در المپیادهای جهانی علمی کسب مدال تنها هدف نباشد

+1
در المپیادهای جهانی علمی کسب مدال تنها هدف نباشد

مسؤول کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر با ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت «مریم میرزاخانی»، تنها دارنده مدال فیلدز در بررسی چالش‌های تحول در نظام آموزشی کشور، گفت: همانطور که نمی‌توان گفت ورزش قهرمانی بهتر است یا ورزش همگانی؟ المپیادهای جهانی و جنبه‌های قهرمانی علمی باعث ایجاد شوق و علاقه در بین دانش‌آموزان می‌شود. در این مسابقات نباید تنها هدف کسب مدال باشد و اگر دانش‌آموزان برای آموختن و ایجاد دوستی و نشاط وارد این رقابت‌ها شوند، به نتایج بهتری می‌رسند.

علی شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند انتخاب دانش‌آموزان برای حضور در رقابت‌های جهانی تصریح کرد: در کل کشور تنها 4 نفر در تیم ملی المپیاد کامپیوتر قرار دارند. در مرحله اول رقابت المپیاد کامپیوتر 10 هزار نفر شرکت‌کننده وجود دارد که این تعداد در المپیاد ریاضی تا 40 هزار نفر هم می‌رسد. این تعداد در مراحل بعدی به 60 و 40 نفر کاهش پیدا می‌کند که به تمام 40 نفر در مرحله پایانی مدال المپیاد تعلق می‌گیرد.

مسؤول کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر با اشاره به اینکه در مرحله اول این المپیاد سوالات، معماگونه هستند و نیازی به برنامه‌نویسی و حتی داشتن کامپیوتر وجود ندارد، افزود: دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سایت opedia.ir سوالات سال‌های گذشته را دریافت کنند.

شریفی با اشاره به برخی از اقدامات کمیته المپیاد در دسترسی برابر دانش‌آموزان به اطلاعات گفت: در برخی از مدارس تهران یا مراکز استان‌ها،‌ اساتید برجسته، منابع و کتاب‌هایی وجود دارند که در سایر نقاط کشور در دسترس نیستند، اما این کمیته با استفاده از ظرفیت سایت opedia.ir کوشیده است تا با انتشار آنلاین منابع و سؤالات سال‌های گذشته این اطلاعات را در اختیار تمام دانش‌آموزان کشور قرار دهند.

مسؤول کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر با اشاره به برگزاری بیست‌ونهمین المپیاد جهانی کامپیوتر در کشور بعد از 28 سال، افزود: با برگزاری این المپیاد در کشور، حدود 300 نفر از دانش‌آموزان از 85 کشور به ایران می‌آیند تا از ششم تا سیزدهم مردادماه در این رقابت شرکت کنند.

شریفی در ادامه با اشاره به آثار مثبت این رویداد در کشور ادامه داد: بسیاری از این افراد در آینده از بزرگان آتی و شرکت‌های چند ملیتی در این زمینه خواهند بود که می‌توانند تصویر مثبتی از ایران ساخته و پیغام صلح و دوستی ایران را به جهانیان مخابره کنند.

استاد دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف با انتقاد از اشتیاق بسیار زیاد مدارس غیردولتی برای شرکت دانش‌آموزان در المپیادها، اظهار کرد: اعمال هرگونه فشار از سوی خانواده و مدرسه به دانش‌آموزان برای شرکت در مدال‌آوری در این المپیادها تنش‌زا است. دانش‌آموزان باید خودشان احساس کنند که مانند سایر مسابقات می‌توانند در این مسابقه علمی نیز شرکت کنند و با میلیون‌ها نفر به رقابت بپردازند. تنها در این صورت است که رویدادی مانند المپیاد می‌تواند در دانش‌آموزان باعث اشتیاق شوق در میان آنها شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,448 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 مرداد 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir