شاسی بلند برقی مرسدس بنز EQA معرفی شد

0
شاسی بلند برقی مرسدس بنز EQA معرفی شد
دومین محصول تمام الکتریکی مرسدس بنز، یک کراس‌اور کوچک با کد مدل ‌EQA است. این خودرو، شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتر و آستانه قیمت ۴۸ هزار دلار دارد.

مرسدس بنز مشابه دیگر خودروسازان آلمانی در زمینه‌ی توسعه خودروهای برقی و ساخت مدل‌های متنوع با پیشرانه الکتریکی سرمایه‌گذاری می‌کند. نخستین محصول برقی این برند، شاسی‌بلند اندازه متوسط EQC است که سال گذشته معرفی شد و با قیمت ۶۸ هزار دلار، چندان مورد توجه بازار جهانی قرار نگرفت. احتمالا به همین دلیل، دومین خودرو الکتریکی مرسدس بنز، اندازه کوچک‌تر و قیمت پایین‌تر از EQC دارد.

 

 
 

 


طی سال‌های اخیر، کلاس بدنه کراس‌اورهای کوچک بیش از دیگر انواع خودرو مورد توجه مردم قرار گرفته؛ اما برای برندهای لوکس مثل مرسدس بنز، شرایط متفاوت است. سدان کامپکت کلاس C همچنان پرفروش‌ترین محصول این برند محسوب می‌شود و کراس‌اور کوچک GLA، چندان پرتقاضا و محبوب نیست. به بیان بهتر، افرادی که بودجه ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار دارند و خودرویی با بدنه کراس‌اور مورد توجه آن‌ها است، سراغ محصولات ساخت برندهای ژاپنی و آمریکایی می‌روند یا ترجیح می‌دهند با کمی اضافه پرداخت، مدل بزرگ‌تر مثل مرسدس بنز GLC یا GLE بخرند. در نتیجه تقاضا برای GLA و GLB که کراس‌اورهای کوچک مرسدس بنز هستند، پایین باقی می‌ماند.

 

 
 

 


قرار است اولین نسخه از EQA دارای یک موتور برقی با قدرت ۱۸۸ اسب ‌بخار باشد و همراه باتری‌های ۶۶٫۵ کیلووات ساعتی لیتیوم یون، شعاع حرکتی ۴۸۶ کیلومتر فراهم کند که البته مطابق استاندارد NEDC تعیین شده است و کمی خوش‌بینانه به نظر می‌رسد. نسخه دوموتوره با قدرت ۲۶۸ اسب‌ بخار و شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتر، بعدا تولید خواهد شد. از نظر مصرف انرژی، مرسدس بنز EQA دارای نسبت ۱۵٫۷ کیلووات در ۱۰۰ کیلومتر است که متعادل و متناسب با رقبا ارزیابی می‌شود.

 

 
 

 


یکی از مهم‌ترین نکات در ساخت EQA، ضریب درگ بسیار خوب ۰٫۲۸ است که آیرودینامیک بسیار خوب این خودرو را نشان می‌دهد. مهندسان مرسدس بنز برای رسیدن به این عملکرد شگفت‌انگیز، از شبیه‌سازهای دیجیتال استفاده کرده‌‌اند که پیش از آزمایش خودرو در تونل باد، کاربرد دارند.
تشابه زیادی بین مدل بنزینی GLA و نسخه الکتریکی EQA وجود دارد. در واقع شاسی و پلت فرم کاملا یکسان است. حتی قطعات بدنه مثل درهای ورودی به کابین، سقف و گلگیرها مشابه هستند؛ اما ساختار سپرهای طرفین و چراغ‌ها تفاوت دارد. در فضای کابین، شباهت EQA و GLA بیشتر می‌شود. برای نسخه برقی، صرفا جزئیات آبی‌رنگ به ادوات داشبورد و اتاق اضافه شده است. البته جزئیات گرافیکی پنل دیجیتال برای نمایش جزئیات فنی و امکانات رفاهی نمایشگر برای مدل‌های برقی و بنزینی تفاوت دارد.

 

 
 

 


مرسدس بنز EQA با آستانه قیمت ۴۸ هزار دلار فروخته می‌شود که از محصولات بنزینی شرکت سازنده و دیگر خودروهای برقی دنیا، گران به نظر می‌رسد. این مدل امکانات جالب توجهی برای ارزان‌ترین نسخه ارائه می‌دهد که شامل رینگ‌های آلومینیوم ۱۸ اینچ، روشنایی داخلی با ۶۴ رنگ، نمایشگر عریض همراه فرمان و صندلی‌های چرم می‌شود. مرسدس بنز EQA با امکانات AMG و آپشن‌های ویژه‌ی سری نایت پکیج (Night Package) نیز عرضه خواهد شد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    837 بازدید

    0 نظر

    درج: 2 بهمن 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir