ال جی با هوش مصنوعی بیماری حرکتی VR را درمان می‌کند

0
ال جی با هوش مصنوعی بیماری حرکتی VR را درمان می‌کند

ال‌جی با کمک فناوری هوش مصنوعی قصد دارد بیماری حرکتی حاصل از به‌کارگیری هدست واقعیت مجازی را از بین ببرد که معمولا در هنگام استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی به سراغ کاربران می‌آید.

حدود ۸۰ درصد از افرادی که برای اولین بار از هدست واقعیت مجازی استفاده می‌کنند، دچار بیماری حرکت (motion-sickness) می‌شوند، این بیماری با حالت تهوع و سرگیجه همراه است و فرد احساس بسیار بدی را تجربه می‌کند. همین مساله باعث می‌شود که این افراد تمایل نداشته باشند مجددا هدست واقعیت مجازی را تجربه کنند و از این فناوی فاصله می‌گیرند.

یکی از دلایل بروز بیماری حرکت این است که تصاویر در حین اجرا، دچار مشکل تاخیر (latency) می‌شوند یا تصویر به حالت مات نمایش داده می‌شود. به حالتی که تصویر اصطلاحا جا می‌ماند یا مات نشان داده می‌شود، motion-blur می‌گویند. در کل تاخیر و مات شدن تصویر از دلایل اصلی بیماری حرکت در هدست‌های واقعیت مجازی است.

 

 
 

 

ال‌جی به‌تازگی با کمک روش یادگیری عمیق (Deep Learning) سعی دارد مشکل تاخیر و جا ماندن تصویر یا مات شدن آن در هدست واقعیت مجازی را برطرف کند.

وقتی تصویر گرافیکی با رزولوشن پایین فازی روی نمایشگر با تاخیر و مات شدن همراه می‌شود، سیگنالی آشفته به مغز ارسال می‌کند. مغز این سیگنال آشفته را پس می‌زند. درست مانند معده که گاهی برخی غذاها را پس می‌زند، مغز نیز این تصویر آشفته را نمی‌پذیرد و فرد دچار بیماری حرکت می‌شود. به همین دلیل، یکی از دغدغه‌های توسعه‌دهندگان، ایجاد تصاویری واقعی‌تر، بدون تاخیر و بدون هیچ گونه اثری از تار شدن است.

 

ال‌جی برای حل این معضل، رویکرد جدیدی را با استفاده از الگوریتم‌های بهینه‌سازی شده در پیش گرفته است، این شرکت با کمک متخصصان دانشگاه سونگانگ پروسه‌ی پردازش اطلاعات در حافظه را مورد بررسی قرار دادند. در نهایت متوجه شدند که در فرآیند پردازش تصاویر گرافیکی، هوش مصنوعی می‌تواند به سرعت و بلافاصله منابع بیشتری را برای فرآیند پردازش به‌ ارمغان آورد. این فرآیند، مانند اضافه کردن شارژر توربو به یک پیشرانه با هدف افزایش سرعت، بدون نیاز به پیشرانه‌ای جدید است. همان‌طور که گفته شد، طبق مطالعات انجام شده، حدود ۸۰ درصد از افرادی که برای اولین بار از هدست واقعیت مجازی استفاده می‌کنند، دچار بیماری حرکت می‌شوند. این فناوری جدید می‌تواند به این افراد کمک کند تا بتوانند از فناوری‌های نوین بهره ببرند.

شرکت ال‌جی در تلاش است از همه زوایا این مشکل را مورد توجه قرار دهد و اخیرا اعلام کرده که در تعامل با گوگل قصد دارد پیشرفته‌ترین نمایشگر VR جهان را تولید کند. این صفحه نمایش، دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۸ مگاپیکسل خواهد بود و می‌تواند از نظر وفاداری بصری (Visual Fidelity) نسبت به هدست اچ‌تی‌سی وایو پرو پیشتازانه‌تر در بازار خودنمایی کند. باید ببینیم اگر مشکل بیماری حرکت در VR حل شود، آیا فروش محصولات مبتنی بر این فناوری بیشتر خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,199 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir