بروز سرطان اخلاقی با استفاده نادرست از فضای مجازی

0
وزیر اسبق آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به عنوان نهاد بالنده نمی‌تواند در برابر مسائل روز نسل آینده بی‌تفاوت باشد گفت: ساماندهی امور تربیتی فرزندان امروز به تنهایی از خانواده‌ها بر نمی‌آید و کار بسیار تخصصی شده است.

محمود فرشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش فعالیت‌های پرورشی و حضور پررنگ مشاوران در مدارس به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در مدارس در پی دستور اکید مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در کشور اظهار کرد:  مدارس باید علاوه بر نقشی که در حیطه علم آموزی ایفا می‌کنند محیطی نشاط‌آور و شاد برای دانش آموزان داشته باشند.

وی افزود: باید ساعات حضور دانش آموزان در مدارس به گونه‌ای سامان یابد که فرصتی برای فعالیت‌های پرورشی و شکوفایی استعدادها باقی بماند. فعالیت پرورشی فقط به معنای برگزاری نماز نیست بلکه باید علاوه بر آن فرصتی به دست دهد که دانش آموزان  استعدادهای هنری چون خطاطی، نقاشی و سایر استعدادهای هنری و ادبی خود را شناخته و آن را بروز دهند.

وزیر اسبق آموزش وپرورش با بیان اینکه در بازه زمانی آموزش و درس فرصت و امکان انجام این امور وجود ندارد گفت: اکنون آپارتمان‌ها کوچک شده‌اند و کودکان ما نمی‌توانند براحتی فعالیت بدنی و جسمانی داشته باشند و بازی کنند. برخی مدارس خوب ما برنامه‌های ویژه عصرگاهی دارند و در مدرسه می‌مانند و فعالیت‌های جنبی اجتماعی مختلفی را ترتیب می‌دهند و استعدادهای دانش آموزان خود را در مسیر صحیح هدایت می‌کنند.

فرشیدی درباره عدم وجود معلمان توانمند برای آموزش و رشد مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان گفت: باید این خلاء را بویژه برای فعالیت های فوق برنامه پرورشی در عصرهای مدارس و تعطیلات با نیروی انسانی داوطلب پر کنیم. شهید باهنر می‌گفت "آموزش در تابستان تعطیل می‌شود ولی پرورش تعطیل نمی‌شود".

وی ادامه داد: اکنون با گسترش استفاده از فضای مجازی مواجهیم. فضای مجازی بسیار پیچیده و آموزش نحوه برخورد با آن تخصصی شده است. در این میان  مدرسه است که بار سنگینی بر دوش دارد و باید تخصص داشته باشد تا آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد کاهش یابد. دانش آموزان براحتی می‌توانند با پیام معلم در برابر این آسیب‌ها مصونیت یابند؛ معلم است که می‌تواند به دانش آموزش بگوید اگر در فضای مجازی از خود مراقبت نکند ممکن است "سرطان اخلاقی" بگیرد. ما در برابر دانش آموزان وظیفه داریم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بر لزوم استفاده از نیروهای متخصص دستگاهها و نهادهای تخصصی اجتماعی در مدارس تاکید کرد و گفت: اگر نیاز بود باید نیروهای خودمان را آموزش دهیم و تربیت کنیم؛ مربی که شنا بداند، کامپیوتر بداند و بتواند با بچه‌ها فوتبال بازی کند و به عبارتی چندبعدی باشد مورد نیاز ماست و ما می‌توانیم این تخصص‌ها را به  داوطلبان آموزش دهیم.

فرشیدی تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهاد بالنده نمی‌تواند در برابر مسائل روز نسل آینده بی تفاوت باشد. معلم یک آموزنده صرف نیست که مطالبی را سر کلاس بگوید و بعد معتقد باشد که اگر دانش آموزش معتاد یا گرفتار آسیب های اجتماعی شد به او مرتبط نیست. ساماندهی امور تربیتی فرزندان امروز به تنهایی از خانواده‌ها بر نمی‌آید و کار بسیار تخصصی شده است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,732 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 دی 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir