۷ ابرخودرویی که سریع‌تر از خودرو‌های فرمول وان هستند!

0
۷ ابرخودرویی که سریع‌تر از خودرو‌های فرمول وان هستند!

برای اینکه به سرعت‌‌های بالاتر از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت برسید، نیازی نیست که لوییس همیلتون باشید! برای اینکه به سرعت‌‌های بالاتر از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت برسید، نیازی نیست که لوییس همیلتون باشید!کسی شک ندارد که خودروهای فرمول وان واقعا پرسرعت هستند. نهایت توانایی مهندسان برای طراحی و ساخت کوچک‌ترین جزئیات جمع شده است تا خودرویی بسیار پر سرعت تولید شود. اما برای تجربه سرعت یک خودرو فرمول وان نیازی به سوار شدن به یکی از آن‌ها نیست؛ فقط باید کمی بیش از حد پولدار باشید.

 

بیش‌ترین سرعتی که توسط یک خودروی فرمول وان تا به حال ثبت شده، به خودروی FW38 تیم ویلیامز برمی‌گردد که در سال ۲۰۱۶ توانست به سرعت ۳۷۲.۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در ادامه لیست ابرخودروهایی که می‌توانند به سرعت‌هایی بیش از این مقدار دست پیدا کنند به ترتیب از کم سرعت‌ترین تا پر سرعت‌ترین آمده است.

مک‌‌لارن اف وان (۳۸۶ کیلومتر بر ساعت)

 

 
 

 

اولین خودروی خیابانی مک‌لارن که با استفاده از تجربه بالای آنان در زمینه خودروهای فرمول وان ساخته شد، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. این خودرو توانست در سال ۱۹۹۸ رکورد سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت را به نام خود ثبت کند و این رکورد تا سال ۲۰۰۵ به نام مک‌لارن باقی ماند. برای ثبت چنین رکوردی اف وان از یک موتور V12 ساخت بی‌ام‌و استفاده کرد که می‌توانست ۶۲۷ اسب‌بخار تولید کند.

بوگاتی ویرون (۴۰۸ کیلومتر بر ساعت)

 

 
 

 

ساخت خودرویی که بتواند بیش‌تر از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برود، یک چالش بزرگ برای مهندسان است. اما فولکس‌واگن برای نمایش اوج قدرت مهندسی خود، دست به تولید چنین خودروی شگفت‌انگیزی زد.
در سال ۲۰۰۵ ویرون توانست با ثبت رکورد ۴۰۸.۸۴ کیلومتر بر ساعت، نام خود را در تاریخ ثبت کند. موتور ۹۸۷ اسب‌بخاری W16 نقش قلب تپنده این ابرخودروی محبوب را بر عهده دارد.

اس‌اس‌سی آلتیمیت آئرو (۴۱۲ کیلومتر بر ساعت)

 

 
 

 

آمریکایی‌ها توانستند در سال ۲۰۰۷ با ساخت این خودروی سوپر اسپرت رکورد سرعت را از چنگ اروپایی‌ها در‌آورند. با استفاده از موتور ۶.۴ لیتری V8 که می‌تواند ۱۱۸۳ اسب‌بخار تولید کند، آئرو به سرعت ۴۱۲.۲۹ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. اگر فکر می‌کنید این سرعت به اندازه کافی ترسناک نیست، باید بدانید در آئرو خبری از ترمز ABS یا کنترل کشش نیست.

بوگاتی شیرون (۴۲۰ کیلومتر بر ساعت)

 

 
 

 

احتمالا از اینکه چرا شیرون در وسط لیست قرار گرفته و انتهای لیست نیست، تعجب کرده‌اید. اما باید به شما بگوییم که بوگاتی فعلا سرعت شیرون را تا ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده و عددی رسمی برای سرعت‌های بالاتر اعلام نشده است. تقریبا می‌توان اطمینان داشت که موتور غول‌آسای W16 شیرون با قدرت ۱۵۰۰ اسب‌بخاری خود از پس سرعت‌های بالاتر نیز به راحتی بر می‌آید.

بوگاتی ویرون سوپراسپرت (۴۳۱ کیلومتر بر ساعت)

 

 
 

 

تا وقتی که شیرون تصمیم به خودنمایی بگیرد، نسخه سوپر اسپرت ویرون پرچمدار بوگاتی در این لیست خواهد بود. پس از ثبت رکورد ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت در سال ۲۰۱۰، گینس در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که این رکورد را پس می‌گیرد. چراکه بوگاتی برای ثبت چنین رکوردی، سیستم محدود کننده سرعت را خاموش کرده بود و از نظر گینس، این کار نوعی دست کاری در خودروی اصلی بوده است. البته همین رکورد نیز مدتی بعد به دست کمپانی‌های دیگر افتاد.

هنسی ونوم جی‌تی (۴۳۵ کیلومتر بر ساعت)

 

 
 

 

آمریکایی‌ها بیکار ننشستند و دوباره برای به دست آوردن رکورد سرعت، خودروی فوق‌العاده‌ای را تولید کردند. با هنسی ونوم می‌توان تقریبا ۶۰ کیلومتر بر ساعت بیش‌تری را به نسبت یک خودروی فرمول وان تجربه کرد و با لبخندی از کنار وتل در خودروی فراری‌اش عبور کرد.

کونیگ‌زگ آگرا آر‌ اس (۴۴۷ کیلومتر بر ساعت)

 

 
 

 

در حال حاضر که این مطلب نوشته می‌شود، آگرا با ثبت رکورد رسمی ۴۴۷ کیلومتر بر ساعت، پر سرعت‌ترین خودروی تولیدی در جهان محسوب می‌شود. آگرا می‌تواند تنها در ۳۶.۵ ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند؛ درحالیکه شیرون برای رسیدن به همین سرعت به بیش‌ از ۴۰ ثانیه نیاز دارد  که در زمان معرفی شیرون یک رکورد محسوب می‌شد؛ که درنهایت این رکورد نیز به دست آگرا افتاد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,674 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 مرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir