ابداع دستگاهی برای خواندن افکار انسان

+1
ابداع دستگاهی برای خواندن افکار انسان

چندی پیش محققان دستگاهی ابداع کرده‌اند که با تشخیص امواج مغزی انسان‌ها، می‌تواند افکار آنها را بخواند. این موفقیت احتمالا در نهایت می‌تواند افراد مبتلا به «سندرم قفل شدگی» را قادر سازد تا ارتباط برقرار کنند. با ما همراه باشید.

محققان تاکید کردند که این سیستم تا حدودی نتیجه بخش است. میزان موفقیت آن در تشخیص اعداد از صفر تا 9 ، 90 درصد و میزان موفقیت آن در تشخیص تک هجاهای زبان ژاپنی 61 درصد بوده است.

در بیانیه‌ای در خصوص این تحقیق که توسط پژوهشگران دانشگاه فناوری «تویوهاشی» در ژاپن منتشر شده، آمده است که براساس این مطالعه، در آینده نزدیک امکان ساخت یک دستگاه کارآمد برای خواندن افکار افراد و بازتاب آنها به دیگران میسر است. حتی این احتمال را مطرح کردند که تنها در عرض پنج سال بتوان دستگاهی برای خواندن افکار انسان ساخت که به راحتی توسط یک اپلیکیشن تلفن همراه اداره شود.

 

 
 

 

در این تحقیق جدید، محققان دانشگاه «تویوهاشی» با استفاده از «نوار مغزی "EEG"»، امواج مغزی افراد را در حین صحبت کردن کنترل کردند. سپس آنها با استفاده از «فراگیری ماشینی» و مطابق با رویه‌ای که برای ساخت هوش مصنوعی استفاده می‌شود، امواج مغزی افراد را با هجاها و اعداد مطابقت دادند. در بیانیه دانشگاه تویوهاشی آمده است که فناوری ابداع شده می‌تواند اعداد صفر تا 9 را با 90 درصد دقت و با استفاده از امواج مغزی و یا نوار مغزی که در حین شمارش اعداد گرفته می‌شود، تشخیص دهد. همچنین این دستگاه در تشخیص 18 تک هجای ژاپنی به دقت 61 درصدی دست یافت که این عملکرد از عملکرد تحقیقات قبلی بهتر بود.

 

 
 

 

چارچوب پژوهشی متفاوتی توسط این گروه تحقیقاتی ابداع شد که می‌تواند در یک سری داده‌های کوچک به عملکرد بالایی دست یابد. آنها اکنون برنامه دارند که یک «رابط مغز و کامپیوتر» ابداع کنند که بتواند لغاتی را که تنها تصور می‌شوند و ادا نمی‌شوند، شناسایی کند. این فناوری در وضعیت سندرم قفل شدگی که به عدم تحرک اندام‌ها در عین حفظ هوشیاری اطلاق می‌شود و نیز برای افراد معلول که توانایی ارتباط کلامی خود را از دست داده‌اند، احتمالا می‌تواند کمک کننده باشد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    831 بازدید

    1 نظر

    درج: 30 مهر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (1 مورد)

    عالیه!!!!!!!!
    .
    1399/08/1 - 15:52
  • 0
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir