایت، هدایت و نظارت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی در خصوص الگوی شهریه مدارس غیردولتی نیز بیان کرد: الگوی شهریه قدم مطلوبی بود که برداشته شد اما کافی نیست و سالانه باید مورد بازنگری قرار گیرد و مطابق با کارگروه شهریه مناطق و طبق تفاهم نامه ای با موسس تعیین می شود.
زینی وند با اشاره به تعداد انگشت شماری از موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران که ملتزم به قانون نیستند، گفت: متاسفانه تعداد معدودی از موسسان غیر دولتی که التزام به قانون ندارند باعث شدند که هویت مدارس غیر دولتی کشور بعضا زیر سوال برود که ما موظفیم طبق قانون با آنها برخورد کنیم تا حق دیگر مدارس تضییع نشود.

 وی با اشاره به تصویب قانون اداره مدارس ومراکز غیر دولتی و آیین نامه های اجرایی آن در کمیسیون های تخصصی دولت نیز اظهار کرد: خوشبختانه اساسنامه صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی قبل از اینکه بودجه تصویب بشود به تصویب هیات دولت رسید و همچنین اساسنامه سازمان، آیین نامه های اجرایی، استقرار و ماده 12 و ... نیز در دستور کار کمیسیون دولت است.
وی در پایان ضمن اشاره به اینکه اقدامات مطلوبی در حوزه مدارس آموزش از راه دور به ویژه در راستای کمک به دانش آموزان زلزله زده از طریق آموزش های آن لاین و آف لاین صورت گرفته است، افزود: امیدواریم با کمک و همراهی شما موسسان بتوانیم گام های موثری برای نظام تعلیم وتربیت کشور برداریم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,944 بازدید

    0 نظر

    درج: 27 آذر 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir