تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

0
عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های کاری امسال اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌هایمان در سال جدید نقشی است که آموزش و پرورش در قانون سنجش و پذیرش دانشجو دارد؛ یعنی سال به سال به سمت اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو پیش می‌رویم.

وی ادامه داد:
بر اساس این قانون ظرف مدت پنج سال حداقل ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها از کنکور آزاد می‌شود و داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی گزینش خواهند شد.
عمادی افزود: بار اصلی اجرای این قانون بر عهده مرکز سنجش آموزش و پرورش است و باید امتحانات سه سال آخر دوره متوسطه را نهایی کنیم و به تدریج به این سمت پیش رویم و یکی از اولویت‌های اصلی‌مان نقش آموزش و پرورش در اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو است.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: باید به سمت استانداردسازی هرچه بیشتر امتحانات نهایی و طراحی سؤال امتحانی پیش رویم که این نیز فرایندهای خاص خودش را دارد که باید آموزش‌های لازم را در برنامه قرار دهیم و طراحان سؤال آموزش ببینند و با کیفیت بهتری طراحی سؤال را انجام دهیم.
وی ادامه داد: مأموریت مرکز سنجش آموزش و پرورش در واقع سنجش همه مؤلفه‌ها و عناصر نظام تعلیم و تربیت است و به این سمت پیش می‌رویم تا از مسئولیت و برگزاری امتحانات نهایی فراتر رفته و وظیفه سنجش عناصر و مؤلفه‌های دیگر نظام تعلیم و تربیت از جمله نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات را داشته و یک نظام تعاملی با حوزه‌های مختلف وزارتخانه در این جهت را برقرار کنیم.
عمادی به اولویت کاری دیگر امسال اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از اولویت‌ها که جزو برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش بوده و از مجلس رأی گرفته است و این مرکز باید مسئولیت آن را در سال ۹۳ برعهده گرفته و انجام دهد، طراحی و استقرار نظام تضمین کیفیت در آموزش و پرورش است که برای این کار نیز کارگروه‌هایی تشکیل شده است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,983 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 تیر 1393

    توسط: askari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir