آیفون ۱۳ به تثبیت‌کننده Sensor Shift مجهز خواهد شد

0
آیفون ۱۳ به تثبیت‌کننده Sensor Shift مجهز خواهد شد
گفته می‌شود اپل قصد دارد لرزش‌گیر Sensor Shift را در تمامی آیفون‌های ۱۳ تعبیه کند.

اپل چندی پیش از خانواده‌ی آیفون ۱۲ با زبان طراحی جدید، سخت‌افزار و دوربین‌های بهبودیافته رونمایی کرد. تمامی چهار مدل آیفون ۱۲ با وجود استفاده از همان حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی، از نظر عملکرد دوربین پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند. بااین‌حال، آیفون ۱۲ پرو مکس تنها مدلی است که از فناوری تثبیت‌کننده‌ی جدید موسوم به Sensor Shift بهره می‌گیرد. به گزارش وب‌سات WccfTech و با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده از خبرگزاری دیجی‌تایمز، غول دنیای فناوری احتمالا استفاده از تثبیت‌کننده‌ی مذکور را به تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ گسترش خواهد داد.

به ادعای دیجی‌تایمز، نسل بعدی گوشی‌های آیفون که قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شوند، همگی به فناوری تثبیت‌کننده Sensor Shift مجهز خواهند شد. گزارش یادشده در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش، نشریه‌ی کره‌ای ETNews، اطلاعات مشابه‌ای را به اشتراک گذاشته بود؛ با این تفاوت که این نشریه اذعان داشت دو مدل از آیفون ۱۳ (احتملا مدل‌های پرو) دارای فناوری مورد بحث خواهند بود. افزون‌براین، گفته می‌شود ال‌جی اینوتک همچنان تأمین‌کننده‌ی تمام اجزای اساسی مربوط به این فناوری خواهد بود. از قرار معلوم، ضخامت ماژول دوربین پشتی آیفون ۱۳ در تمام مدل‌های نسل بعدی ۰٫۹ میلی‌متر خواهد بود و به‌گفته‌ی منابع، به‌جای ماژول دوربین با لنزهای برآمده، طراحی جدید واحدی یکپارچه با هر ماژول دوربین دارد که با روکشی از شیشه و یاقوت کبود پوشیده می‌شود.

 

 
 

 


تثبیت‌کننده‌ی Sensor Shift درواقع، رویکردی متفاوت با سایر فناوری‌های مشابه دارد. این فناوری نه‌تنها لنز را تثبیت می‌کند، بلکه کل حسگر را نیز ثابت نگه می‌دارد.  برای یادآوری، تنها لنز واید آیفون ۱۲ پرو مکس از این تکنولوژی بهره می‌برد و نتایج گویای از تأثیر انکارناپذیر آن است. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که فناوری یادشده در کل ماژول دوربین آیفون ۱۳ تعبیه می‌شود یا فقط محدود به لنز واید خواهد بود. اپل برای توصیف لرزش‌گیر جدید می‌گوید:

اولین‌بار است که این فناوری با گوشی‌های آیفون سازگار شده است. چه در حال فیلم‌برداری از بچه‌های خود باشید که آن‌ها را در اطراف پارک تعقیب می‌کنید و چه آیفون خود را از جاده‌ای پر از دست‌انداز از پنجره بیرون نگه دارید، تثبیت دقیق‌تری نسبت به همیشه خواهید داشت.

به گفته‌ی اپل، لرزش‌گیر Sensor Shift فقط در دوربین‌های DSLR و آیفون ۱۲ پرو مکس در دسترس است؛ بنابراین، استفاده از آن در سایر گوشی‌های آیفون می‌تواند مزیت بسیار مهمی محسوب شود. علاوه بر این، گزارش دیگری ادعا می‌کند که کوپرتینویی‌ها می‌کوشند تا برای بهبود کیفیت محتوای واقعیت افزوده، سرعت و دقت فوکوس، حسگر لایدار را در مجموعه آیفون ۱۳ اضافه کنند. شواهد حاکی از آن است که قطعات مورد نیاز لایدار ممکن است به وسیله‌ی سونی تهیه شود و ظاهرا سونی برای تأمین نسل جدید حسگر تصویر CMOS نزدیک مادون قرمز (NIR) و یک آرایه دیود بهمنی تک‌فوتونی (SPAD) برای استفاده در ماژول لایدار، قراردادی سه‌ساله با اپل منعقد کرده است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    608 بازدید

    0 نظر

    درج: 4 بهمن 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir