آیفون خود را به نسخه iOS 9.3.5 بروزرسانی کنید

0
آیفون خود را به نسخه iOS 9.3.5 بروزرسانی کنید
بروزرسانی جدید اپل درست یک ماه پس از عرضه iOS9.3.4 و چند هفته قبل از زمانی که انتظار می‌رود نسخه عمومی iOS10 در اختیار کاربران قرار بگیرند، عرضه شده است؛ iOS 10 هنوز در مرحله تست بتا قرار دارد.

انتظار می‌رود که iOS9.3.5 آخرین بروزرسانی برای سیستم عامل iOS 9 باشد و آخرین بهبودهای امنیتی، رفع باگ‌ها و ارتقای عملکردی را پیش از بازنشسته شدن iOS9 به نفع iOS 10 در اختیار کاربران قرار دهد.

بروزرسانی iOS 9.3.5 در واقع شامل اصلاحات امنیتی برای 3 حمله روز صفرم (Zero-day) است و تمامی کاربران باید در اسرع وقت آن را دانلود کنند.

این آسیب پذیری‌ها در واقع توسط یک گروهی هکری به نام NSO Group با هدف جیلبریک کردن آیفون‌ها و ایجاد اختلال در ارتباطات طراحی شده بودند.

به گفته یک کارشناس امنیتی، نرم افزار جاسوسی این گروه که به صورت مختصر Pegasus نام داشته است، بسیار پیچیده بوده و خود را از طریق لینکی که در یک پیام متنی ارسال شده است، روی دستگاه نصب می‌کند.

این آسیب پذیری اولین بار توسط فردی به نام Ahmed Manssor که فعال حقوق بشر است، کشف شد. این فرد یک لینک مشکوک دریافت کرده و آن را به Citizen Lab and Lookout ارسال می‌کند. اگر منصور روی این لینک کلیک می‌کرد، آیفون او جیلبریک می‌شد و یک بد افزار بسیار پیچیده روی گوشی‌اش نصب می‌شد که می‌توانست تمامی راه های ارتباطی از جمله تماس های تلفنی، پیام های متنی، مکالمات FaceTime، ایمیل و غیره را مختل کند.

Pegasus پیشرفته ترین حمله ای است که Lookout تا به امروز دیده است زیرا این حمله قابل شخصی سازی است و می‌تواند موارد زیادی را ردیابی کند و به منظور جلوگیری از شناسایی از رمزنگاری قدرتمندی استفاده کند. Lookout معتقد است که Pegasus مدت زمان زیادی است که وجود دارد، برای مثال شاید از زمان عرضه iOS7 و اکنون کشف شده است.

پس از اطلاع رسانی Citizen Lab and Lookout درباره این آسیب پذیری‌ها، اپل بلافاصله دست به کار شد و در کمتر از 10 روز، اصلاحات مورد نیاز برای سیستم عامل خود را عرضه کرد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,585 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 شهریور 1395

    توسط: najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir