افت انتخاب رشته «ریاضی» و «علوم تجربی» توسط دانش‌آموزان

-1
افت انتخاب رشته «ریاضی» و «علوم تجربی» توسط دانش‌آموزان

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در چند سال اخیر از نظر روانی سیلی راجع به رشته علوم تجربی ایجاد شده که نیاز است این روند مدیریت شود.
قربانعلی افشانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌جاری بحث هدایت تحصیلی نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بود که یکی از دلایل آن تلاش مسئولان و مدیران آموزش‌وپرورش برای آشنایی بیشتر با فرآیند هدایت تحصیلی است.
وی افزود: آشنایی بیشتر با آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های هدایت تحصیلی موجب می‌شود دانش‌آموزان و اولیاء بیشتر با آن آشنا و در مسیر درست برای انتخاب رشته قدم بردارند.
افشانی تصریح کرد: دلیل استقبال کم دانش‌آموزان از رشته‌های تحصیلی به غیر از رشته علوم تجربی عدم توجیه مناسب آن‌ها و به‌ویژه برای والدینشان است.
وی ادامه داد: اصرار اولیاء برای تحصیل فرزندانشان در رشته تجربی به دلیل تصور آن‌ها از تأمین اشتغال و رفاه در آینده است در صورتی که همه دانش‌آموزان رشته علوم تجربی در این رشته مشغول به کار و یا در دانشگاه قبول نمی‌شوند.
این مسئول از بهبود وضعیت انتخاب رشته دانش‌آموزان خبر داد و گفت: مشکلات در این حوزه کمتر شده است چرا که در سال‌جاری این روند مدیریت شد.
وی با بیان اینکه آمار اعلام‌شده آن چیزی است که در سیستم ثبت‌شده است، اضافه کرد: امسال با کاهش ۲ درصدی در انتخاب رشته علوم تجربی روبرو بودیم و در زیرشاخه نظری آمار حاضرین این رشته از ۴۵ به ۴۳ درصد کاهش یافت.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش افزود: در حال حاضر در رشته علوم انسانی ۳۵ درصد تحصیل می‌کنند اما در رشته علوم ریاضی دچار افت شده‌ایم و در حدود ۱۸ درصد دانش‌آموزان به سمت این رشته گرایش یافته‌اند.
وی یادآور شد: در چند سال اخیر از نظر روانی سیلی  راجع به رشته علوم تجربی ایجاد شده که با شناخت فرآیند هدایت تحصیلی این روند بهتر شده و توازن خودبه‌خود رعایت خواهد شد.
این مسئول بیان کرد: خواهش ما از اولیاء و دانش‌آموزان این است که به دبیران، مدیران و مسئولان مناطق اعتماد کرده چرا که فرآیند هدایت تحصیلی یک‌روزه و یک‌ماهه نیست بلکه یک‌ساله است.
افشانی در پایان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی لازم برای دانش‌آموزان انجام‌شده لذا تقاضامندیم آن‌ها و والدینشان به نتیجه‌ای که بر حسب امتیازهایی که از نظر عملکردی کسب‌شده، اعتماد کنند و وارد آن رشته تحصیلی شوند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,142 بازدید

    1 نظر

    درج: 17 مهر 1396

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (1 مورد)

    .
    1398/09/23 - 20:48
  • 0
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir