بهترین خودروهای دنیا، برای تیونینگ و افزایش قدرت

0
بهترین خودروهای دنیا، برای تیونینگ و افزایش قدرت

در این مطلب می‌خواهیم به معرفی ۸ خودرویی مشهور و نسبتا ارزان‌قیمت دنیا بپردازیم که گزینه‌هایی عالی برای تیونینگ و افزایش قدرت پیشرانه هستند.

 

این روزها تب تیونینگ بسیار بالا رفته است و علاقه‌مندان به خودرو از اتومبیل‌های دوج گرفته تا سوبارو و تویوتا، همگی به فکر تقویت و افزایش قدرت پیشرانه‌های خود هستند. اما در این میان برخی از خودروها هستند که توانایی‌های بیشتریدر ارتقا دادن دارند و وقت گذاشتن برای تیونینگ و ارتقا توان آن‌ها ارزش بیشتری در مقایسه با سایر خودروها دارند. به همین خاطر در این مطلب هشت خودرویی را معرفی خواهیم کرد که گزینه‌هایی بسیار خوب برای تقویت پیشرانه هستند و ضمن اینکه این خودروها در صورت ارتقا یافتن به مشکل چندانی بر نمی‌خورند و همچنان همانند قبل برایتان کار خواهند کرد.

در این لیست از دوج گرفته تا فورد و فیات حضور دارند و حتی خودروهایی در کلاس‌های مختلف هستند. برای مثال خودروهای کوپه، سدان و حتی کراس‌اوور‌ها نیز در این لیست موجود هستند و این نشان می‌دهد که قابلیت تیونیگ خودروها چندان ارتباطی با کلاس آن‌ها ندارند.

 
دوج دارت SRT

 

 
 

 

تولید دوج دارت در سال ۲۰۱۶ متوقف شد. با این وجود اما مدل SRT این خودرو یکی از خودروهایی است که مشخصات حضور در لیست ما را دارد. اولین نکته‌ی مثبت این است که در حال حاضر می‌توانید یک نسخه از آن را با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار خریداری کنید. دوج دارت در صورت استاندارد مجهز به یک پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری است که می‌تواند ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید کند اما با پرداخت ۴ هزار ۴۹۲ دلار می‌توانید یک پکیج توربوشارژر رود ریس را خریداری کنید که در صورت نصب این پکیج توبوشارژر روی پیشرانه‌ی این خودرو قدرت تولیدی آن به ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۸۶ نیوتون متر خواهد رسید. بنابراین با نصب این کیت توربو شارژر قدرت این خودرو به اندازه‌ی خودروهایی که دارای پیشرانه‌ی شش سیلندر هستند می‌رسد. البته پیشنهاد می‌کنیم تا در کنار چنین کاری ترمز‌های خودرو را تقویت کنید و برای بهبود هندلینگ آن نیز می‌توانید از کمک فنر‌های اسپرت استفاده کنید تا این خودرو تبدیل به یک SRT واقعی شود.

 
فیات 500X آبارت

 

 
 

 

فیات 500X یک خودروی کراس‌اوور کوچک است که قیمت متوسط آن به ۱۲ هزار دلار می‌رسد و البته با پرداخت چنین مبلغی می‌توانید نسخه‌ی اسپرت این خودرو را که با نام آبارت شناخته می‌شود را خریداری کنید. فیات 500X از پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری خطی  بهره می‌برد که این پیشرانه با پیشرانه‌ی مورد استفاده در دوج دارت یکسان است. همین کیت توربو شارژر رود ریس که برروی دوج دارت قابل نصب بود بر روی این خودرو نیز قابل نصب است. البته فیات 500X محدودیت‌هایی هم در خصوص افزایش قدرت پیشرانه دارد و نمی‌توانید این قدرت را بیش از اندازه افزایش دهید چون در این راه به مانعی به نام جعبه دنده بر خواهید خورد. فیات 500X از یک جعبه دنده‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار ساخت ZF برخوردار است که این جعبه دنده حداکثر می‌تواند گشتاور ورودی ۴۷۴ نیوتون متر را تحمل کند و به همین خاطر در هنگام تیونینگ این خودرو باید دقت کنید که گشتاور تولیدی توسط پیشرانه از ۴۷۴ نیوتون متر بیشتر نشود.

 
فورد اکو اسپرت راپتور

 

 
 

 

این خودرو نیز یک کراس‌اوور کوچک است که البته دیدن نشان راپتور بر روی آن می‌تواند کمی عجیب باشد چون فورد معمولا نام راپتور را بر روی خودروهای بسیار قدرتمند خود می‌گذارد. با این وجود اما این کراس‌اوور کوچک نیز توانایی‌های خوبی برای ارتقا دادن دارد. متوسط قیمت این خودرو بر اساس تخمین‌ها در حدود ۲۱ هزار دلار است و حتی می‌توانید نسخه‌ی پایه آن را که با نام فورد اکو اسپرت راپتور S شناخته می‌شود را خریداری کنید. البته این خودرو در بخش پیشرانه چندان قابلیت ارتقا ندارد اما می‌توانید قطعا ظاهری و سیستم تعلیق آن را به خوبی ارتقا دهید. برای مثال برای این خودرو رینگ‌های ۱۷ اینچی خاص موجود هستند و همچنین می‌توانید با نصب یک سیستم تعلیق آفرودی بر روی آن ارتفاع این خودرو را ۰.۷ اینچ افزایش دهید تا به این ترتیب ارتفاع این کراس‌اوور افزایش یابدو قطعات دیگری هم که برای ارتقا این کراس‌اوور در بازار موجود هستند شامل جلو پنجره‌ی اسپرت و کاور روی لاستیک زاپاس می‌شوند. این قطعات همگی ساخت شرکت استورم هستند و بر روی آن‌ها نام استورم به چشم می‌خورد. به این ترتیب با پیاده شدن کیت کامل استورم بر روی فورد اکو اسپرت، شاهد یک کراس‌اوور کوچک با ظاهری اسپرت و خشن خواهیم بود.

 
هوندا CRZ SI

 

 
 

 

هوندا CRZ نیز همانند دوج دارت از سال ۲۰۱۶ به بعد تولید نمی‌شود اما با این وجود این یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها برای ارتقا است. در حال حاضر می‌توانید مدل ۲۰۱۳ این خودرو را با قیمتی در حدود ۹ هزار دلار خریداری کنید که مبلغ بسیار خوبی برای این خودرو محسوب می‌شود. یک کیت سوپر شارژر HPD برای این خودرو به قیمت ///// موجود است که می‌تواند قدرت پیشرانه را تا ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور آن را تا ۲۳۸ نیوتون متر افزایش دهد. دیگر محصولات HPD برای این خودرو شامل دیفیوزر عقب به قیمت ۴۰۰ دلار، سیستم اگزوز اسپرت به قیمت ۱۴۰۰ دلار و سیستم کلاچ اسپرت به قیمت ۶۴۰ دلار است.

 
جیپ رانگلر هلکت

 

 
 

 

پیشرانه‌ی هلکت دوج با قیمت ۷۰۷ اسب بخاری خود یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌هایی است که در بازار موجود استو نصب این پیشرانه بر روی جیپ رانگلر JK می‌تواند ایده‌ی بسیار جالبی باشد و این خودروی SUV را تبدیل به یکی از قدرتمندترین و تواناترین SUV های موجود در بازار کند. در حال حاضر می‌توانید در بازار آمریکا یک جیپ رانگلر JK مدل ۲۰۰۸ را با قیمتی در حدود ۱۳ هزار دلار خریداری کنید. پیشرانه‌ی هلکت نیز دارای قیمت ۱۹ هزار و ۳۵۰ دلار است و می‌توان با خرید این پیشرانه و نصب آن روی جیپ رانگلر یک جیپ رانگلر هلکت داشت. برای انجام این کار نیز می‌توانید به یک شرکت تیونینگ با نام داکوتا کاستومز که مقر آن در ایالت داکوتای جنوبی است مراجعه کنید. داکوتا کاستومز تمامی این تغییرات را بر روی جیپ شما انجام می‌دهد و کل پروژه برای شما تنها ۵۶ هزار دلار تمام خواهد شد.

 
لکسوس IS F

 

 
 

 

لکسوس IS F نیز همانند برخی از خودروهای لیست ما دیگر تولید نمی‌شود و تولید این مدل نیز از سال ۲۰۱۴ متوقف شده است. البته شایعاتی وجود دارد که احتمالا لکسوس برای سال ۲۰۲۰ مدل جدیدی از این خودرو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت را معرفی کند که البته فعلا خبری رسمی در این خصوص وجود ندارد. با این وجود اما لکسوس IS F نیز یک گزینه‌ی بسیار خوب برای ارتقا محسوب می‌شود. در حال حاضر می‌توانید یک لکسوس IS350 مدل ۲۰۱۵ را به قیمتی در حدود ۲۹ هزار دلار در بازار آمریکا خریداری کنید و حتی می‌توانید خودروهایی با کارکرد بالاتری از این خودرو را با قیمتی کمتر از ۲۲ هزار دلار نیز خریداری کنید. حال با پرداخت ۳ هزار و ۱۰۰ دلار می‌توانید یک کیت تقویت RR Racing را برای این خودرو خریداری کنید که نصب این کیت بر روی پیشرانه‌ی IS 350 می‌تواند قدرت‌ آن را تا 354 اسب بخار افزایش دهد که از این نظر آن را در حد لکسوس IS F قرار می‌دهد. اگر بخواهید ظاهر لکسوس IS 350 شما نیز شبیه لکسوس IS F شود می‌توانید رینگ‌های RC F لکسوس را با قیمت کمتر از

۴۰۰ دلار از ebay خریداری کنید. سایر قطعات ظاهری F-sport لکسوس نیز شامل نشان فیبر کربنی لکسوس، کمک فنرها و برخی قطعات ظاهری دیگر نیز به راحتی در بازار قابل خریداری هستند و به این ترتیب می‌توانید لکسوس IS 350 خود را تبدیل به یک لکسوس IS F واقعی کنید.

 
نیسان ماکسیما نیسمو

 

 
 

 

برای کسانی که به فکر خرید یک خودروی سدان قدرتمند هستند شاید هیچ وقت نیسیان ماکسیما گزینه‌ی اول نباشد با این وجود اما باید بدانید که این خودرو یکی از بهترین سدان‌های اسپرت در بازار است. د رحال حاضر می‌توانید با قیمتی در حدود ۲۱ هزار دلار یک نیسام ماکسیمای دست دو با شرایط خوب خریداری کنید. نیسان ماکسیما این توانایی را دارد تا با استفاده از ورودی هوای اسپرت، سیستم اگزوز اسپرت و برنامه ریزی مجدد واحد کنترل موتور (ECU)، افزایش قدرت قابل توجهی را تجربه کند و می‌توانید به راحتی و با هزینه‌ی کمی قدرت این خودرو را تا بیش از ۳۰۰ اسب بخار افزایش دهید.

 
سوبارو XV کراس ترک STI

 

 
 

 

سوبارو XV کراس ترک یکی از کراس‌اوورهای زیبا و جذاب موجود در بازار است و مدل STI آن را می‌توانید با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار در بازار ایالات متحده خریداری کنید. اما کسانی هم که موفق به خرید نسخه‌ی STI این خودرو نشده‌اند می‌توانند با هزینه‌ی کمی خودروی خود را تبدیل به نسخه‌ی STI کنند. برای اینکار شما می‌توانید به فروشگاه ورمونت اسپرت کار مراجعه کنید و رینگ‌های ۱۷ اینچی اسپرت، ترمزهای STI و چراغ‌های STI را خریداری کنید. ضمن اینکه در این فروشگاه کیت توربوشارژر WRX  برای این خودرو موجود است که با نصب آن می‌توانید این خودروی کراس‌اور کوچک را تبدیل به یک کراس‌اوور تمام عیار کنید.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,512 بازدید

    0 نظر

    درج: 31 تیر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir