دبی در حال ساختن ربات های پلیس

0
دبی در حال ساختن ربات های پلیس

شاید زمان آن رسیده است که بشر در استفاده از تکنولوژی کمی تعلل کند. اگر تور چین را خریداری کنید به پلیس روباتیک برخواهید خورد. پلیس هایی که نه در آزمایشگاه ها بلکه در سطح شهر به اعمال قانون مشغولند.

این پلیس های آهنی جایگزین نیروهای امنیتی ساده ای شده اند و بیستر در نقش پلیس های سیار که در زمینه سامانه اطلاعاتی فعالیت می کنند، یعنی اطلاعات مورد نیاز و کلی را در اختیار شهروندان قرار می دهند.

این پلیس آهنی چینی AnBot نام دارد و در ایستگاه های قطار و فرودگاه ها مستقر شده است. این روبوکاپ‌ها با بهره گیری از فناوری تشخیص چهره، می تواند مجرمان و تبهکاران احتمالی را شناسایی و دنبال نماید و در صورت نیاز، اطلاعات لازم را به مرکز کنترل انسانی انتقال دهد.

امارات با معرفی اولین افسر پلیس رباتی در دبی این امید را برای ما زنده کرده است. البته این ربات توسط کمپانی اسپانیایی PAL Robotics طراحی شده است.

این ربات با نام REEM به قامت 167.64 سانتی متر می باشد و شبیه به یک شوالیه در یک زره پلاستیکی سفید رنگ است که البته به حای یک اسب بر روی یک چرخ قرار دارد.

این اولین گام برای اداره پلیس دبی می باشد. هدف این است که تا سال 2030 ، 25 درصد پلیس را رباتها تشکیل دهند.

سرتیپ خالد ناصر الرزوقی مدیر کل بخش خدمات هوشمند پلیس دبی اعلام کرد: ما به دنبال این هستیم که تمام قسمت های دبی را هوشمند کنیم . تا سال 2030 ما اولین ایستگاه پلیس هوشمند که نیاز به کارمندان انسانی ندارد خواهیم داشت.

 

 
 

 

 

 
 

 

حالا پلیس ربات چه کار خواهد کرد:

نمونه اولیه در سال پیش توسط GITEX رونمایی شد (که در نمایشگاهی تجاری مبتنی بر الکترونیک در دبی بود). افراد این ربات را در کیوسکی می‌دیدند و می توانستند با یک رابط صفحه نمایش لمسی با او در ارتباط باشند.با استفاده از یک تبلت یکپارچه در ناحیه میانی ربات، مردم می توانستند جرایم را گزارش دهند ، مدارک را ارسال کنند و جریمه راهنمایی رانندگی خود را پرداخت کنند. هنوز مشخص نیست از آن زمان تا به الان آیا این ربات به روزرسانی شده است یا نه ؟ اگرچه پلیس دبی با شرکت های Watson, IBM’s AI system بر روی تشخیص دستور صدا در حال کار کردن است. درنهایت هدف آنها این است که یک ساختمان کامل از ربات ها استفاده کنند.

 

 
 

 

اما ایا هوشمند کردن اداره پلیس به معنای بهتر شدن آن است ؟ هنوز مشخص نیست که مردم چه واکنشی به افسر های رباتی دارند و آیا مردم به آنها اعتماد خواهند کرد؟ آیا آنها فکر می کنند که یک ربات پلیس به اندازه یک فرد تعصب شغلی دارد؟ ممکن است گزارش دادن جنایات به یک ربات برای افراد غیر معمول باشد که همین منجر به کم شدن گزارش ها شود.

در حالی که این سوال ها اطراف پیاده سازی این افسر های پلیس وجود دارد به احتمال زیاد سایر کشور ها منتظر این ربات ها در دبی می شوند و با سبک سنگین کردن امکان ساخت این پلیس ها تصمیم می گیرند که آیا این موضوع را اجرا کنند یا نه ؟

 

 
 

 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,103 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 شهریور 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir