ناسا جزئیات بیشتری درباره سطح‌نشین قمری ارائه داد

0
ناسا جزئیات بیشتری درباره سطح‌نشین قمری ارائه داد

ناسا جزئیات بیشتری درباره‌ی اولین نمونه‌ی سطح‌نشین قمری برای فرود بر سطح ماه تا سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که به‌دنبال آن، طرح بهبودیافته ارائه خواهد شد. ناسا این خبر را همراه‌ با تکمیل فضاپیمای اوریون منتشر کرد که در سال ۲۰۲۱، به پیرامون ماه سفر خواهد کرد. آرتمیس ۱ (مأموریت بازگشت به ماه) پس از گذشت تقریبا ۴۷ سال (۱۹۷۲ آخرین سال فرود روی ماه)، راه را برای فرود مجدد روی سطح ماه هموار خواهد کرد.

دولت آمریکا خواستار پیشنهادهایی برای طراحی سطح‌نشین است که ظرفیت فرستادن دو فضانورد را به قطب جنوب ماه تا سال ۲۰۲۴ داشته باشد. هدف بعدی شرکت‌ها طراحی سطح‌نشین بهبودیافته با ظرفیت حمل چهار فضانورد و امکان اقامت طولانی‌تر در ماه به‌مدت یک شبانگاه دوهفته‌‌ای قمری است.

سطح‌نشین پیشنهادی از طرح‌های ناسا برای بازگشت پایدار به ماه ازجمله ساخت پایگاه در ماه پشتیبانی می‌کند. ناسا در ماه مه اعلام کرد ۱۱ شرکت در حال بررسی و توسعه‌ی طرح‌های اولیه‌ای برای سطح‌نشین‌های قمری هستند. این سطح‌نشین سفر خود را از ایستگاه فضایی کوچک واقع در مدار پیرامون ماه به‌نام گیت‌وی (Gateway) آغاز خواهد کرد.

 

 
 

 

ناسا در ۲۰ ژوئیه مصادف با پنجاهمین سالگرد اولین فرود روی ماه، ماژول تکمیل‌شده‌ی خدمه‌ و ماژول سرویس اوریون را برای مأموریت آرتمیس ۱ رونمایی کرد. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، در سالگرد جشن مأموریت آپولو ۱۱ در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا (KSC) این خبر را اعلام کرد. لیزا کالاهان، معاون و مدیرکل بخش تجاری فضایی لاکهید مارتین است که ماژول خدمه‌ی اوریون را برای ناسا ساخته است. کالاهان در جریان آن مراسم گفت:

اوریون نوع جدید و منحصربه‌فردی از فضاپیمایی است که برای پروازهای طولانی‌مدت فضایی طراحی شده است و هدف آن ارسال فضانوردان به ماه و اولین انسان‌ها به مریخ و بازگشت ایمن آن‌ها است. اوریون به اکتشافات فضایی در منظومه‌ی شمسی سرعت می‌دهد و نقطه‌ی آغاز دستاوردهای فضایی در عصر حاضر محسوب می‌شود.

لاکهید مارتین و ناسا و دیگر پیمان‌کاران پشتیبان پروژه ماژول خدمه‌ی اوریون را در KSC به پایان رسانده‌اند. این پروژه شامل نصب کامپیوترهای اویونیک (الکترونیک فضاپیما) کپسول اوریون، سامانه‌های برقی، سامانه‌ی پیشرانش، ۱۱ چترنجات و بزرگ‌ترین سپر حرارتی ساخته‌شده تاکنون است. ماژول خدمه برای فرستادن چهار فضانورد به مدار بالای زمین طراحی شده است.

ظرفیت طرح اولیه‌ی سطح‌نشین قمری دو فضانورد است
هفته‌‌ی گذشته، کپسول و ماژول سرویس در کندی به یکدیگر وصل شدند. ماژول سرویس شامل تأمین توان و دیگر سامانه‌های پشتیبانی حیات برای ماژول خدمه و ۳۳ موتور متفاوت برای مانور فضاپیما است. سازمان فضایی اروپا (ESA) ارائه‌کننده‌ی این ماژول و ایرباس سازنده‌ی آن است.

فضاپیمای تکمیل‌شده‌ی اوریون به‌زودی مجموعه‌ای از آزمایش‌های سیستم یکپارچه را خواهد گذراند. این فضاپیما در ماه سپتامبر برای انجام مجموعه‌ای از آزمایش‌های محیطی ازجمله آزمایش‌های محفظه‌ی گرمایی خلأ و تداخل الکترومغناطیسی و سازگاری به پایگاه فضایی پلوم‌بروک ناسا منتقل خواهد شد.

لاکهید مارتین قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۰ و پس از بازگشت اوریون به KSC تا پایان سال، این فضاپیما را وارد مرحله‌ی آماده‌سازی نهایی کند. اوریون با راکت اسپیس لانچ سیستم (SLS) پرتاب می‌شود که بوئینگ تا سال ۲۰۲۱ آن را خواهد ساخت. در طراحی پرتاب‌کننده‌ی عظیم SLS که ارتفاع آن از یک ساختمان ۳۰ طبقه بیشتر است، از فناوری برنامه‌ی فضایی شاتل الهام گرفته است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    874 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 مرداد 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir