جدیدترین نسخه سلاح های ضد پهپاد

0
جدیدترین نسخه سلاح های ضد پهپاد

پهپادها را می توان در میان عجیب ترین تکنولوژی های روز دنیا طبقه بندی کرد. درواقع پهپادها نه تنها کارکردهای مسالمت آمیز پرشماری دارند بلکه شامل طیف وسیعی از فعالیت های نظامی و جاسوسی نیز می شوند.

اما همانقدر که کنترل و هدایت پهپادها دشوار و نیازمند دقت است، هدف گرفتن و خارج کردن این دستگاه ها از مدار حرکت شان دشوار و ناممکن به نظر می رسد. اگرچه تا زمانی که پهپادها کارکردهای مخربی ندارند، لزومی به ایجاد اختلال در عملکرد آنها حس نمی شود.

همزمان با رشد و توسعه استفاده از پهپادها، دستگاه های متعددی با هدف ایجاد اختلال در کارکرد پهپادها طراحی شدند، در این میان یک شرکت استرالیایی از جدیدترین نسخه سلاح های ضد پهپاد رونمایی کرده است. ظاهر این سلاح بی شباهت به یک مسلسل پیشرفته نیست، اما کارکرد این اسلحه هیچ شباهتی به طرز کار مسلسل ندارد.

نام این سلاح جدید و جالب DroneGun است. نامی که گرچه بخش ابتدایی نام خود را از نام شرکت سازنده (droneshields) وام گرفته، اما به لحاظ آوایی بی شباهت به تلفظ نام اژدها (dragone) نیست. این انتخاب هوشمندانه باعث می شود نام این سلاح به عنوان یک اژدهای خفته و بی صدا در اذهان افراد ثبت شود. Dronegun، بدون آنکه آتش و سروصدا تولید کند از طریق ارسال امواج مختل کننده رادار، عملکرد پهپاد ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

 
 

 

درواقع برای استفاده از این پهپاد قرار نیست منتظر هیچ نوع دود و آتش و سروصدای اضافی باشید، تنها کافی است اسلحه را به سمت موقعیت پهپاد نشانه گرفته و از طریق امواج نامرئی تدارک سقوط دشمن را ببینید. این عملکرد به ظاهر ساده، روند اجرایی پیچیده ای دارد و در موقعیت های نظامی بسیار کارآمد به نظر می رسد، قدرت برد این دستگاه تا دوکیلومتر تخمین زده شده است. همزمانی قدرت بالای دستگاه با انجام عملیات ها در کمترین سروصدای اضافی، باعث شده این سلاح به یک محصول قدرتمند برای مبارزه با پهپادهای مخرب جاسوسی تبدیل شود.

اما این همه ماجرا نیست، یکی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه بخش «بازگشت به خانه» است. این بخش به کاربر سلاح donegun کمک می کند تا از طریق ارسال امواج به محل اختفای کنترل کننده پهپاد پی برده و به سرعت اقدام به دستگیری وی کند، به عبارت دیگر با کمک این سلاح می توان با یک تیر دو نشان زد و نه تنها عملیات خرابکاری را مختل کرد، بلکه فرد خاطی را در کوتاه ترین زمان شناسایی کرد.

 

 
 

 

با توجه به تمامی این قابلیت ها طبیعی است که استفاده از این سلاح جدید برای عموم آزاد نیست و فروش آن تنها به ادارات و موسسات نظامی یا وابسته به سازمان های نظامی و آموزشی آزاد است. از مهم ترین کارایی هایی که برای این دستگاه پیش بینی شده، می توان به مواردی مثل کنترل مرزها، حفظ حریم هوایی و امنیتی و تامین امنیت مناطق مهم نظامی و تسلیحاتی اشاره کرد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,004 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 مهر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir