بی ام و Z4 و تویوتا سوپرا با تیونینگ AC اشنیتزر

0
بی ام و Z4 و تویوتا سوپرا با تیونینگ AC اشنیتزر

شرکت تیونینگ آلمانی AC اشنیتزر بسته ارتقای جدید خود برای تویوتا سوپرا مدل ۲۰۲۰ و نسل جدید بی‌ام‌و Z4 را رونمایی کرد. محصول AC اشنیتزر برای مدل Z4 M40i طراحی شده است؛ اما برای نسخه‌های ضعیف نیز بسته‌های ارتقا وجود دارند که شرکت‌های دیگر عرضه کرده‌اند.

بی‌ام‌و Z4 M40i در بازار آمریکا با پیشرانه‌ی سه‌لیتری ۶ سیلندر خطی توربو با قدرت ۳۸۲ اسب‌بخار عرضه می‌شود؛ ولی در بازار اروپا به‌دلیل قوانین زیست‌محیطی سخت‌گیرانه‌تر، قدرت پیشرانه‌ی M40i به ۳۴۰ اسب‌بخار کاهش پیدا کرده است. AC پس از اعمال تغییرات در پیشرانه‌ی این مدل می‌تواند قدرت را به ۴۰۰ اسب‌بخار و گشتاور را نیز از ۵۰۰ نیوتن‌متر به ۶۰۰ نیوتن‌متر افزایش دهد.

برای اینکه شکل ظاهری Z4 با قدرت آن همخوانی داشته باشد، تیونر کیت بدنه‌ی اسپرت جدیدی هم برای این خودرو طراحی کرده است که اسپلیتر جلو و اسپویلر دوگانه‌ی عقب رکاب‌های جانبی بزرگ‌تر و هواکش‌های روی کاپوت را شامل می‌شود. رینگ‌های استاندارد Z4 نیز با رینگ‌های جدید ۲۰ اینچی جایگزین شده‌اند که امکان سفارش آن‌ها در دو طرح متفاوت وجود دارد. درکنار این رینگ‌های جدید، خریداران می‌توانند درخواست نصب سیستم تعلیق جدید را نیز بدهند که ارتفاع را ۲۵ میلی‌متر کاهش می‌دهد. 

 

 
 

 

سیستم اگزوز نیز با چهار خروجی تغییراتی به‌خود دیده تا صدایی جذاب‌تر مانند مدل‌های M تولید کند. درحقیقت، این مدل می‌تواند نقش Z4 M را بازی کند که بی‌ام‌و هیچ‌وقت آن را تولید نخواهد کرد. درون کابین بی‌ام‌و Z4 نیز تغییراتی مانند پدال‌های تعویض دنده‌ی آلومینیومی پشت فرمان، پدال‌های آلومینیومی، استراحتگاه پای چپ آلومینیومی و جاکلیدی جدید هستند. AC اشنیتزر این مدل را با گارانتی پنج‌ساله عرضه می‌کند.

محصول دوم AC اشنیتزر تویوتا سوپرای جدید است. بسته ارتقای AC اشنیتزر برای تویوتا سوپرا شامل ارتقای فنی و ظاهری است. 

تیونر ابتدا اسپلیتر جلو اسپرت روی تویوتا نصب کرده و سپس باله‌ی عقب بزرگی هم روی صندوق عقب قرار داده است. رینگ‌های ۲۰ اینچی پنج‌پره‌ای روی سوپرا نصب شده‌اند و حتی قاب پلاک جلو نیز تغییر کرده است؛ اما جذاب‌ترین بخش تویوتا سوپرای AC اشنیتزر قسمت فنی آن است که قدرت این خودرو را از ۳۴۰ به ۴۰۰ اسب‌بخار افزایش داده است. همچنین، تیونر کیت صداخفه‌کن اسپرت در عقب خودرو نصب کرده است که بخشی از سیستم اگزوز این خودرو محسوب می‌شود. خروجی‌های اگزوز سوپرا در دو نسخه‌ی کربنی و فولادی دردسترس هستند. AC اشنیتزر پس از اعمال این تغییرات روی تویوتا سوپرا همچنان استاندارد WLTP اروپا را حفظ کرده است.

 

 
 

 

برای سازگاری با قدرت چشمگیر پیشرانه، AC سیستم تعلیق را نیز ارتقا داده و از کمک‌فنرهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده کرده است. همچنین، با کاهش ارتفاع ۲۵ میلی‌متری محور جلو و عقب، مرکز ثقل خودرو را پایین‌تر آورده تا پایداری آن در پیچ‌ها افزایش پیدا کند. AC اشنیتزر هنوز قیمت بسته‌ی تیونینگ خود برای سوپرا را اعلام نکرده؛ ولی گفته شده از بهار آینده وارد بازار خواهد شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    927 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 آذر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir