بی‌ام‌و رکورد سریع‌ترین موتورسیکلت خود را شکست

0
بی‌ام‌و رکورد سریع‌ترین موتورسیکلت خود را شکست

بی‌ام‌و S 1000 موفق شده است تا با دست‌یابی به سرعتی بیش از ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت رکورد سریع‌ترین موتور سیکلت بی‌ام‌و را بشکند.

 

یک تیم موتور سواری مسابقه‌ای با نام هانترسیلز ریسینگ موفق شده است تا با یک دستگاه موتورسیکلت بی‌ام‌و S 1000 RR رکورد غیر رسمی سرعت را از خود برجای بگذارد که این رکورد این موتورسیکلت را تبدیل به سریع‌ترین موتور سیکلت بی‌ام‌و تاریخ می‌کند.

تیم HSR برای شکستن این رکورد از موتور سیکلت بی‌ام‌و S 1000 RR استفاده کرده است که این موتور سیکلت به یک پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۴ سیلندر خطی با حجم ۱۰۰۰ سی‌سی مجهز است. در این رکوردگیری غیر رسمی بی‌ام‌و S 1000 RR موفق شد تا به رکورد سرعت ۳۸۹.۴۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. که این رکورد سریع‌ترین سرعتی است که تاکنون یک موتور سیکلت بی‌ام‌و موفق شده به آن دست پیدا کند.

سواری با این موتور سیکلت را موتورسوار حرفه‌ای به نام ارین سیلز به عهده داشت که همسر سابق وی اندی سیل نیز قبلا در سال ۲۰۱۳ موفق شده بود تا رکورد سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت را با موتورسیکلت در کشور بولیوی به ثبت برساند. این رکوردگیری در یک دریاچه‌ی نمک به نام اویانی در کشور بولیوی انجام شده بود. تیم HSR در این رکورد شکنی با سختی‌های زیادی مواجه بود چون در ابتدا قرار بود که آن‌ها ۶ روز را برای این رکوردگیری وقت صرف کنند اما محدودیت‌های تدارکاتی و حساسیت ابزار آلات آن‌ها سبب شد تا زمان آن‌ها تنها به دو روز کاهش پیدا کند. همچنین در روز اول نیز مشکلات الکتریکی زیادی در این دریاچه‌ی نمک خشک شده برای آن‌ها به وجود آمد که این مسئله نیز سبب کندتر شدن روند رکورد شکنی شد. با این وجود اما مکانیک‌های تیم HSR موفق شدند تا با سرعت هرچه تمام‌تر پیشرانه‌ی موتور سیکلت را تعمیر کنند و به این ترتیب بی‌ام‌و S 1000 RR موفق شد تا رکورد قبلی سرعت موتور سیکلت‌های بی‌ام‌و را بشکند.

 

 
 

 

در این رکوردگیری بی‌ام‌و S 1000 RR موفق شد تا به سرعت ۳۸۹.۴۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که این رکورد تاکنون سریع‌ترین رکوردی است که توسط یک موتورسیکلت بی‌ام‌و به ثبت رسیده است، با این وجود اما این رکوردگیری در فدراسیون بین‌المللی موتورسیکلت به ثبت نخواهد رسید. چون بی‌ام‌و S 1000 RR تیم HSR تنها در مسیر رفت موفق به دست‌یابی به این سرعت شد و در مسیر برگشت نتوانست به این سرعت دسترسی پیدا کند. طبق قوانین FIM برای ثبت یک رکورد سرعت باید موتور سیکلت بتواند هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت به این سرعت دست پیدا کند. بنابراین این رکورد همچنان یک رکورد غیر رسمی باقب خواهد ماند و فعلا رکورد سرعت موتور سیکلت‌های بی‌ام‌و ۳۶۸ کیلومتر بر ساعت باقی خواهد ماند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,116 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 مرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir