راهکار جالب سامسونگ برای پوشاندن حفره دوربین سلفی

0
راهکار جالب سامسونگ برای پوشاندن حفره دوربین سلفی
سامسونگ طرحی در نظر دارد که حفره تعبیه شده برای دوربین سلفی در زمان عدم استفاده از دوربین با نمایشگری کشویی پوشانده شود.

اگر از علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند هستید و اخبار ما را طی سال‌های گذشته دنبال می‌کنید حتما با تغییرات صورت‌گرفته در طراحی تلفن‌های هوشمند برای قرار گرفتن دوربین سلفی آشنایی دارید. در گذر سال‌ها شرکت‌های مختلف در تلاش بودند که نرخ صفحه‌نمایش به بدنه افزایش یابد. در همین راستا طراحی‌های مختلفی معرفی شد؛ برای مثال، اپل تقریبا سه سال است که از طراحی بریدگی بالای صفحه‌نمایش استفاده می‌کند تا فضای بیشتری به صفحه‌نمایش اختصاص یابد و دوربین سلفی نیز در محل بریدگی قرار گیرد.

راهکار شرکت سامسونگ نیز استفاده از حفره‌ای با طراحی Infinity-O بود. در این طراحی، حفره‌ای در بالای صفحه‌نمایش وجود دارد که برای دوربین سلفی و حسگرهای آن تعبیه شده است. بااین‌حال، گویا سامسونگ از وجود چنین حفره‌ای نیز راضی نیست و می‌خواهد راهی برای حذف آن در نظر بگیرد.

 

 
 

 


خبرگزاری mspoweruser با انتشار گزارشی از ثبت پتنت جدیدی توسط سامسونگ خبر می‌دهد که روشی جالب برای افزایش نرخ صفحه‌نمایش به بدنه معرفی می‌کند. روش جدید سامسونگ که در پتنت به‌نمایش درآمده است، صفحه‌نمایشی کشویی بوده که در زمان عدم استفاده از دوربین سلفی، محل قرار گرفتن آن را می‌پوشاند.

در پتنت می‌توان صفحه‌نمایشی ثانویه را دید که به‌صورت کشویی، حفره‌ی درنظرگرفته‌شده برای دوربین سلفی را می‌پوشاند؛ البته چنین روشی از معایب دوربین سلفی کشویی رنج نمی‌برد. برخی از گوشی‌های هوشمند از دوربین سلفی کشویی استفاده می‌کنند؛ اما چنین روشی باعث می‌شود که دستگاه در برابر نفوذ قطرات آب به درون تلفن هوشمند مقاومت کمتری داشته باشد و همچین دوربین سلفی در زمان سقوط از دست کاربر یا ضربه دیدن، آسیب فراوانی ببیند.

 

 
 

 



با استفاده از روش مدنظر سامسونگ، مشکلات موجود در طراحی دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت صفحه‌نمایش نیز برطرف می‌شوند. درواقع سازندگان گوشی هوشمند دیگر نیاز به نگرانی در مورد افت کیفیت تصاویر ثبت‌شده با دوربین سلفی نخواهند بود و از مکانیزم ساده‌تری استفاده خواهند کرد.
طراحی موجود در پتنت به سامسونگ اجازه می‌دهد که در کنار دوربین سلفی از ویژگی‌های دیگری ازجمله لنزهای فوق‌عریض، فلش و حسگرهای دیگر ازجمله Face ID استفاده کند. درواقع سامسونگ می‌تواند فضای بیشتری برای دوربین سلفی در نظر گرفته و از صفحه‌نمایش کشویی بزرگ‌تری استفاده کند.

بااین‌حال شرکت کره‌ای تنها پتنت چنین طراحی را به ثبت رسانده و هنوز مشخص نیست که آیا گوشی هوشمندی با برخورداری از صفحه‌نمایش کشویی روانه بازار خواهد شد یا خیر. در هر صورت باید تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر صبر کرد و دید که سامسونگ چه برنامه‌هایی در نظر دارد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    820 بازدید

    0 نظر

    درج: 13 دی 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir