منابع آزمون تیزهوشان نهم

0
منابع آزمون تیزهوشان نهم

هر ساله توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ، آزمون تیزهوشان برای پایه نهم به دهم برگزار می شود و دانش آموزان پایه نهم که علاقه مند به ادامه تحصیل در مدارس سمپاد می باشند ، باید در این آزمون ثبت نام کرده و پس از حضور در آزمون و کسب حدنصاب لازم ، برای ورود به این مدارس اقدام نمایند. چند ماه پس از ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ، زمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان فرا می رسد و داوطلبانی که ثبت نام خود را انجام داده اند، در این بازه زمانی فرصت دارند با مطالعه منابع درسی و منابع کمک آموزشی موثر ، خود را برای حضور در این رقابت آماده نمایند. لازمه موفقیت در آزمون تیزهوشان ، برنامه ریزی دقیق و مطالعه مستمر می باشد و علاوه بر آن ، اطلاع از مواد امتحانی و ضریب دروس در آزمون نیز بسیار موثر است. هدف از نگارش این مطلب ارائه توضیحاتی در رابطه با منابع مطالعاتی آزمون تیزهوشان و همچنین معرفی بهترین منابع کمک آموزشی برای هریک از دروس می باشد.

50 درصد از امتیاز آزمون تیزهوشان نهم به دهم مربوط به سوالات استعداد تحلیلی و 50 درصد امتیاز آن ، شامل سوالات استعداد تحصیلی می باشد.

مواد آزمون تیزهوشان نهم به دهم
شیوه طرح سوالات در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم ، به صورت ترکیبی و شامل دو دسته سوال استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی است. در واقع هدف از طراحی سوالات بخش استعداد تحلیلی ، تخمین و بررسی وضعیت هوش و استعداد دانش آموز می باشد. در آزمون سال تحصیلی 99 – 1400 ، 50 سوال در بخش استعداد تحلیلی مطرح می گردد که داوطلبان 50 دقیقه فرصت دارند به آن ها پاسخ دهند. البته در آزمون سال 98 ، این بخش از سوالات شامل 15 سوال بود که شیوه بودجه بندی سوالات و زمان پاسخ گویی به آن ها در سال 99 ، دستخوش تغییراتی شده است.

نیمی از امتیاز آزمون تیزهوشان نیز به سوالاتی اختصاص می یابد که از کتب درسی پایه های هشتم و نهم دوره اول متوسطه مطرح می شود. مجموع سوالات آزمون استعداد تحصیلی نیز شامل 50 سوال است و دانش آموزان می بایست در مدت زمان 70 دقیقه ، به آن ها پاسخ دهند. هر یک از مواد امتحانی دارای ضریب مختص خود بوده و برخی از آن ها نیز با توجه به رشته تحصیلی مورد تقاضای دانش آموز ، متفاوت می باشند. مواد آزمون تیزهوشان به همراه ضریب هر یک از آن ها در جدول زیر ارائه شده اند.

 

 

ضریبی که برای هر درس اختصاص یافته ، نشان دهنده میزان اهمیت آن درس است. با توجه به رشته مورد علاقه شما جهت تحصیل در دوره دوم متوسطه ، هر یک از دروس ریاضی ، علوم تجربی و زبان و ادبیات فارسی از اهمیت ویژه ای برخوردارند و شما می توانید با انتخاب و مطالعه منابع مناسب ، حدنصاب نمره لازم را برای ورود به مدارس سمپاد کسب نمایید.

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم
مطابق با آن چه در دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم قید شده است ، سوالات استعداد تحصیلی از محتوای تمامی کتاب های درسی پایه هشتم سال تحصیلی 97 – 98 و پایه نهم سال تحصیلی 98 – 99 می باشد و داوطلبان می توانند با تسلط کافی بر این منابع ، از پس سوالات این آزمون برآیند. به علاوه این که مطالعه کتاب های کمک آموزشی نیز تسلط بیشتر و درک هر چه مفاهیم را به دنبال دارد و تاثیر مثبتی بر حضور موفق دانش آموزان در جلسه آزمون می گذارد.

سوالات استعداد تحلیلی بر مبنای ارزیابی هوش و توانایی دانش آموز طراحی می شوند و داوطلبان می توانند با حل تست های گوناگون ، ذهن خود را برای حل این دست از سوالات آماده سازند. 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,901 بازدید

    1 نظر

    درج: 10 خرداد 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (1 مورد)

    سلام منابع تیزهوشان ششم به هفتم کجای سایت است

    سلام منابع تیزهوشان ششم چیست
    ::مهروماه::
    سلام دوسته خوبم
    شما میتوانید از اینجا تمامی محصولات مربوط به پایه ششم را مشاهده فرمایید.
    .
    1399/03/13 - 12:43
  • 0
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir