بی‌ام‌و X2 پلاگین هیبرید رونمایی شد

+1
بی‌ام‌و X2 پلاگین هیبرید رونمایی شد

بی‌ام‌و از نسخه‌ی پلاگین هیبرید کراس‌اور X2 با کد xDrive25e رونمایی کرد. این خودرو از قوای فنی مشترک با X1 پلاگینی هیبریدی برخوردار است و مصرف سوخت ۱/۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

بی‌ام‌و به‌طور رسمی مدل X2 xDrive25e پلاگین هیبریدی را معرفی کرد. هر دو این مدل‌های X1 و X2 بخشی از برنامه‌ی بزرگ بی‌ام‌و برای تولید خودروهای الکتریکی به منظور کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن در اروپا هستند. X2 پلاگین هیبریدی امسال وارد بازار خواهد شد و از یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر توربوشار‌ژردار استفاده خواهد کرد. پیشرانه‌ی بنزینی این خودرو می‌تواند ۱۲۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و در کنار آن از یک موتور برقی با قدرت ۹۴ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۵ نیوتن‌متر هم استفاده شده است. انرژی مورد نیاز این موتور الکتریکی از یک باتری لیتیوم یون ۱۰ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. 

 

 
 

 

مجموع توان قوای محرکه‌ی این خودرو به ۲۱۷ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۳۸۵ نیوتن‌متر می‌رسد. درنتیجه بی‌ام‌و X2 پلاگین هیبرید می‌تواند در زمان ۶.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت این مدل نیز دو کیلومتر بر ساعت بالاتر از مدل X1 و ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است. حداکثر سرعت بی‌ام‌و X2 پلاگین هیبریدی هم در حالت برقی نیز مشابهX1 پلاگین هیبریدی به ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. 

 

 
 

 

هر دو مدل پلاگین هیبریدی X1 و X2 شعاع حرکتی ۵۷ کیلومتر را در حالت برقی دارند. برای شارژ کردن باتری‌ این خودروها با استفاده از پریز برق خانگی به ۵ ساعت زمان نیاز است ولی با استفاده از شارژر سریع بی‌ام‌و که BMW i Wallbox نام دارد می‌شود باتری را در ۳/۵ ساعت شارژ کرد. مصرف سوخت متوسط این مدل ۱/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در هر کیلومتر نیز تنها ۴۳ گرم گاز دی اکسید کربن تولید می‌کند. میزان مصرف برق این خودروها نیز به‌طور متوسط بین ۱۴.۲ تا ۱۳.۷ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر برای مدل X2 و ۱۴/۳ تا ۱۳/۸ کیلووات ساعت برای مدل X1 است. تمامی اعداد مربوط به مصرف سوخت این خودروها با استانداردهای WLTP محاسبه شده‌اند.

 

 
 

 

پیشرانه‌ی احتراق داخلی بنزینی در بی‌ام‌و X2 پلاگین هیبریدی نیروی خود را با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی استپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و موتور برقی نیز با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی تک سرعته به چرخ‌های عقبی متصل است. به‌گفته‌ی بی‌ام‌و این نوع سیستم چهارچرخ محرک هیبریدی تقسیم نیروی سریع و دقیقی را بین چرخ‌های جلو و عقب انجام می‌دهد و رانندگی راحت همراه‌با قابلیت حرکتی بالا را برای خودرو فراهم می‌کند.

بی‌ام‌و هنوز اعلام نکرده که مدل‌ X2 xDrive25e از چه زمانی وارد بازار ایالات متحده می‌شود ولی باتوجه به اینکه مدل پلاگین هیبریدی X1 تنها در بازار اروپا عرضه می‌شود شانس عرضه‌ی این خودرو نیز در بازار آمریکا بسیار پایین است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    667 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 دی 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir