کتانی‌های هوشمند نایک

0
کتانی‌های هوشمند نایک

با وجود اینکه ۲۰۱۹ زمان کاربرد مواد مورد استفاده در هوافضا در طراحی کفش می باشد، ولی ما همچنان برای فیت کردن کفش به پایمان از بند های معمول استفاده می کنیم. امروزه نایک بند کفش را فراموش کرده و به تولید کفش های هوشمند برروی پلتفرم ‘Nike adapt’ روی آورده است. Nike adapt با شروع در بسکتبال، کفش های قابل تنظیم دیجیتال را ارائه داده که موجب بهبود عملکرد و همچنین سبک زندگی شده است. ورزشکاران توسط تلفن همراهشان می‌توانند با توجه به اولویت های شخصی و تغییرات محیط، کفش را آپدیت نمایند. محصولات هوشمند به هدف نهایی نایک که تولید محصولات منطبق با سرعت ورزش بوده نزدیک می‌باشند.

هدف نایک فراتر از صرفا محصول بوده است. خرید این کتانی آغاز یک رابطه است که تا مدت‌های طولانی پس از خرید کفش ادامه دارد. برای اولین بار ورزشکاران قادر خواهند بود تا به صورت دستی یا از طریق تکنولوژی وابسته به تلفن هوشمند کفش‌های خود را با ویژگی ها و خدمات جدید ارتقا دهند. به دلیل تغییر نیازهای پا در زمان های مختلف و با توجه به ورزش مدنظر و حرکات خاص، کفشی که در یک لحظه راحت بوده، ممکن است چند دقیقه بعد فشار ایجاد کند.

 

 
 

 

نایک با تمرکز بر روی تناسب، کیفیت سایز شدن کفش را افزایش داد. Fit adapt، موتور سایز شونده خودکار می باشد که با سیستم کیپ کننده کابل که دورتادور کفش قرار گرفته کار می‌کند. این سیستم بر اساس “دو نقطه عملکرد” طراحی شده است، بدین صورت که زمانی که ورزشکار با سیستم کنترل که در فوم کفی کفش تعبیه شده تعامل برقرار می کند، به طور همزمان یک جفت موتور که در دو نقطه کفش قرار گرفته شروع به کار می کند. این کار موجب می‌شود سایز شدن در سراسر کفش به یک اندازه باشد. شارژ باطری بیسیم بوده و کفش برای شارژ بر روی پد شارژ فشرده قرار می‌گیرد.

 

 
 

 

تیم دیزاین حرکات یک بسکتبالیست را بررسی کردند تا سایز شدن این کفش را بهینه سازند. تیم به این نتیجه رسید که ۴۰% حرکات پا به جلو و عقب بوده در حالی که ۲۰% حرکات جانبی می باشد. در تمام این حرکات ورزشکار تقریباً دو برابر وزن بدن خود را اعمال میکند. از آنجایی که در بسکتبال پا باید در همه جهت ها کار کند، جنس این کفش از ماده بافته شده به نام quadfit می باشد که برای اولین بار در کفش بسکتبال ارائه شده است. به منظور افزایش قابلیت شخصی سازی، یک پالت رنگی ورزشکار را قادر می سازد تا کفش دلخواه خود را با رنگ بندی مختلف LED انتخاب کند.

 

 
 

 

نایک اولین کتانی خود با این قابلیت که به نام hyper adapt 1.0 می‌باشد را در سال ۲۰۱۶ ارائه کرد. برخلاف این مدل جدید و بهینه، ورژن اصلی فاقد اتصال بیسیم بوده است و به جای آن کاربر با فشردن یک دکمه کفش را سایز پا می‌کرد. مدل Nike adapt BB، اولین محصول به روز شده شرکت نایک می‌باشد بدین علت که رابطه تقریباً مسالمت‌آمیز میان اپلیکیشن کفش و آپدیت های نرم افزارهای نصب شده وجود دارد. از آنجایی که سیستم Fit adapt کیفیت  سایزشدن کفش بسکتبال را افزایش می‌دهد، قدم بعدی استفاده از این سیستم در سایر ورزش ها و محصولات میباشد که هر کدام با نیازهای منحصر به فرد برای تناسب در فضاهای مختلف می باشد.

 

 
 

 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,214 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 مهر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir