رتبه‌بندی، تنها گزینه ارتقاء جایگاه فرهنگیان

0
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: ساماندهی بهینه منابع انسانی، کلیدی‌ترین کار در آموزش و پرورش است.

به گزارش ایسنا، اسفندیار چهاربند در جمع اعضای روسا و مسئولان فناوری اطلاعات مناطق و شهرستان‌های استان، اظهار کرد: بین منابع مالی و منابع انسانی رابطه تنگاتنگی وجود دارد.

وی افزود: دولت از نظر منابع مالی محدودیت دارد و بایدصرفه جویی و مدیریت منابع مالی و انسانی در اولویت قرار گیرد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بیشتر منابع و اعتبارات مالی آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنلی همکاران می‌شود و برای پرداخت سایر هزینه اعتبارات بسیار محدودی وجود دارد.

چهاربند نیروی انسانی را در دستگاه تعلیم و تربیت بسیار مهم برشمرد و اضافه کرد: با وجود اینکه موقعیت و فرصت‌های بیشتری در آموزش و پرورش هست، لیکن در بخش جذب و نیازسنجی مشکلاتی وجود دارد.

وی بر این نکته تاکید کرد که در نیاز سنجی نیروی انسانی باید با مرحله تربیت معلم مستقیماً در ارتباط بود، افزود: متاسفانه در حال حاضر در بحث ارتقاء جایگاه فرهنگیان به جز رتبه‌بندی معلمان برنامه‌ای وجود ندارد و این کار انگیزه را برای کار بهتر کاهش داده و انگیزه لازم را برای فعالیت و تدریس در کلاس کمتر می‌کند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حساسیت جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اضافه کرد: در مناطق محروم و صعب‌العبور گاهاً به خاطر فراهم کردن بستر مناسب برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان  یک دانش آموز وجود دارد که یک معلم هم برای تعلیم و تربیت این دانش آموز اختصاص یافته است.

چهاربند بیان کرد: به‌کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش قلمرو بسیار تخصصی و فنی است که ممکن است برای دیگران به راحتی قابل هضم نباشد.

وی خاطرنشان کرد: عدالت حکم می‌کند که در استان‌های محروم سرانه دانش آموزی بیشتری تخصیص یابد و آموزش و پرورش هم در همین راستا گام برمی‌دارد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش افزود: باید گفتمان آموزش و پرورش از حالت متمرکز به غیر متمرکز تغییر پیدا کند.

چهاربند به وجود ذینفعان چهار گانه مدیران، معلمان، دانش آموزان و دولت در ساماندهی بهینه نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: جمع کردن منافع مدیران، معلمان و دانش آموزان با مصالح دولت یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش برای فراهم کردن خدمات به دانش آموزان است و این خدمات باید با کیفیت مطلوب همراه باشد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ساماندهی سامانه‌های اطلاعاتی را امری جدی برشمرد و افزود: باید سامانه‌های چندگانه به‌گونه‌ای راه‌اندازی شود که با هم همخوانی داشته باشند.

چهاربند به وجود 107 هزار کاربر در مدارس کشور اشاره و اظهار کرد: باید این کاربران مهارت‌های لازم را برای ورود اطلاعات به سامانه‌ها داشته باشند و آموزش نقطه عطف این حرکت است.

وی اشکالاتی را هم در سامانه‌های موجود قابل تصور برشمرد و اظهارکرد: باید در بحث نرم افزاری هم اصلاحاتی صورت بگیرد تا بهتر و دقیق تر بتوان در خصوص ساماندهی نیروی انسانی برنامه ریزی کرد.

چهاربند تصمیمات کمیته برنامه‌ریزی را تعیین کننده برشمرد و گفت: کمیته برنامه‌ریزی باید با نهایت دقت و وسواس  ساماندهی بهینه را در دستور کار خود قرار دهد تا از تحمیل هزینه اضافی به دولت جلوگیری شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,700 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 آذر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir