روبات حشره ای

0
روبات حشره ای

پهپادهای رباتیک فوق کوچک، احتمالا قسمت بزرگی از آینده تکنولوژی را شکل خواهند داد اما مشکلی که در دستاوردهای کنونی این حوزه وجود دارد این است که پهپادهای حشره‌ مانند با مشکل از روی زمین به هوا بلند می‌شوند.

تمام محصولاتی که تا کنون در حوزه ربات‌های حشره مانند طراحی شده، مجهز به منبع تغذیه انرژی بوده و به همین دلیل پرواز این ربات با مشکل انجام می‌شده است.

اما محققان دانشگاه University of Washington راهی پیدا کرده‌اند که بتوان از طریق لیزر برای یک ربات حشره‌ای ( که RoboFly نام دارد)، انرژی ارسال کنند و دیگر نیازی به اتصال یک منبع تغذیه به ربات وجود نخواهد داشت.

 

 
 

 

تیم دانشگاه واشنگتن دستاوردهای خود را در کنفرانس Conference on Robotics and Automation در بریزبین استرالیا معرفی کردند. Sawyer Fuller یکی از پروفسورهای این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد:« تا به امروز مفهوم ربات‌های حشره‌ای وایرلس، نوعی افسانه به نظر می رسید. اما ما نوعی از این ربات کوچک تولید کرده‌ایم که RoboFly بدون سیم نام دارد و می‌تواند به میزان زیادی مارا به تحقق یافتن این افسانه نزدیک کند.»

این ربات کوچک به نوعی لیزر مجهز است که نورش به سمت یکی از سلول‌های فتوولتائیک ربات هدایت شده و قادر است نور را به الکتریسیته تبدیل کند. انرژی دریافتی از این لیزر به قدری هست که می‌تواند بال‌های کوچک این ربات را حرکت دهد. این لیزر همچنین می‌تواند برق ارسالی به مدار ربات را نیز به 240 ولت افزایش دهد و به همین دلیل محققان موفق شده‌اند یک مغز میکرو کنترولر نیز به مدار این ربات بیفزایند. این مغز میکرو کنترولر می‌تواند نقش نوعی مغز واقعی را برای روبو فلای بازی کند مثلا به باله ‌ا دستور می‌دهد تا حرکت کنند. شدت حرکت باله‌ها نیز از طریق همین مغز کوچک تعیین می‌شود.

نتایج به دست آمده از آزمایشات ربات روبو فلای می‌تواند مرحله مهمی از آینده ربات‌های کوچک محسوب شود.

 

 
 

 

محققان ارتش آمریکا قصد دارند حشرات کوچک رباتیکی بسازند که می‌توانند برای بررسی‌های بیشتر به درون مراکز عملیاتی دشمن نفوذ کنند.

دکتر رون پولکاویچ و تیمش در آزمایشگاه تحقیقات ارتش آمریکا در مریلند یک جفت بال رباتیک کوچک به اندازه سه تا پنج سانتیمتر از جنس تیتانات زیرکنیوم سرب طراحی کرده‌اند که تحت فشار، بار الکتریکی تولید کرده یا می‌تواند تحت یک ولتاژ یا میدان الکتریکی اعمال شده، کشش ایجاد کند.

این بالها در زمان اعمال ولتاژ بر روی آن‌ها، خم شده و حرکت می‌کنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    747 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 آذر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir