راه‌اندازی رشته‌های جدید در کاردانش

0
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش از همکاری با سازمان محیط زیست برای راه‌اندازی رشته‌های جدید محیط زیستی در کاردانش خبر داد و گفت: در حال حاضر با سازمان میراث فرهنگی، جهادکشاورزی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه فرش و سایر صنایع در حال تدوین استانداردهای مهارتی هستیم.

مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به تحصیل بیش از 150 هزار دانش آموز کلاس دهمی در هنرستان‌های کاردانش اظهار کرد: این هنرجویان در 153 رشته در قالب چهارشاخه کشاورزی، معدن، خدمات و صنعت تحصیل می‌کنند و باید فرهنگسازی برای ورود دانش آموزان به هنرستان‌ها بیش از این توسعه یابد.

وی افزود: پوشش هنرستان‌های کاردانش در مناطق آموزشی کشور کامل است و حداقل یک هنرستان کاردانش در هر منطقه آموزشی فعالیت می‌کند. باید به این نکته توجه داشت که تمام تلاش ما این است دانش‌آموزانی تربیت کنیم تا بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شوند.

 مدیرکل دفترآموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در ادامه درخصوص متناسب سازی  رشته‌های کاردانش با نیاز بازار کار اظهار کرد:  همانطور که گفته شد پوشش هنرستان ها در مناطق تقریبا کامل شده است و هنرجویان ما در 153 رشته تحصیل می‌کنند و این حجم از رشته‌های متنوع در راستای پاسخگویی به نیازهای بازارکار ایجاد شده است، علاوه بر این امکان ادامه تحصیل در آموزش عالی نیز فراهم است و از 41 رشته فنی دانشکده‌ها، در حدود 30 رشته بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند.

آذرکیش با بیان اینکه تحصیل در رشته کاردانش بخشی از دغدغه‌های اولیای دانش آموزان مبنی بر ورود به بازار کار  و اشتغال را پاسخ می‌دهد عنوان کرد: کارآفرینی در شاخه کاردانش از اهمیت بالایی برخوردار است و درس کارآفرینی و تولید در رشته‌های مختلف مقطع دوم متوسطه وجود دارد. ضمن آنکه تلاش می کنیم مشارکت جویی هنرجویان را در قالب اولویت کاری دنبال کرده و سهم آنها در تولیدات خودشان را ارتقاء دهیم.

وی تاکید کرد: دائما در حال بازرسی و بازمهندسی وضعیت آموزشی کاردانش هستیم و در کنار آن رایزنی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی را در دستورکار داریم. همکاری با  بنگاه‌ها، موسسات خدماتی دولتی و غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی بر اساس آیین نامه مصوب سال 71 هیئت وزیران و اصلاحیه ماده 9 آن که در فروردین 95 ابلاغ شد انجام می‌شود. در حال حاضر با سازمان میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه فرش و سایر صنایع در حال تدوین استانداردهای مهارتی هستیم. در نهایت استانداردهای مهارتی تبدیل به رشته مهارتی می‌شوند.

مدیرکل دفترآموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به  همکاری با سازمان محیط زیست برای راه‌اندازی رشته‌های جدید محیط زیستی در کاردانش عنوان کرد: همکاری ما با محیط زیست به دوگونه است. نخست آن است که سازمان محیط زیست استلزامات زیست محیطی در تدوین استانداردهای مهارتی را تدوین می‌کند و دوم تدوین رشته‌های مهارتی تخصصی در حوزه محیط زیست است که اکنون در مرحله پیشنهاد، تکمیل استانداردهای مهارتی و تدوین رشته‌هاست.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,076 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 دی 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir