آدمک های باهوش تست تصادف

0
آدمک های باهوش تست تصادف

check konid mersiدرحال حاضر آدمک‌های تست تصادف نسبت به دوره‌های قبلی باهوش‌تر شده‌اند. این آدمک‌ها با هر شکل و اندازه‌ای در دسترس محققان قرار دارند و در بدترین شرایط انجام دادن این تست، استخوان‌هایشان شکسته شده، به ستون فقرات آن‌ها فشار وارد آمده و مفاصل آن‌ها به شدت خرد و خمیر می‌شوند و از جا در می‌آیند ولی به جای این که با شتاب به سمت بیمارستان برده شوند، مورد بررسی‌های موشکافانه مهندسین قرار می‌گیرند. جمعی از مهندسان اطلاعات ضبط شده تست تصادف را جمع آوری کرده و دوباره هرکدام از بخش‌های شکسته آدمک‌ها را جاینمایی می‌کنند و با اطلاعات به دست آمده به سمت ساخت خودروهای ایمن‌تر پیش می‌روند.

 

 
 

 

در دوره‌های پیشین آدمک‌ها، افرادی خوش تیپ در مقیاس انسان بودند و از فوم لاستیک و فولاد ساخته می‌شدند اما در حال حاضر آدمک‌های تست تصادف از ابزاری با تکنولوژی بالا استفاده می‌کنند که زندگی تعداد زیادی از انسان‌ها را نجات می‌دهد. در آزمایشگاه تست انسان گونه جنرال موتورز در میلفورد میشیگان، آدمک‌های تست هزاران بار اطلاعات را در یک ثانیه ضبط کرده و انتقال می‌دهند. این آدمک‌ها که به بیش از ۸۰ سنسور وصل هستند، می‌توانند به مهندسان ایمنی اطلاعات مورد نیاز را درباره این که چه میزان و چه نیروهایی را طی تصادف تحمل کرده‌اند، بدهند.

 

 
 

 

جک جنسن، مهندس ایمنی جنرال موتورز و مدیر فنی “آزمایشگاه آدمک” در میلفورد می‌گوید: تست‌های تصادف به شما معیار می‌دهد. وی توضیح می‌دهد: نوع، شکل، اندازه و تعداد آدمک‌ها به کارشناسان این شانس را می‌دهد تا تست‌های تصادف را در موقعیت‌های مختلف و متفاوت انجام دهند. شرکت جنرال موتورز تقریباً ۲۵ میلیون دلار برای ۲۰۰ آدمک تست تصادف سرمایه گذاری کرده است. براساس مطالبی که گفته شد این آدمک‌ها مثل اعضای یک خانواده با هر سن و سایزی هستند. به طوری که از شش فوت و ۲۳۳ پوند وزن آدمک مرد گرفته تا آدمکی با پنج فوت قد و ۱۰۵ پوند وزن از جنس آدمک زن. این‌ها آدمک‌هایی هستند که شبیه بچه‌ها، نوپاها و حتی نوزادان متولد شده هستند. هر کدام از آن‌ها قسمتی از ابزارآلات خودرویی هستند که به سنسورها مجهز شده تا نیروی تأثیر تصادف را ثبت کند. مدل‌های جدید و بسیار پیشرفته بیش از ۴۰۰ هزار دلار می‌ارزد.

 

 
 

 

دراکثرموارد، استخوان‌های پلاستیکی و قفسه دنده‌های لاستیکی و فولادی در طراحی آدمک‌ها جا داده شده‌اند تا تاثیرات تصادف بر روی پوست و استخوان بدن انسان را به بهترین شکل الگوبرداری کنند. ساختار اصلی هر آدمک یک اسکلت فولادی قوی و محکم است که ترکیبی از لاستیک، وینیل و فوم آن را پوشش داده است. جنرال موتورز الگویی را برای طراحی‌های آدمک تست تصادف با مدل هیبرید سه ایجاد کرده است که آغاز توسعه و گسترش آن به دهه ۱۹۷۰ بر می‌گردد.

 

 
 

 

برای انجام هر تست تصادف که شامل خودرو و آدمک است یک خودروساز صدها شبیه ساز کامپیوتری را انجام می‌دهد که اطلاعات را پشتیبانی کرده و سناریوهای تست بی شماری را انجام دهد. این شبیه سازهای واقعی هر چیزی از جمله اندازه سرنشین تا شرایط آب و هوا و حتی اصطکاک خودرو بر روی جاده را مد نظر قرار می‌دهند. با این اوصاف امروزه در عصر دیجیتالی که قرار داریم آدمک‌های تست تصادف برای ایمنی خودروها از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و در اندازه‌های مختلفی ساخته شده تا بتوانند وظایف ویژه‌ای مانند تصادف‌های از جلو، کنار و عقب را انجام دهند.

پروفسور لتا جیکبسون، کارشناس فنی خودروهای ولوو در مرکز ایمنی گوتنبرگ، سوئد، تکنولوژی را آغاز کرده تا زمان تصادف از عقب، مهره‌های گردن جابه جا نشود. این روش با همکاری مشترک ولوو، ساب، دانشگاه فنی چاملر سوئد و اتولیو، بایورید (نام آدمک تست تصادف از عقب) به توسعه و گسترش وسایل ایمنی کمک می‌کند تا جابه جایی مهره‌های گردن در تصادف از عقب کمتر انجام بگیرد. هم اکنون خودروسازان در سراسر جهان این آدمک را برای اهداف آزمایشی خود تطبیق داده‌اند.

 

 
 

 

جیکبسون شرح می‌دهد: حتی یک دستگیره در نیز جنبه‌های ایمنی دارد در نتیجه برای ساخت یک خودرو باید تمامی زوایای ایمنی آن را در نظر گرفت تا هر سرنشین بتواند بعد از تصادف در را باز کند. وی که با گروهی متشکل از تقریباً ۱۰۰ مهندس ایمنی با همکاری دپارتمان طراحی کار می‌کند، روزانه بیش از پنج تست تصادف را در آزمایشگاه ایمنی ولوو انجام می‌دهد.

در این تست خودرو به مانعی ثابت برخورد می‌کند و به خودرو فشار بسیار زیادی وارد می‌شود و فقط به بخش کوچکی از ساختار جلویی آدمک ضربه زده می‌شود.

 

 
 

 

در شانه‌های آدمک، طراحی اصلاح شده‌ای صورت گرفته تا در این تست سخت بهتر بتواند نیروهای وارد آمده بر این بخش را ثبت و ضبط کند.

پس از پایان این دوره کاری، برخی از آدمک‌های خوش شانس این فرصت را دارند تا به زمان بازنشستگی برسند. تابستان سال پیش، پس از ۱۵ سال خدمات انسان دوستانه، آدمک مدل ۵۰ ایچ-یک به بازنشستگی رسمی رسید و زمانی که به موزه ملی اسمیت سونیان برای تاریخ امریکا در واشنگتن دی سی اعطا شد با وجود این که بازوها و پاهای زیادی را در راه انجام وظیفه از دست داد، ولی هم چنان دست نخورده، صحیح و سالم بوده و در معرض نمایش عموم قرار داده شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    986 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 مهر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir