دانشگاه بین المللی امام خمینی

5,235
    دانشگاه بین المللی امام خمینی
    آشنایی با دانشگاه :
    دانشگاه بین المللی امام خمینی رحمت الله علیه،‏ از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور است که باید آن را دستاورد انقلاب اسلامی و مولود مبارک آن دانست. این دانشگاه که به نام مقدس بنیانگذار جمهور اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) مزین است، در سایه­ ی اراده و تلاش خالصانه مسؤولان آن می کوشد ضمن کمک به گسترش تحصیلات آموزش عالی در ایران، به تربیت متخصصان متعهد برای خودکفایی علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی و جهان پرعظمت اسلام بپردازد و بر پایه‏ ی یک رسالت جهانی به موازات نشر علوم، فنون و ترویج معارف اصیل اسلامی در سطح بین المللی، زمینه های لازم را برای توسعه تحقیقات و نوآوری در ایران و انتقال آن به کشورهای اسلامی فراهم آورد. دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به عنوان تنها دانشگاه بین المللی در میان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در عرصه­ ی تربیت دانشجویان غیرایرانی فعالیت دارد.

    لایحه­ ی تأسیس یک دانشگاه بین المللی اسلامی در دی ماه سال 1362 در مجلس شورای اسلامی ایران به تصویب رسید و دانشگاه با نام دانشگاه بین المللی قدس آغاز به کار نمود. در سال 1370 دانشگاه با مجتمع آموزش عالی دهخدا ادغام گردید و با نام دانشگاه بین المللی امام خمینی رَحمَت الله عَلیه، فعالیت رسمی خود را به صورت یک دانشگاه جامع آغاز کرد. اساسنامه­ ی دانشگاه نیز در تیر ماه سال 1377در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

    ارکان دانشگاه بین المللی امام خمینی شامل هیأت امنا، رئیس دانشگاه و شورای دانشگاه است. اعضای هیأت امنای دانشگاه را، رئیس جمهور به عنوان رئیس، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان نایب رئیس و 6 تا 8 نفر از وزیران، نمایندگان مجلس و سایر شخصیت های برجسته علمی و کشوری و همچنین استاندار قزوین تشکیل می دهند.

    تعداد 216 عضو هیأت علمی در حال تدریس و فعالیت علمی و پژوهشی در دانشگاه هستند که حدود 88 درصد از آنها دارای مرتبه­ ی علمی استادیار و بالاتر بوده و همگی در رشته های تخصصی خود جزء نخبگان علمی محسوب می شوند. علاوه بر این اعضای هیأت علمی دانشگاه دارای تألیفات، اختراعات و دستاوردهای علمی فراوانی در سطح ملی و بین المللی هستند که کسب رتبه­ ی نخست ترجمه کتاب در سال 83، کسب عنوان مقاله­ ی پراستناد سال های 2005 تا 2010 در رشته ­ی ریاضی، انتشار 334 مقاله­ ی ISI، ترجمه­ ی کتاب و ثبت 15 اختراع از سال 85 تا کنون از جمله­ ی این دستاوردها محسوب می شود.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir