آغاز ثبت‌نام آزمون المپیادی‌های علمی دانش‌آموزان اعلام شد

-2
آغاز ثبت‌نام آزمون المپیادی‌های علمی دانش‌آموزان اعلام شد

ثبت‌نام آزمون المپیادی‌های علمی سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ برای دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم از روز شنبه ۳۰ آذر آغاز می‌شود.

مهلت ثبت نام در آزمون‌ها تا چهارم دی ماه تعیین شده است.

عنایت سالاریان روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: ثبت‌نام آزمون المپیادی‌های علمی سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ از روز شنبه ۳۰ آذر ماه در ۱۶ رشته آغاز و تا چهارم دی ماه نیز ادامه دارد.

وی افزود: تفاوت آزمون امسال با سال قبل در تعداد رشته‌های اضافه شده است. (فیزیک، ریاضی، ادبی، سلول‌های بنیادی، شیمی، کامپیوتر، نجوم، زیست‌شناسی و جغرافیا) رشته‌های سال قبل بوده‌اند که در آزمون امسال ۵ رشته اقتصاد مدیریت، علوم زمین، سواد رسانه‌ای، تفکر و کارآفرینی به آن اضافه شده است. المپیاد پژوهشی نیز برای اولین بار در منطقه اجرا می‌شود که ایران ششمین کشوری است که این المپیاد پژوهشی را برگزار می‌کند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان ادامه داد: المپیاد پژوهشی در دو رشته محیط زیست و انرژی برگزار می‌شود.

سالاریان همچنین گفت: تنها دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم در این المپیاد شرکت می‌کنند. در بعضی از رشته‌ها همچون علوم زمین دانش‌آموزان علوم انسانی مجاز به شرکت در این مسابقات نبوده و هر رشته ‌ای شرایط اختصاصی خود را دارا می باشد.

وی با بیان اینکه این آزمون در سوم بهمن ۹۸ برگزار می‌شود، یادآور شد: مرحله اول این آزمون در تمام رشته‌ها به صورت چند گزینه‌ای است و در این مرحله حدود یک صد هزار نفر شرکت می‌کنند. حدود ۱۰ درصد این افراد وارد مرحله دوم این آزمون می‌شوند که هفته اول اردیبهشت ۹۹ برگزار خواهد شد.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان ادامه داد: از این ۱۰ درصد حدود ۵۰۰ نفر وارد مرحله سوم می‌شوند. بعد از اعلام نتایج مرحله دوم درتیرماه دوره آموزشی تابستانه آغاز و متناسب با هر المپیاد زمان این دوره متغیر است به طور مثال دوره آموزش سواد رسانه یک هفته بوده ولی دوره آموزش سلول‌های بنیادی دو هفته است. این زمان بر حسب تشخیص کمیته علمی تا ۶ هفته ادامه خواهد داشت.

سالاریان افزود: از این دوره با نام کشف استعداد و توسعه عدد آموزشی در سطح کشور می‌توان نام برد. که از این دوره مدال آوران طلا و نقره بیرون خواهند آمد.

وی گفت: از این ۵۰۰ نفر که در کل کشور بعد از آزمون دوم انتخاب می‌شوند در دوره فشرده آموزش تخصصی شرکت کرده و از این تعداد حدود ۱۰۰ نفر به عنوان مدال آوران طلا، نقره و برنز برگزیده می شوند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان یادآور شد: از این بین بعضی افراد بین المللی بوده و در مسابقات بین المللی شرکت می‌کنند، بعضی افراد نیز دارای امتیاز حذف کنکور دارند.

سالاریان ادامه داد: برخی نیز همچون علوم زمین و جغرافیا بین المللی بوده و تسهیلات کنکور ندارند و بعضی افراد نیز ملی بوده وهمچون ادبی تسهیلات کنکور دارند.

داوطلبان جهت انجام ثبت نام باید به آدرس سامانه ثبت‌نام oly.medu.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,449 بازدید

    0 نظر

    درج: 27 آذر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir