دراگون؛ پهپادی که حین پرواز تغییر شکل می‌دهد

0
دراگون؛ پهپادی که حین پرواز تغییر شکل می‌دهد

تیم تحقیقاتی دانشگاه توکیو موفق به ساخت پهپاد و ربات پرنده‌ایی به نام DRAGON شده که می‌تواند حین پرواز خود را تغییر شکل دهد.

 

DRAGON نام پهپاد و ربات پرنده‌ای است که توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه توکیو طراحی و ساخته شده است. دراگون می‌تواند به شکل عجیب و بسیار جالبی، حین پرواز خود را تغییر شکل دهد و تقریبا خود را به هر شکلی درآورد.

تیم تحقیقاتی آزمایشگاه JSK دانشگاه توکیو، پهپادی با اتصالات چندگانه طراحی کرده است که توانایی پرواز و تغییر شکل دادن خود در حین پرواز از حالت ماری شکل به اشکال هندسی مختلف از جمله مربع و ... در آورد. دراگون برای پرواز در فضای بسته طراحی شده است و برای عبور از موانع مختلف از جمله در، دیوار، پنجره، افراد حاضر در محل و وسایل موجود در فضای داخلی و ... خود را تغییر شکل می‌دهد تا به این موانع برخورد نکند و بتواند از آنها عبور کند و به پرواز خود ادامه دهد. دراگون بر اساس فضایی که در آن پرواز می‌کند و با توجه به نیازی که برای تغییر شکل در خود می‌بیند، خودش تصمیم می‌گیرد که به چه شکلی تغییر کند.

 

 
 
 

 

به گزارش موسسه IEEE، نام پهپاد و ربات پرنده موسوم به DRAGON از ابتدای کلمات این عبارت اقتباس شده است : «Dual-rotor embedded multilink Robot with the Ability of multi-deGree-of-freedom aerial transformatiON»و به معنی «ربات با اتصال چند گانه امبِدد و روتور دوگانه با توانایی تغییر شکل در هوا» است. در طراحی دراگون از بادبادک‌های اژدها (دراگون) الگوبرداری شده است و قسمت دم آن را نیز بادباد‌ک‌های کوچکتری شکل می‌دهند که از داخل با هم در ارتباط هستند. DRAGON از طریق پروانه‌هایی که داخل داک‌ تعبیه شده است و در سراسر بدنه‌ی ماری‌شکل دراگون قرارداده شده است، می‌تواند به‌راحتی پرواز کند و با کمک تنظیم و کنترل محور حرکت‌ خود، تغییر جهت بدهد. پک باتری دراگون، روی ستون فقرات و سراسر بدنه‌ی ماری‌شکل قرار گرفته است و اجازه می‌دهد پهپاد رباتیکی حداکثر سه دقیقه پرواز کند.

یکی از اعضای تیم تحقیقاتی دراگون معتقد است:

    دراگون از نظر طراحی سخت افزاری، پیشرفت‌های خوبی را به نمایش می‌گذارد و توانسته است که به شیوه‌ای زیبا، بازوی تغییر شکل دهنده‌ای را در قالب یک ربات پرنده مجهز به پروانه‌های داخل داکت به نمایش بگذارد.

 

 
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    990 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 تیر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir