اعلام جزئیات طرح «لشگر فرشتگان»

0
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی جزئیات طرح «لشگر فرشتگان» را تشریح کرد و گفت: این طرح ویژه دختران در متوسطه دوم اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی امروز در نشست خبری با تشریح طرح لشکر فرشتگان گفت: لشکر فرشتگان دوره‌های سرگذشت پژوهی و پاسداشت زنان مجاهد مسلمان است که از سال ۹۲ در امتداد طرح همکلاسی آسمانی به صورت تخصصی در حوزه دختران مطرح شد و توسط اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی سراسر کشور همه ساله عملیاتی می شود.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی بیان کرد: در لشکر فرشتگان تمرکز بر روی دو اولویت اصلی است که می توان به جاری سازی موضوع شهید و شهادت به عنوان یک ظرفیت تربیتی در مدارس دخترانه و بررسی و واکاوی ابعاد مجاهدت های یک قانون در عرصه های مختلف جهاد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: لشکر فرشتگان توسط گروه های سرگذشت پژوهشی در مدارس و گروه های برگزارکننده یادواره‌های شهری در قرارگاه های عملیات شهری اجرا می شود.

علامتی تاکید کرد: این طرح در حال حاضر ویژه دانش آموز دختر مقطع متوسطه دوم است که در آینده ای نه چندان دور توسط دختران مقطع متوسط اول نیز اجرا می شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی با اشاره به اهداف طرح لشکر فرشتگان گفت: تقویت هویت انقلابی، پیوند قلبی و احساس مسئولیت نسبت به ارزش های اسلامی و انقلاب در پرتو زنان انقلاب اسلامی، شناخت استعدادها و توانمندی ها، شناخت دانش آموزان دختر از توانمندی زنان در عرصه مجاهدت و پایداری و کشف و سهم زنان در تحقق جهاد کبیر از برخی اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه این طرح در سطح مدرسه ای و شهری و ملی برگزار می شود، گفت: در سطح مدرسه ای دانش آموزان با تشکیل گروه های سرگذشت پژوهی و شناسایی زن مجاهد مسلمان به مصاحبه و گفتگو با او می پردازند. همچنین در سطح شهری نیز اعضای قرارگاه شهری بر اساس سرگذشت پژوهش های انجام شده در سطح مدرسه ای، یادواره های شهری برگزار می شود که اجرای این مرحله منوط به اجرای سرگذشت پژوهی در سطح منطقه است.

علامتی بیان کرد: افتتاحیه طرح لشکر فرشتگان اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه برگزار می شود و در آبان ماه سال تحصیلی آینده یادواره ملی جشنواره لشکر فرشتگان را خواهیم داشت. دبیر کل اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور، خاطرنشان کرد: این کار در بستر دفاع مقدس انقلاب اسلامی است و هر زن مجاهد مسلمانی که در پیروزی،‌ استمرار و تثبیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده باشد فارغ از دسته‌بندی‌های جناحی می‌توانند در این طرح قرار گیرند.

در ادامه این نشست مریم ملکی معاون برنامه سازی و توسعه شبکه خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز، اظهار داشت: در حوزه دختران به دنبال شناسایی نیاز به دختران دانش‌آموز در حوزه شهید و شهادت بودیم که در این خصوص بحث لشکر فرشتگان را دنبال کردیم.

وی عنوان کرد: گروه‌های 3 تا 5 نفره سرگذشت‌پژوهی تشکیل می‌شود و در فاز اول این طرح به بحث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخته می‌شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفترمرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، ملکی متذکر شد: 2 تا 3 ماه کار کارشناسی در این خصوص انجام گرفته است و نگاه ما این است که در سال‌های ‌آینده کنگره بین‌المللی در این خصوص برگزار کنیم.

معاون برنامه سازی و توسعه شبکه خواهران در خصوص تقدیر از زنان هنرمند مجاهد نیز تأکید کرد: نگاه ما نیز در این خصوص نگاه ویژه‌ای است تا اگر کار هنری انجام شده باشد به آن توجه کنیم.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,649 بازدید

    0 نظر

    درج: 15 آذر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir