معرفی 80 مدرسه در کشور به عنوان مدارس ممتاز

0
مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اولین کنفرانس برنامه تعالی مدیریتی با هدف تبیین نقش مدرسه به عنوان نهاد فرهنگی و تربیتی و مدرسه داری با رویکرد مدیریت و رهبری آموزشی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، عظیم محبی در حاشیه همایش استانی برنامه تعالی مدیریت مدرسه در استان کرمان خاطر نشان کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه، مدلی است که با هدف ترویج و تقویت سیستم خودارزیابی در درون مدرسه، ارتقاء کیفیت آموزشی و مشارکت مسئولان، والدین و دانش آموزان در اداره مدرسه اجرا می شود.

وی از معرفی 80 مدرسه در کشور بر اساس انتخاب ارزیابان به عنوان مدارس ممتاز مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه خبر داد و افزود: همایش تجلیل از مدیران مدارس ممتاز این برنامه در  27 و 28 بهمن ماه جاری برگزار می شود.

محبی با بیان اینکه برنامه تعالی یک مدل ارتقا کیفیت در مدرسه است، یک برنامه در کنار سایر برنامه ها نیست اظهار کرد: تمامی برنامه های مدارس از قبیل المپیاد درون مدرسه ای، مسابقات فرهنگی و هنری، جشنواره خوارزمی و ...  در کنار برنامه تعالی مدیریت مدرسه نیستند بلکه این برنامه مانند چتری است که مفاهیم و محتوای آن همان است که در مدرسه اجرا می شود، اما به دنبال اصلاح رویکرد فعالیت ها و برنامه هاست.

مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش اصلاح و تعریف رویکرد ها را از مهمترین اهداف برنامه تعالی مدیریت مدرسه خواند و گفت: نظریه را می توان از هر فرد و هر جای جهان گرفت اما رویکر را نمی توان گرفت، زیرا رویکرد ساختنی است و در هر مدرسه با مدرسه دیگر متفاوت است.

محبی با بیان اینکه رویکردها در آموزش و پرورش از مبانی نظری سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و مبانی علمی سرچشمه می گیرند بر بومی سازی رویکرد ها بر اساس شرایط فرهنگی و امکانات  و فرصت های موجود مدارس تاکید کرد.

وی با عنوان اینکه تعریف رویکرد ها برنامه تعالی مدیریت مدرسه را از سایر برنامه ها متمایز می کنند گفت: فعالیتها و برنامه های همه مدارس در کشور یکسان است اما تعریف رویکرد در راستای ارتقاء کیفیت این فعالیت ها و برنامه ها مدارس را به سمت تعالی هدایت کرده و دستیابی به اهداف را آسان تر می کند.

 محبی افزود: رویکرد تمامی فعالیت های فرهنگی در مدارس باید رویکرد کار آفرینی باشد در غیر این صورت فعالیت فرهنگی انجام می شود، اما ما بچه ها را متناسب با شرایط روز تربیت نکرده ایم.

مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در برنامه تعالی مدیریت مدرسه به عنوان یک سیستم و سازمان تعریف شده که شامل فرایند، درون داد و برون داد است.

محبی از نیروی انسانی و  فعالیت های پرورشی و آموزشی به عنوان فرایند مدرسه نام برد و  افزود: تربیت نسلی مومن، فکور و کار آفرین مهمترین برون داد مدرسه بر اساس ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین است.

وی اذعان کرد: مدرسه ای می تواند مسیر کیفیت و تعالی را آغاز کند که به مدرسه یادگیرنده تبدیل شود یعنی کادر مدیریتی و آموزشی آن نسبت به یادگیری و بروز رسانی اطلاعات و داشته های علمی خود احساس نیاز کنند.

محبی با طرح این سوال که فضای کدام مدارس خلاق و به سمت تعالی است خاطر نشان کرد: مدرسه ای که بیشتر به پژوهش تبدیل شود و و یادگیری سازمانی آغازگر کیفیت بخشی به فعالیت ها و برنامه های آن باشد مدرسه ای خلاق است.

وی با بیان اینکه درس پژوهی آغاز تبدیل شدن مدارس به سازمان یادگیری است بر تشکیل کمیته پژوهشی مدارس در راستای ساماندهی پژوهش و تشویق همکاران برای شرکت در فعالیت های پژوهشی تاکید کرد.

محبی افزود: آگاهی، شناخت، بصیرت و اندیشه آغاز گر تحول هستند و عمل ما نتیجه اندیشه های ماست و اگر در برنامه ریزی ها پشتوانه علمی نباشدبرنامه ریزی مثابه نقاشی است.

مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر تدوین برنامه استراتژیک و عملیاتی براساس چهارچوب ارائه شده در برنامه تعالی مدیریت مدارس مبتنی بر استانداردها تاکید کرد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,023 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 بهمن 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir