نخستین تیک‌آف یک هواپیما بدون دخالت دست

+1
نخستین تیک‌آف یک هواپیما بدون دخالت دست

شرکت "ایرباس" در راستای حرکت به سمت توسعه هواپیماهای بدون خلبان موفق شد یکی از هواپیماهای خود را بدون دخالت خلبان از زمین بلند کند.

در حالی که امروزه بحث توسعه خودروهای بدون راننده یا همان خودران خیلی داغ است، اکنون به نظر می‌رسد زمان آن رسیده است که با هواپیماهای بدون خلبان هم آشنا شویم.

شرکت "ایرباس"(Airbus) به تازگی داستان اولین برخاستن(تیک‌آف) خودکار موفقیت آمیز خود را همراه با تصاویر آن به اشتراک گذاشته است. این بدان معنی است که یک هواپیما بدون هرگونه دخالت یا کمکی از جانب خلبانان از زمین بلند شده است.

هواپیمای مذکور از مدل "A۳۵۰-۱۰۰۰" ایرباس بوده که این آزمایش را در تاریخ ۱۸ دسامبر در فرودگاه تولوز-بلانیاک فرانسه با موفقیت پشت سر گذاشته است.

هواپیماهای بدون خلبان

دیدگاه ایرباس در مورد پروازهای تجاری بدون خلبان یک قدم به تحقق نزدیک‌تر شده است، چرا که تلاش موفقیت آمیز ماه گذشته این شرکت برای بلند کردن یک هواپیما بدون دخالت خلبانان، آنها را به هدف‌شان نزدیک‌تر کرده است.

در طول این آزمایش، دو خلبان در کابین خلبان نشسته بودند و آماده بودند تا در صورت پیش‌آمد هرگونه اختلال، کنترل هواپیما را در دست بگیرند.

کاپیتان "یان بیوفیلز" یکی از خلبانان حاضر در این هواپیما گفت: ما اهرم‌های مخصوص تیک‌آف را به حالت برخاستن منتقل کردیم و نشستیم تا ببینیم هواپیما چگونه خود را از روی زمین بلند می‌کند و شاهد بودیم که هواپپیما به طور خودکار شروع به حرکت و سرعت گرفتن و حفظ خود در خط میانی باند شد. سپس دماغه هواپیما شروع به اوج گرفتن کرد تا شرایط لازم برای بلند شدن هواپیما مهیا شود و در نهایت، چند ثانیه بعد اوج گرفتیم و به حالت پرواز درآمدیم.

ایرباس توضیح داد که این فناوری با "سیستم ابزار فرود"(ILS) که از قبل در هواپیماهای سراسر جهان استفاده می‌شود، متفاوت است، چرا که فناوری برخاستن خودکار از فناوری تشخیص تصویر محیط که مستقیماً روی هواپیما نصب می‌شود، استفاده می‌کند.

 

 
 

 

آینده ایرباس

این آزمایش و برنامه خودران‌سازی هواپیماها توسط ایرباس برای هواپیمای سازان اروپایی اتفاق مهمی است، زیرا می‌تواند به پروژه تاکسی‌های پرنده، برخاستن و فرود خودکار کمک کند.

همچنین شرکت‌های هواپیمایی با استفاده کمتر از خلبانان به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستند و این برنامه می‌تواند برای این هدف مفید باشد.

اما شاید بزرگترین چالش در این راه، متقاعد کردن مردم به این باشد که سوار یک پرواز کاملاً خودکار و بدون خلبان شوند

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    877 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 دی 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir