ساخت اقتصاد زیستی لیمو با فناوری سبز

0
ساخت اقتصاد زیستی لیمو با فناوری سبز

امروزه فناوری های شیمی سبز ، راهی برای اقتصاد گسترده تر و غنی تر برای لیموها ، فراتر از بازارهای میوه و آب میوه های تازه ، باز می کند.
گیاه لیمو بیش از 1000 سال پیش کشت شد که ریشه آن به احتمال زیاد در شمال هند بوده است. از این میوه بی ادعا از جمله پوست ، تفاله و آب آن در دستورهای بی شماری و همچنین برخی از داروهای خانگی استفاده شده است. اکنون ، محققان شورای ملی تحقیقات در پالرمو ، ایتالیا با استفاده از فن آوری های شیمی سبز ، راهی برای اقتصاد گسترده تر و غنی تر لیمو ، بسیار فراتر از بازارهای معمول آن ، باز کرده اند. به گفته سرپرست تیم ماریو پالیارو ، لیموها به عنوان منبع محصولات زیستی با ارزش پتانسیل زیادی دارند. وی گفت: "در 35 سال گذشته ، سهم لیمو از تولید جهانی مرکبات از 5٪ به 13٪ رسیده است و از 5.2 به 17.5 میلیون تن لیمو رسیده است." NCR این مطالعه را به همراه دانشگاه لیسبوا در پرتغال انجام داد.


فناوری جدید شیمی سبز
استفاده از محصولات فرعی میوه به عنوان منبع مواد شیمیایی با ارزش و محصولات زیستی - کاملا فراتر از تولید بیوگاز - اکنون در بسیاری از کشورها یک روش صنعتی رایج است. کارهای زیادی به اقتصاد زیستی نارنجی اختصاص داده شده است ، با این حال ، تاکنون هیچ تحقیقی در مورد تصفیه خانه زیست لیمو انجام نشده است. پگلیارو گفت: "از نظر دانش ما ، هیچ مطالعه قبلی در مورد اقتصاد زیستی لیمو نبوده است" ، اگرچه میوه ها حاوی مواد شیمیایی گیاهی بیوفنول ، ترپن ، اسید سیتریک و تانن هستند.

 

 
 

 

پوست آن منبع اصلی پکتین - عامل ژل کننده و تثبیت کننده مورد استفاده در غذاها - برای چندین دهه بوده است ، اما میوه ترش می تواند محصولات بیشتری را ارائه دهد. امروزه فناوری های شیمی سبز ، مانند استخراج با کمک مایکروویو ، کاویتاسیون هیدرودینامیکی و استخراج با استفاده از انرژی خورشیدی ، به تیم اجازه می دهد تا با استفاده از هیچ اسید ، باز یا حلال آلی ، اجزای بسیار با ارزش را در بازده انرژی بالا استخراج کند.

توسعه گیاهان زیستی مرکبات

به گفته محققان ، این فناوری ها به زودی توسعه کامل اقتصاد زیستی لیمو را با استفاده از پوست ضایعاتی که در کارخانه های فرآوری لیمو بدست می آید امکان پذیر می کند. این مدولارها و سازگار با فرآیندهای مداوم ، این فن آوری های استخراج را می توان به راحتی نصب کرد تا یک شرکت فرآوری مرکبات را به یک پالایشگاه زیستی مرکبات واقعی تبدیل کند. پاگلاریو فراتر از ترکیبات فعال زیستی آنها ، تأکید می کند که چگونه می توان از پوست ضایعات لیمو برای تولید عطرها ، الیاف ضد باکتری و همچنین مواد کاربردی پیشرفته مانند بیوآئروژل ها استفاده کرد.

"از رنگ زرد 15 ، یک رنگ طبیعی بسیار پایدار که توسط تیم مارک هامان در کارولینای شمالی شناسایی شده ، تا آئروژل های فوق الذکر ، تا IntegroPectin ما که برای اولین بار با استفاده از حفره هیدرودینامیکی از طریق استخراج انرژی مرکب از پوست مرکبات بدست آمده است ،" پگلیارو گفت ، "تجاری سازی این یافته های جدید از اهمیت زیادی برخوردار است تا جایگزین محصولات و فرایندهایی شود که خطرات مختلف بهداشتی ، ایمنی و زیست محیطی را ایجاد می کنند."

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    849 بازدید

    0 نظر

    درج: 2 آذر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir