دستگاه صوتی مدرن

0
دستگاه صوتی مدرن

یک شرکت فناوری یک دستگاه صوتی آینده نگرانه را به نام SoundBeamer 1.0 معرفی کرد که پس از مکان یابی و ردیابی موقعیت گوش کاربر بدون نیاز به هدفون ، مستقیماً به گوش شنونده می رسد.

یک دستگاه دسک تاپ جدید ، SoundBeamer 1.0 از Noveto ، نشانه پایان دوره هدفون است که امواج صوتی را برای ایجاد جیب های کوچک امواج صوتی به شنونده ارسال می کند.

سازندگان گفتند که کاربران می توانند با استفاده از فن آوری مدرن و بدون ایجاد مزاحمت در ارتباط با شخص دیگری ، به موسیقی گوش فرا دهند ، در مکالمات کنفرانسی شرکت کنند ، بازی ، فیلم یا موسیقی بازی کنند.

Dailymail UK گزارش داد که این برنامه به کاربران امکان می دهد تا از طریق بلوتوث دسک تاپ را وصل کنند در حالی که این شرکت قول داده است دستگاه را برای خرید به موقع برای کریسمس سال آینده آماده کند.

نوتو در وب سایت خود گفت که تا به حال دو روش برای شنیدن صدا وجود داشته است که شامل صدای بلند و عمومی از طریق بلندگوها ، یا بی سر و صدا و خصوصی با هدفون است. این شرکت افزود كه این شركت با استفاده از یك فناوری اختراع شده به نام SoundBeaming ، روش سوم و جدیدی را برای گوش دادن ارائه می دهد.

 

 
 

 

این شرکت ادعا کرد که این نوع کاملاً جدیدی از گوش دادن به حسی است که در تجربه شنیدن صدا هنگام بلندگو از امواج صوتی مافوق صوت ، بلندگوها را تغییر می دهد - کسانی که خارج از محدوده شنوایی انسان هستند.

 

 
 

 

یک ماژول سنجش سه بعدی که در سخت افزار تعبیه شده است ، موقعیت گوش های کاربر را در زمان واقعی پیدا می کند و آنها را ردیابی می کند تا آنها را برای کاربر و نه شخص دیگری قابل شنیدن کند. در این مرحله ، امواج اولتراسونیک درست در خارج از گوش ها به جیب های کوچک صوتی جمع می شوند و کاربر را از هدفون های آزار دهنده رها می کند.

این شرکت نسخه آزمایشی نمونه اولیه دسک تاپ دستگاه خود را قبل از راه اندازی به آسوشیتدپرس ارائه کرده است. آسوشیتدپرس آن را "یک احساس شنیدن مستقیم از یک فیلم علمی تخیلی" با صدای سه بعدی خوانده است که احساس می کند "این در داخل گوش شما است ، در حالی که جلو ، بالا و پشت آنها نیز هست"

گرچه مفهوم تابش صدا جدید نیست ، نوتو اولین نفری بود که این فناوری را راه اندازی کرد و دستگاه دسک تاپ SoundBeamer 1.0 آنها اولین محصول مصرفی با مارک خواهد بود.

 

 
 

 

Times Of Israel گزارش داد ، تنها چیزی که لازم است یک دستگاه ساده است که گوش را ردیابی می کند و با استفاده از امواج مافوق صوت صدا را برای آن ارسال می کند و تجربه شنیدن شخصی را در داخل حباب صدا ایجاد می کند.

این فناوری به شنوندگان این امکان را می دهد تا بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران به موسیقی گوش دهند ، بازی کنند یا فیلم ببینند. گفته شد ، مگر اینکه در فاصله دستگاه باشید ، نمی توانید صداها را بشنوید.

"شما آن را باور نمی کنید زیرا به نظر می رسد یک بلندگو است ، اما هیچ کس نمی تواند آن را بشنود ... این از شما پشتیبانی می کند و شما در وسط همه چیز هستید. مدیر محصولات Ayana Wallwater گفت:

به عبارت دیگر ، کمبود هدفون به معنای امکان شنیدن صداهای دیگر در اتاق به وضوح است.

این فناوری از یک مدل 3-D استفاده می کند که موقعیت گوش را برای ارسال صدا از طریق امواج مافوق صوت برای یافتن جیب های صوتی در اطراف گوش کاربر تعیین و ردیابی می کند. این شرکت در بیانیه ای به آسوشیتدپرس که دستگاه را بررسی کرد گفت: صدا در حالت استریو یا حالت 3 بعدی فضایی شنیده می شود که صدای 360 درجه را در اطراف شنونده ایجاد می کند.

 

 
 

 

اگرچه این فناوری به عنوان "جدید" اعلام می شود ، اما چیزی غیر از جدید است. Noveto به سادگی اولین نفری است که این فناوری را به معنای مصرف کننده راه اندازی کرده و دستگاه دسک تاپ SoundBeamer 1.0 آنها اولین محصول با مارک تجاری خواهد بود. با این حال ، این فناوری قبل از اینکه "تابش صدا" نامیده شود ، به عنوان "شنوایی مایکروویو" شناخته می شود ، که مستند آن با سند طبقه بندی نشده سابق فرماندهی اطلاعات و امنیت ارتش ایالات متحده است که از طریق درخواست آزادی اطلاعات (FOIA) در سال 2006 با عنوان "اثرات زیستی سلاح های غیر کشنده انتخاب شده".

این سند مربوط به سال 1998 ، بیش از 20 سال پیش است. یکی از مباحث اصلی مربوط به تأثیرات "انرژی هدایت شده با فرکانس رادیویی" است. در این سند "اثر ناتوان کننده" "شنوایی مایکروویو:"

هیچ صدایی مانند صدای عادی از طریق هوا پخش نمی شود. این فناوری در خشن ترین شکل خود می تواند برای حواس پرتی افراد مورد استفاده قرار گیرد. همچنین ، می توان از آن برای ارتباط مستقیم با گروگان ها یا گروگان گیران مستقیماً با کد مورس یا سایر سیستم های پیام ، حتی ممکن است از طریق ارتباط صوتی استفاده کرد.

طبق آن سند ، این فناوری می تواند مانند یک ایستگاه رادیویی به یک فرد واحد تنظیم شود.

این پدیده از این نظر قابل تنظیم است که اصوات و شدت های مشخصه این صداها به ویژگی های انرژی RF هنگام تحویل بستگی دارد. از آنجا که فرکانس صدای شنیده شده به ویژگی های پالس انرژی RF بستگی دارد ، به نظر می رسد که این فناوری می تواند تا حدی توسعه یابد که کلمات بتوانند مانند کلمه گفتار شنیده شوند ، با این تفاوت که فقط درون سر یک شخص  شنیده می شود.در یک آزمایش ، ارتباط کلمات از یک تا ده با استفاده از انرژی مایکروویو "گفتار تعدیل شده" با موفقیت نشان داده شد. میکروفون ها در کنار شخصی که صدا را تجربه می کند نمی توانند صدا را بردارند. توسعه اضافی این امر طیف گسترده ای از امکانات را فراهم می کند.

حتی اگر سری هم در وب سایت ارتش بزنید یک منبع قدیمی برای فناوری به نام "Voice To Skull" وجود دارد. (گزارش سیمی YANKED WIRED) 

این فناوری شباهت زیادی به تابش صدا دارد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    812 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 آذر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir